nog met een pony starten op je 16e

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 20:21

Ik heb een aanbod gekregen om een jonge pony te beleren en daarna uit te brengen op concours. het gaat om een d-pony. Ik ben 16 jaar oud,en heb nog geen officiele wedstrijden gereden.Ik wilde eerst met een ander paard bij de paarden gaan starten maar nu zit ik te twijfelen. De paarden zijn alle twee van een handelaar en gaan weg als ereen goed bod op komt. Zal ik nogwel met die pony gaan starten? Is 16 niet een beetje oud om nog bij de pony's te gaan rijden?

ps. Ik heb het idee dat het bij de pony's allemaal veel makkelijker is inverhouding met de paarden, i.v.m jureren bij de dressuur. Wat vinden jullie?


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 20:28

Waarom is 16 jaar te oud voor de pony's? Juist hardstikke leuk dat je die pony mag starten!! Tot je 18 bent is dit toch een mooie kans om ervaring op te doen, de paarden is volgens mij idd een stuk moeilijker (heb ik van horen zeggen, want ik ben zelf nooit officieel gestart)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 21:20

Als je kunt kiezen, moet je voor jezelf uitmaken met welke je het liefst gaat starten. Welke blijft het langst, of vind je het leukst?
Wat betreft leeftijd gewoon lekker meedoen. Mag tot je 18e dus gewoon doen!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 21:37

Ik zou het gewoon doen Ik ben 15 en ga ook gewoon bij de ponys starten

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 21:39

Ik heb hetzelfde als Lieke, ben ook 15 en ga bij de ponys starten. Je moet gewoon zelf beslissen wat je het leukste vindt.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 21:39

Ik vind zelf de sfeer op ponyconcoursen leuker, veel relaxter. Bij de pony's gaat alles nog gemoedelijker, meer ter voorbereiding op het 'echte' werk bij de paarden. Ik weet niet of je kunt zeggen of er 'lichter' gejureerd wordt, ik denk dat juryleden anders kijken naar de gangen en oefeningen van een paard dan naar die van een pony, maar bij allebei moet je gewoon rijden voor je punten. Mijn laatste 'eigen' ponyconcours is jaaaaren geleden, maar mijn mening is gebaseerd op mijn jaaarenlange groom- en schrijfervaring. Lachen

Je moet idd doen waar je je zelf het lekkerst bij voelt. Ik vind zelf 16 niet te oud om nog te starten bij de pony's. Als je een leuke combinatie vormt met je pony, waarom dan niet? Dan heb je die ervaring alvast, en dan kun je over een tijdje alsnog over naar de paarden.

[Edit] typo [/edit]

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden? </FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-21 21:40 ]</font>


Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 22:13

Hai,ja ik ben ook 16 en ik start ook nog gewoon met me pony en dat zeker nog wel tot me 18e!ben nog nie klaar met hem
dus ik zou zeggen ga ervoor Tong uitsteken haha

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 23:11

Ik ben net 18 en ik start ook nog (even) pony's. Kan zat hoor, op je 16e beginnen!

Karin, je hebt op zich gelijk maar ik erger me weleens aan het niveau van de meesten bij de pony's. Wat ik vandaag ook weer gezien heb.....kijk, als je een lelijke pony hebt, geeft niks, maar eerlijk rijden moet voor iedereen mogelijk zijn. En ik vind dat, als je een klasse nog niet aankunt, dat je daar ook niet in moet gaan starten. Ik vind dat veel ponyruiters in een te hoge klasse starten. In het Z1 bijvoorbeels heb ik niet één fatsoenlijke eenvoudige wissel gereden. Er was zelfs 1 meisje dat de wissel door de draf reed Verward , dan heb je er echt niks van begrepen.
Maargoed, ik dwaal offtopic......

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 00:04

Gewoon pony's starten hoor!!!
Die kans moet je gewoon nemen, bovendien is 2 jaar nog best lang Party!!
Leuk voor je!!!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 00:13

Ik denk dat je met 16 nog best aan die pony kunt 'beginnen'.
Maar je moet hem ook nog beleren he? Ik weet niet hoe lang je daarover doet. Maar je kunt dat beter ook niet gaan overhaasten, zodat je hem snel klaar hebt dat je toch nog kunt starten.
Dus daar zou ik iig wel rekening mee houden Lachen

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, monsera, YandexBot en 103 bezoekers