Oohjee Diarré

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Oohjee Diarré

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 19:27

Sweety heeft dus sinds een aantal dagen diarré. Wanneer moet ik de da laten komen? Ik ben gisteren nog gaan rijden en ze is verder prima in orde. Veel plezier oortjes voorruit en alles. ik heb net haar temp genomen en die is 37.49 Ideaal dus. Ze stond op de wei en werd tot vanavond niet bijgevoerd. vanavond heb ik ze terug hooi gegeven de wei is nu kaal. Wat denken jullie da verwitiggen of nog niet? Haar diarré is niet erg waterig eerder zoals een koeienvlaai.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership


MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:03

ik denk dat et gewoon komt doordat ze met ditt weer op de wei staat den dus veel nat voedsel eet.. denk dat als ze weer gewoon hooi eet dan weer beter wordt.. maar heb zelf ook niete cht veel verstand van.. maar dat is mijn ervaring..

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 20:30

Toch heel erg bedankt voor je raad. Het zou idd goed kunnen dat ze gewoon te veel water binnekrijgt door veel nat gras te eten enzo.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:35

zemelen helpen tegen diarree. Maar niet elke dag geven, dan raakt hij verstopt. En eerst natmaken voor je het voert.

[o]

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 21:04

das een goed idee ik heb hier nog een beetje zemelen staan. Normaal krijgen ze da met speciale gelegenheden en maak ik ne lekkere slobber. Maar nu kan ik da ook geven tegen de diarré. Thanx

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:28

ja maar idd niet te veel he want zemelen zijn erg koliekgevoelig he, ik geef iedere dag een schep met ursonne kruiden, dus die kruiden zorgen er weer voor dat er niks gebeurd maar ik zou nooit nzomaar zemeln geven!

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:03

weet je wat goed helpt: 1 banaan met wat kaneel erop.

Come over to the dark side, we have cookies!

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:44

hmmm en is nog lekker ook!

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 21:53

De da is vandaag geweest. Het is niks ernstig maar ze heeft een bacteriele ontsteking in haar darmen. Ze voelen zich er dus niet ziek van ofzo en ze maken ook geen koorts. Waarschijnlijk komt het omdat mensen ze wat verkeerd hebben gegeven over de draad. Ze heeft een pasta spuit gehad en nu zou het binnen een week terug oké moeten zijn. Als het niet zo is dan moet ik een staal binnenbregen. Nog even dit de da zei dat zemelen diaré enkel stimuleerd dus dat mag je niet meer geven als je paarden diaré hebben banaan is wel goed maar 1 banaan zou volgens mijn da niet helpen bij een groot paard. Toch nog bedankt voor jullie tips.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 14:12

nou ik heb de ervaring met zemelen dat een paard verstoppingen kan krijgen, vandaar dat zemelen koliekgevoelig zijn.
kijk bij mensen is het zo hoe meer zwartbrood hoe dunner de ontlasting, maar dat is bij zemelen dus echt absoluut niet zo, dus snap niet waarom een DA dat zegt!

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:33

omdat een paard niet gewend is om bananen te eten (het is tenslotte geen aapie) is 1 banaan wel genoeg (per dag) Het darmstelsel van een paard is heel gevoelig dus het heeft zeker effect.

Come over to the dark side, we have cookies!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 76 bezoekers