kat superziek - DA heeft geen idee - jullie????

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

kat superziek - DA heeft geen idee - jullie????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 19:09

Dit gaat over een van de katten van mijn tante.
Gekastreerde kater, ik denk een jaar of 10 à 11.

Sinds iets meer dan een week, is hij broodmager geworden (op zijn megahangbuik na, maar da's gewoon vet, zegt ook de DA),
zn ogen staan flets,
zn vacht begint er vreemd uit te zien (we denken dat hij zich niet meer wast), maar vooral op zijn borst ziet het er raar uit, het staat in plukken/klitten uiteen.
Hij eet en drinkt ook niet goed.

Gisteren is ie bij de DA geweest (in een dierenkliniek). Ze hebben geen id wat het zou kunnen zijn, zowel de test op kattenaids als kattenleukemie was negatief.
Hij heeft een antibioticaspuit gekregen, en vandaag heeft ie een paar keer een beetje gegeten. Donderdagavond moet hij binnen, en dan gaan ze vrijdagmorgen bloed afnemen.
Maar ze weten dus echt niet wat het zou kunnen zijn of waar ze moeten zoeken, maar de DA heeft er geen goed oog in.
Ik eerlijk gezegd ook niet, hij ziet er eigenlijk doodziek uit. Hij verstopt zich in de kast, komt totaal niet flemmen (deze kat is eigenlijk een schoothondje, loopt overal achter je aan en springt bij de minste kans op je schoot/rug/schouders om toch maar geknuffeld te worden) en als hij al loopt, gaat hij om de zoveel meter liggen. Ademhaling is niet anders dan anders.

Hebben jullie ook maar enig idee wat het zou kunnen zijn???

Ben echt bang dat ie het weekend niet meer haalt Huilen

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.



gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:16

Vraag eens aan de dierenarts of ze hem willen controleren op maag- lever- en nieraandoeningen.
Ik loop nu stage bij een DA. Daar wordt bij dit soort problemen de urine onderzocht en wordt er meteen bloedonderzoek gedaan. Dit wordt al gedaan als de kat voor het eerst komt.
Laat de DA er een neetje vaart achter zetten!

Don't dream your life, live your dreams!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:19

Mijn kat had dezelfde klachten, alleen braakte die er nog bij. Ze had niervergiftiging in een zeer ver stadium. Laat ze aub morgen al bloed afnemen en idd zoals gabyfedde zegt laten controleren op maag- lever- en nieraandoeningen...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:20

Oja, en drinkt ze veel???... Dan is er zeker spoed bij. Dan denk ik toch dat het met de nieren te maken heeft.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:24

Onze oudere kater is ook ingeslapen en heeft meer dan een maand zo rondelopen, iedere keer weer naar de arts, kreeg allerlij soorten tests maar NIKS was er mis..

Hij was duf, keek niet goed uit z'n ogen, hij was heel erg bleek, maakte zichzelf niet meer schoon, kon geen hap door z'n keel krijgen, het leef of hij wel wilde maar het niet kon, veel kotsen, en heel erg zwak..

We hebben helaas nooit geweten wat het was, hij kreeg prednison en ontstekingsremmers, iedere paar dagen zaten we weer bij de arts, maar ze konden niks vinden!
Na iedere prik voelde hij zich een paar dagen weer een stuk beter, hij mauwde weer en wou eten, totdat het iedere keer steeds minder werd en uiteindelijk hebben we hem in moeten laten slapen, het was zo zielig!

Ik hoop dat ze vinden wat je kat heeft! Succes ermee!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 19:25

Nope, hij ( Knipoog ) drinkt niet veel, juist redelijk weinig.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:31

Ik zou toch morgen al bloed laten afnemen. Het onderzoeken kost namelijk (in NL) ook al 3 dagen...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:32

Misschien een vergiftiging?

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:35

ik las de titel en dacht al meteen aan vergiftiging!
wij hebben ook drie katten met deze verschijnselen gehad (ook een zwerfkat die hier kwam eten )
bij ons zit dan ook een kattemoodernaar Boos!:(:(:( in de buurt Boos!:(:( ophangen die freak!!!!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 19:48

Hmm vergiftiging doet bij mij n heel ander lampje branden hoor. Onze kat is ook ooit vergiftigd geweest, en die ging onder andere kwijlen, had een superopgeblazen buik,...

Plus erbovenop dat dit een absolute luie kat is. Het is zijn broertje dat ver weg gaat en jaagt. Deze kat steekt hoogstens even de straat over om een paar meter het veld in te trekken, en ligt voor de rest liever te maffen in het stro, in het zonnetje of binnen voor de kachel of op het bed.
En, hij is superkieskeurig met eten.
De kans is dus vrij klein dat hij buiten iets vergiftigd opgescharreld heeft.
Bovendien woont mijn tante een beetje in the middle of nowhere, en de dichtsbijzijnde huizen worden bewoond door mensen die zelf ook dieren (gehad) hebben, en die mijn tante's dieren ook een warm hart toedragen.

Ik zal mijn tante proberen te overtuigen om morgen al opnieuw naar de DA te gaan, maar ik weet niet of me dat lukt ("DA weet het toch het beste", ook al weet DA van toeten noch blazen *rolleyes*) en of ze in de kliniek zelf eerder tijd willen vrijmaken voor hem.
In elk geval al bedankt voor de reacties, meer suggesties zijn altijd nog welkom.

edit: er kan niet eerder dan vrijdag bloed genomen worden omwille van de zware antibiotica die ze hem ingespoten hebben Boos!

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

kaaren
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:49

die van ons had ook zoiets, hij ging steeds liggen, omdat ie gewoon niet de fut had om door te lopen, hij had erge diarree, kwam helemaal niet meer naar je toe. Toen zijn we naar de dierenarts gegaan en die voelde een bobbel in zijn maag, eerst dacht ze dat het een tumor was, en hij kreeg antibiotica en een laxeermiddel,ze wilde hem trouwens eerst laten inslapen. dit hielp niet echt goed omdat hij de helft eruit gooide, toen zijn we naar een andere gegaan en die spoot hem dus ook vol met laxeermiddel en toen bleek er gewoon een verstopping in zijn maag te zitten. Toen die eruit was, was hij gwoon weer zichzelf. maar het bleek dus dat hij het verkeerde voer had, waardoor die prop steeds weer terug kwam, en toen zijn we op een andere manier met ander voer gaan voeren.

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:12

Sluit vooral niet uit dat (als hij buitenkomt) aangereden kan zijn en interne verwondingen kan hebben !
1 kat van mij had ook zulk soort vage verschijnselen en die bleek een breuk in de buikwand te hebben, waardoor zijn darmen naar buiten kwamen (dus tussen de buikwand en zijn vel) Er zijn toen rontgenfoto's genomen, waarop dit te zien was. Hij is geopereerd, moest 4 weken in een bench (omdat de wond kwetsbaar was) en is nu helemaal genezen.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:13

Jeetje, waarom wachten tot vrijdag. Bloed checken en evt. rontgen van de buik (dikte te voelen in de buik misschien ?)

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:26

Hmm, misschien indd iets van een nier- maagaandoening. Het is niet hetzelfde maar toen we onze hond in moesten laten slapen had ze ongeveer dezelfde symptonen. Dr nieren werkten trouwens niet meer.
De dierenarts wist ook niet wat het was trouwens, die dacht dat het gewoon griep was want hij kon niets anders vinden.
Verder was het dat alles wat ze binnenkreeg bijna gelijk weer naar buiten kwam (zo ook water)
Gelijk bloed laten afnemen indd!!

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:32

Ik zou inderdaad meteen morgen bloed laten afnemen. Waarom kan dit vrijdag pas?

* To Belg, or not to Belg *

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 21:33

leentje schreef:
edit: er kan niet eerder dan vrijdag bloed genomen worden omwille van de zware antibiotica die ze hem ingespoten hebben Boos!


de kat geeft niet over, en heeft geen diarree
Zijn buik is gevoeld geweest, en volgens de DA alleen maar vet
Hij heeft idd een megahangbuik, maar al zolang hij volwassen is, dus daar is niks bijzonders aan.

Aangereden is vrij onwaarschijnlijk om grotendeels dezelfde redenen waarom vergiftiging weinig onwaarschijnlijk is. Die kat komt echt nauwelijks buiten/van het erf, en het is daar echt superafgelegen. De enige moment dat er zatlappen met hun auto komen racen is zaterdagnacht en reken dan maar dat de katten binnen zijn (elke nacht worden ze trouwens binnengehouden).
Bovendien had het dan moeten opvallen dat zn vacht verfromfraaid/vuil was op een aantal plaatsen. (ja idd zn vacht is wel vreemd, maar al een week, dus meer in de zin van "omdat ie niet gezond is", dus dat bedoel ik niet)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:41

Ik zou nog een keer naar een andere DA gaan. Mijn kat had ook iets dergelijks, is bij de dieren spoedkliniek afgedaan als blaasontsteking maar het werd niet beter... toen naar mijn eigen da gegaan en toen bleek hij een niet te opereren tumor in zijn buik te hebben Huilen . De da had het bijna niet gevoeld door een volle blaas... als hij de blaas niet had geleegd hadden we het niet geweten. Een paar dagen na deze vreselijke ontdekkign heb ik mijn lieve monstertje in laten slapen, ik mis hem nog iedre dag. Iig, een da kan dus ook dingen over het hoofd zien dus een 2e mening kan imo in dit soort gevallen geen kwaad.

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:41

Mijn kater was ook zo ziek en men wist maar niet wat het was... uiteindelijk is hij overleden. Bij de sectie kwam eruit dat er een halve liter vocht achter zijn longen zaten. Dit is de ziekte FIP oftewel
Feline Infectieuze Peritonitis ... is net als leukemie en aids ongeneeslijk
Ik hoop dat hij het niet heeft maar het lijkt er wel op. Ook is het nog niet zo bekend want menig arts heeft er niet van gehoord.
Lees hier maar eens.

http://www.kattenplaza.nl/page/infofip.php

succes en veel sterkte.... en een kopje voor de zieke.

Geniet nu, het is later dan je denkt

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 21:47

Heb ik al proberen aan te brengen, maar zoals ik in een van mijn eerdere posts al gezet had, het is niet mijn kat, maar die van mijn tante, en idd, zelfs al weet deze DA niet wat het is, zij luistert toch maar netjes naar die DA.
Het is haar kat, zij beslist, als zij denkt dat dat het beste is. Ik kan maar voorstellen doen, maar ik drijf het niet zover tot er ruzie van komt ofzo. Ze is zo al genoeg overstuur.

Als het mijn kat geweest was, had ik ook anders gehandeld. Dan had die DA ten eerste al geen antibiotica mogen spuiten voor hij zelf pas op het id kwam om bloed te nemen (en dan was het ook niet geweest "oeps, nu moeten we vier dagen wachten door die antibiotica" Boos! )

Maar ik beslis dus niet.

Toch nog steeds bedankt allemaal, ik blijf het toch maar doorspelen, wie weet...

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 23:24

Even een update, de bloedtests hebben alleen maar uitgewezen dat de waarden voor de lever tweemaal zo hoog zijn als normaal, en verder NIETS. Hij heeft een spuit en pilletjes gehad om de eetlust op te wekken, maar het enige wat hij nu wel doet is megaveel drinken, eten echt niks. Ook geen catmilk.
Als ie tegen morgenavond niet gegeten heeft, is het einde verhaal. Hij geeft ook zelf heel duidelijk aan dat het genoeg geweest is, verstopt zich de hele tijd in de kast, reageert echt NERGENS meer op, en is totaal niet meer de kat die hij was. Het is het lijf van een kat, maar dat is het dan ook. Echt verschrikkelijk om te zien. Zijn spieren zijn allemaal weggesmolten, hij kan nauwelijks nog lopen,...

Ik heb daarstraks afscheid van hem genomen Huilen

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:41

Sterkte Leen Ach gut Is niet leuk als je moet toekijken en niets kan doen. Denk aan hem zoals hij was, niet zoals hij nu is. Er is alles aan gedaan om hem te helpen, meer kun je niet doen.

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:43

Ik kan je niet echt helpen , kan wel vertellen hoe het met mijn kat ging.

Beestje was 11 jaar en altijd een echte buitenkat geweest , nooit wat mis mee. De laatste tijd wat vaker binnen , wat meer lusteloos. Sprong niet meer graag op de aanrecht waar zijn voer stond (ook nog een hond in huis Haha! ) en keek el een beetje moeilijk als hij op de bank oid wilde.

Ogen werden lichter , beestje werd magerder , at niet geweldig en sliep veel.

Dus naar DA ermee , conclusie : kerngezonde kat.

Nouja , zal wel een dipje zijn dan...maar blijft knagen.

Beestje knapte nog steeds niet echt op , er was op zich niets dramatisch aan de hand maar het was gewoon mijn echte stoere polderkat niet meer , er zat geen energie in...

Nog een paar DA-bezoekjes , DA wilde er niks mee want kon niks vinden.
Gebit nog tandsteen-vrij laten maken *ping!* , weer bezoekje en aandringen.....
Uiteindelijk zelf een bloedtest afgedwongen want het KLOPTE gewoon niet.

Na wat morren dat er niks met het beestje mankeerde Boos! toch de bloedtest gedaan. Nee hoor , alles super !!

Ja tuurlijk Boos!

Een paar dagen later kwam ik zaterdagochtend beneden , gaf de hond voer , riep de poes voor voer maar die kwam niet.
Nouja zo enthousiast was die al niet de laatste tijd dus okee.

Ik bakje voer neergezet bij de stoel (onder de tafel in de kamer) waar hij op lag.

Zelf even gezicht wassen enzo.

Ik kom terug bij poek , ligt 'ie nog steeds op die stoel Verward

Beetje warme melk in bakje gepakt , beestje er wat van laten proeven -> dat vond 'ie toch wel wat OK dan! .

Dus ik weer voor de stoel neerzetten op de grond.
Hij maakt aanstalten om van die stoel af te springen maar doet een beetje mutsig , dus ik denk : ik help hem en zet zijn voorpootjes al richting grond. Stort ineens die hele kat naar beneden ! Bloos!

Beestje sleept zichzelf dat stukje naar dat bakje toe en mijn hart slaat over.... blijkt zijn hele achterlijfje verlamt ....

Beestje op de bank gelegd , even bekeken hoe & wat.

Leek eerst nog wel vredig te zijn terwijl ik het telefoonboek pakte voor de centrale dierenarts-post , zaterdag immers Boos! .

Daarna begon hij al te schreeuwen van pijn en wat stuiptrekkinkjes te krijgen , zo hartverscheurend zielig hoe een pijn dat diertje had .... *ril*

Hele achterlijf was koud en voetzooltjes lijkbleek , helemaal wit.

Met dat diertje met af en toe een pijn-schreeuw naar de Dierenarts gereden , ook nog een km of 10 verderop , bah.

Concluise : het hele dier is van achteraf naar voren aan het afsterven...

Jeezus zeg , lekker super-gezond idd (paar dagen geleden) , bedankt hoor DA waar ik de deur platgelopen heb met dat diertje !!

MAN wat was ik boos dat dat dier zo'n pijn moest lijden .... Boos! Huilen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chocky84, Dammie, djodjodjo, Eefje_Sammy, F_inley, GoogleAdsense, IASCrawler, Ineke2, Jorex, MissJG, mOamm, Noor17, Siers83, Sintara, Sorriso, spiritfleur, xPabloBokt en 70 bezoekers