Wanneer draagt jouw paard peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Wanneer draagt jouw paard peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 15:21

Onlangs heb ik een paar peesbeschermers voor Pjelk gekocht voor bij het springen. Maar overal om me heen zie ik mensen ook met allerhande beenbeschermingsmiddelen dressuur rijden. Is dat allemaal gewoon maar voor de zekerheid? Wanneer draagt jouw paard peesvbeschermers ed en waarom?


Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:27

Ik doe de paarden vaak beenbescherming om als ik buiten ga rijden in het bos. Maar volgens mij is het meer voor mijn eigen geruststelling dan dat ze het vaak echt nodig hebben. De paden zijn bij ons altijd schoon maar het kan nooit kwaad (vandaar). Als het erg nat is wil ik ze wel eens achterwege laten, vooral de peesbeschermers. Die willen namelijk nog wel eens gaan schuren als er modder onder komt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:28

Eigenlijk zo goed als altijd. Kleine moeite... groot plezier!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:31

Precies, zo denk ik ook! Haha!
Kan nooit geen kwaad, toch?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:35

het ene paard wat ik rij heeft altijd bescherming om als ik wat met m ga doen. En het andere paard nooit Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:46

ik gebruik ze nooit, simpelweg omdat je paard daar lelijke plekken van kan overhouden( schuren enzo)
paarden die vaak met kappen rijden en die verkeerd gebruikt worden hebben altijd van die witte strepen op de benen..
en ze kunnen van kappen juist gaan strijken! onze had ook kappen, want ze streek. bleek dus met kappen nog erger te zijn.. kappen eraf.. nix geen gestrijk meer over

vaak wordt het ook gebruikt omdat het stoer zou staan.. jaja je hebt van die huppeldoosjes... maja.. dan hebben we nog wel een waslijst Haha!

alleen als ik ga springen doe ik 3 in 1 beschermers om en bandages achter.. ik heb een hekel aan kappen..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:47

Met Tos reed ik nooit met beenbescherming, alleen met springen met springschoenen.

Janosz is altijd met peeskappen gereden, uit voorzorg, dus doe ik dat ook maar.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:48

Duvel draagt peesbeschermers bij het springen en als ik aan het dressuren ben (training) dan heeft hij pijpkousen om, omdat hij nog weleens met de binnenkanten van zijn benen tegen elkaar wil komen. Als we naar buiten gaan, dan heeft hij voor en achter pijpkousen om (meestal).
Jip draagt eigenlijk alleen met springen beenbescherming, of als ik ergens op vakantie ben, waar de grond zwaarder is dan thuis, dan draagt hij ook bescherming buiten.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:49

Den alleen met springen, longeren en het bos in(is ook erg veel springen en crossen). Met buitenrijden en dresuur dus niet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:50

Oja, met longeren en losgooien pak ik Duvel ook rondom in, omdat hij nogal uit zijn stekker kan gaan. Dan draagt hij vaak ook zijn springschoenen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:54

Altijd.
behalve op wedstrijd in de proef (dressuur)
maar verder altijd

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:55

Mijn paard doe ik eigenlijk altijd peesbeschermers, strijklappen en springschoen om. De beschermers gewoon voor de zekerheid met die gekke bokken en steiger akties.

De springschoenen heeft hij om omdat hij anders zijn ijzers eraf loopt.

Bij het springen heeft hij altijd rondom bandages om.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:58

Met Mander oefen ik veel zijwaarts en hele kleine cirkels, waarbij hij tijdens het overstappen zich nog wel eens aanslaat. Daarom rij ik altijd met beschermers om.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:10

ik rij ook met peesbeschermers want mn verzorgpaardje die tikt hele tijd haar been aan met het rijden dus vandaar *LOL*

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:12

Bij een buitenrit doe ik de peesbeschermers om, maar niet als het zo nat en modderig is ivm schuren. Verder ook met springen en aan de longeerlijn, want dan wil die ook nog wel es ff een gek doen Bloos

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:13

gekke_koei schreef:
ik gebruik ze nooit, simpelweg omdat je paard daar lelijke plekken van kan overhouden( schuren enzo)
paarden die vaak met kappen rijden en die verkeerd gebruikt worden hebben altijd van die witte strepen op de benen..
en ze kunnen van kappen juist gaan strijken! onze had ook kappen, want ze streek. bleek dus met kappen nog erger te zijn.. kappen eraf.. nix geen gestrijk meer over

vaak wordt het ook gebruikt omdat het stoer zou staan.. jaja je hebt van die huppeldoosjes... maja.. dan hebben we nog wel een waslijst Haha!

alleen als ik ga springen doe ik 3 in 1 beschermers om en bandages achter.. ik heb een hekel aan kappen..


Ik doe ze om voor de veiligheid en voor geen enkele andere reden. En verder hangt het er maar net van af welke kwaliteit de peeskappen hebben of ze schuren. En of ze schoon zijn natuurlijk. Je moet ze niet te lang omlaten bijvoorbeeld in t land, maar verder vind ik goede bescherming erg belangrijk! LIever voorkomen dan genezen!

Culemborg here I come!!

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:22

Ik rijd altijd met bescherming (peesbeschermers, bandages of 3 in 1 beschermers).
Dit is gewoon voor de zekerheid.
Want anders kan ik straks weer niet rijden als mijn paard weer een gekke sprong heeft gemaakt..

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:24

Gail"]
[quote="gekke_koei schreef:
ik gebruik ze nooit, simpelweg omdat je paard daar lelijke plekken van kan overhouden( schuren enzo)
paarden die vaak met kappen rijden en die verkeerd gebruikt worden hebben altijd van die witte strepen op de benen..
en ze kunnen van kappen juist gaan strijken! onze had ook kappen, want ze streek. bleek dus met kappen nog erger te zijn.. kappen eraf.. nix geen gestrijk meer over

vaak wordt het ook gebruikt omdat het stoer zou staan.. jaja je hebt van die huppeldoosjes... maja.. dan hebben we nog wel een waslijst Haha!

alleen als ik ga springen doe ik 3 in 1 beschermers om en bandages achter.. ik heb een hekel aan kappen..


Ik doe ze om voor de veiligheid en voor geen enkele andere reden. En verder hangt het er maar net van af welke kwaliteit de peeskappen hebben of ze schuren. En of ze schoon zijn natuurlijk. Je moet ze niet te lang omlaten bijvoorbeeld in t land, maar verder vind ik goede bescherming erg belangrijk! LIever voorkomen dan genezen!
[/quote]

Ik sluit me hier helemaal bij aan!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:25

Ik rijd altijd met peesbeschermers, soms bandages. Als ik met peesbeschermers rijd heb ik dus alleen voor bescherming om, bandages altijd rondom.

Gewoon voor de zekerheid, mijn paard wil (bijv. met uitgestrekte draf)nog wel een met z'n achterhoeven z'n voorbenen aantikken.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:25

Ik doe bij Destiny alleen haar peesbeschermers om als we gaan springen,of stevig gaan dressuren.
Ook als ik met e pessoa ga longeren heeft ze meestal peesbeschermertjes om.Zeg maar bij zwaar/moeilijk werk krijgt ze haar beschermertjes om omdat ze zonder dan snel strijkt.

Roduque krijgt niks om.Ook bij springen niet ofzo.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:29

iedreenmoet zelf weten wanneer ze ze gebruiken, mijn paard heeft nooit last van aantikken of strijken of iets, dus dan vind ik hetniet nodig
wij hebben een rotbak, er zit altijd zand tussen de kappen als je er hebt gereden, dus risico van schuren neem ik danliever niet. dan zou ik dus expres wondjes riskeren..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:36

Ik rijd altijd met peesbeschermers en strijklappen of rondom bandages. Bandages eigenlijk alleen tijdens het dressuren. Ik doe dit ook puur uit voorzorg. Jurga wil achter nog weleens strijken of haar voorbeen aantikken in een middendraf in het bos. Maar eigenlijk is het puur uit voorzorg. Ik zou mezelf voor mijn kop slaan als er iets gebeurde en ik had het kunnen voorkomen met bescherming. *en tegen mijn kop slaan doet zeer Tong uitsteken* Schuren heb ik nooit last van.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:37

gekke_koei schreef:
iedreenmoet zelf weten wanneer ze ze gebruiken, mijn paard heeft nooit last van aantikken of strijken of iets, dus dan vind ik hetniet nodig
wij hebben een rotbak, er zit altijd zand tussen de kappen als je er hebt gereden, dus risico van schuren neem ik danliever niet. dan zou ik dus expres wondjes riskeren..


Totdat hij een keer schrikt en hij zijn pezen raakt met zijn ijzers *brrr* helaas meegemaakt. Deze ruiter was gewoon aan het dressuurrijden.

Ik rij altijd met mij paard is vrij nauw van voren en wil nog wel eens aantikken. En na de nodige voorbeelden op stal zeg ik ook beter voorkomen dan genezen. Veiligheid voor hem boven alles.

Een peesbeschermer dat goed past en niet te strak en niet te los zit zal nooit problemen veroorzaken. Ook al heb je een rotbak zand kan niet in een uur een schuurplek veroorzaken. Een rotbak is trouwensn nog slechter voor je paard dan die peesbeschermers.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:38

Mijn verzorgpaard draagt altijd met rijden peesbeschermers en ook strijklappen.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:38

ik doe ze altijd om

Just Beleve and HOPE


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 85 bezoekers