nou ik heb (nog g)een zadel...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-01 17:14

ik ben vandaag naar divoza geweest om een nieuw zadel te gaan kopen.. ik wou eerst een wintec pro hebben maar toen ik daar op een leren zadel had gezeten TOCH maar niet meer Haha! Die man die mij hielp zei ook dat een kunststof zadel lekker handig en licht is, maar leer is veeeel beter.. want als er aan die wintec iets los gaat ofzo (dat gebeurde nogal snel volgens die man) dan kun je dat niet meer maken, alleen plakken.. en die wintec heeft niet zo'n mooie zit als de leren zadels.

dus toen heb ik besloten een leren te nemen en ik geloof dat ik daar wel goed aan gedaan heb, want ze gaan veel langer mee.
Heb even op 2 zadels gezeten, de pagony dressage en rossner america, die laatste vond ik ietsje mooier maar die hadden ze alleen in maat 18 en dat was toch een beetje groot voor mij, en hij was een stukkie duurder. Heb dus maar die pagony meegenomen want ik kan hem toch nog ruilen.. het was nog maar de vraag of hij zou passen want Evita heeft niet zoveel schoft.

Toen ben ik gelijk naar stal gegaan en henk heeft me even geholpen. Aan de achterkant liggen die kussens heel erg mooi, de breedte van de boom was ook prima maar iets lag er aan de voorkant toch niet goed, want het zadel kiepert een beetje en hij schuift ook wat, morgen ga ik er eventjes mee rijden om te kijken hoe het dan ligt.
Maar bij ons op stal was nog een meisje dat haar zadel waarschijnlijk wil verkopen, we hebben hem er even op gelegd en hij ligt gewoon perfect!! T is ook een hardstikke mooi zadel zoals hij er uit ziet, een Ainsley (17 inch)

Morgen mag ik daar ook eventjes mee rijden om te kijken hoe het zit, een ander meisje had hem al eens geprobeert maar zij vond dat je niet zoveel contact hebt met je paard.. nouja we zullen zien!
of ik neem de ainsley, of ik ga terug naar divoza en neem de rossner america even mee.

wat vinden jullie van Ainsley, pagony dressage en rossner america?


happygirl
Berichten: 123
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 17:30

Whaaaaaaaa, koop nooit een Ainsley, die sluiten je zover op dat je helemaal vast zit en amper fatsoenlijk kunt bewegen.

De rossner is erg goed in prijs-kwaliteit

De Pagony is iets minder mooi en goed

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-01 17:37

ooh.. nou ik heb er nog niet op gezeten! op Evita ligt ie mooi iig..
maar een ander meisje had al eens met dat zadel gereden en ze zei dat je veel minder contact hebt met je paard..

ik hoop niet dat het echt zo'n rotzadel is.. want hij ligt zo mooi..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 18:15

hoi
Ik heb dus sinds kort wel een Aisley en die is gewoon heerlijk!!!!!!!

Ik had op 15 zadels gezeten van verschillende merken maar die ainsley was het echt voor mij.

Natuurlijk vind niet iedereen hezelfde zadel fijn anders weden er ook niet zoveel verschilende gemaakt Knipoog

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 19:07

Hey
ik ga ook op zoek naar een ainsley voor smiles ik vin m echt super (ik had er 1keer eentje voor hem geleend)

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-01 21:10

nou zoals die ainsley eruit zag lijkt ie me onwijs lekker zitten!! onwijs diepe zit volgensmij.. nouja, morgen ga ik em proberen!

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 22:58

Hi,

Was je bij Divoza in Zoetemeer? Want ik was er om 12:15 uur en toen was net die pagony weg...
Grappig als je hem hebt meegenomen. Inmiddels heb ik zelf nu een heel goed zadel. Ben alleen 3x zoveel geld kwijt. Balen!! Maar ja, het ligt goed en dat is ook heel wat waard. Ben 3 uur bezig geweest met die zadelmaker hij had er ontzettend veel verstand van . Ik ben bij van Rijs geweest. Echt een aanrader! In zevenhuizen

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 23:09

Gewoon kijken hoe die ainsley ligt op evita. De meningen over zadels zijn zo verdeeld. Het is wel goed om even een paar zadels te proberen, dan kun je het beter vergelijken.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-01 23:15

Citaat:
Op 2001-10-20 22:58, schreef LindaM:
Hi,

Was je bij Divoza in Zoetemeer? Want ik was er om 12:15 uur en toen was net die pagony weg...


haha.. lekker vaag! ik was ook in zoetermeer en ik was later dan jou want ik was er om half 3 denk ik! maar die pagony was er toen nog gewoon! nou misschien hebben we elkaar wel gezien dan.. ik ben er ook 2 uur geweest ofzo, ik kon natuurkijk niet kiezen *LOL*

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 23:25

Eh, ik heb het niet goed uitgelegd. Ik ben daarna naar VAn Rijs geweest in Zevenhuizen en ben daar 3 uur bezig geweest.. en heb daar mijn 'droom' zadel gekocht. Ik vond ze bij Divoza erg slecht advies geven als ik eerlijk ben. Maar die pagony was spec. vooor haflingers, die ik bedoelde. Welke pagony heb jij meegenomen, dan?

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 10:23

neej ik heb niet die voor haflingers.. Evita is niet zo'n brede haf en ik heb nou een dressuurzadel van pagony meegenomen, maar die boom is dus zelfs te breed voor haar dus die gaat weer terug denk ik.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 10:35

He Linda heb jij ook niet zulke goede ervaring met de zadelmaker bij Divoza in Zoetermeer? Ik was daar vorrige week, en ik was bij de zadels aan het kijken, wilde wat vragen stellen. Maar wat een botte boer is dat zeg!

Sorry hier gaat het topic niet over. Ik heb toevallig deze week een Rossner Amerika zadel van iemand overgnomen. Ik ga het zadel vandaag passen, dus ik kan je er nog niet zoveel over vertellen. Maar ik heb er eigenlijk alleen maar goede ervaringen over gehoord. Idd erg goede prijs kwaliteit verhouding. Maar ja het zadel moet niet alleen je paard en voor jouw passen, maar ook binnen je budget.
Als het zadel niet goed op mijn paard past, moet ik het je dan even laten weten Ireentjuh?

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 11:23

pfffff wat een verkooppraat van die man. wintec is heel goed. ik heb ook altijd een wintec gehad en ik ben er zeeeeer tevreden mee. en ik heb nooit last gehad dat ze snel losraken. anders verkopen ze die dingen toch zelf niet als ze zo slecht zijn?? vind het echt onzin hoor. ik vind een wintec heerlijk zitten en hij gaat net zo alng mee als leer!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 11:34

tja.. ik wist al helemaal zeker dat ik een wintec zou gaan nemen.. mijn lespony heeft een wintec pro en die zit best wel fijn!
maar ik mocht daar ook even zitten op een wintec en een leren zadel, en hij had wel een klein beetje gelijk want die leren vond ik wel lekkerder zitten, die had een veel diepere zit. en hij zei dat het vervelend is als je wintec nat wordt want dan blijft je zadel ook lang nat.
eigenlijk was de belangrijkste rede dat ik een wintec wou hebben dat die een verwisselbare boom heeft, maar nou blijkt dus dat die andere zadels ook best wel goed liggen op Evita.

ach.. misschien wou hij gewoon leer verkopen, die kosten toch wat meer!
Maar ik ga straks om 1 uur naar Evita toe en dan gaan we die ainsley er eens op leggen en dat nieuwe zadel van mij nog eens proberen.

En Suzan, welke maat is dat zadel? is het al veel gebruikt?

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 15:36

whaaa ik heb net op die ainsley gereden dat zadel zit superrrr!! echt geweldig! hij ligt ook heel goed op Evita en waarschijnlijk nemen we die.. 1 ding, hij is 17 inch en ik pas er nu nog goed op, maar t blijft wel een ponyzadel en ik weet niet hoe dat dan zit over 5 jaar ofzow..

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 18:15

Nou gelukkig dat die Ainsley zo goed zit. Want mijn zadel past ook goed op m'n paard. Lachen
Dus die gaat niet weg.

Maar wat betreft die 17 inch maat, dat gaat vooral om je eigen achterwerk en niet zozeer om de grote van je paard. En als je er nu goed op zit en het zadel ligt zoeg op je paard, dan zou ik me niet druk maken over hoe het over 5 jaar zal zijn. En als je zo'n merk zadel een beetje netjes onderhoud, levert het over een paar jaar best nog wel wat op als je het in zou moeten ruilen tegen een grotere. Een zadel "op de groei" kopen heeft geen zin. Het moet nu goed zitten. Veel plezier met je zadel.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 18:40

Gewoon proberen hoe die Ainsley rijd! Veel plezier met je nieuwe (toekomstige) zadel! Lachen

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 21:48

Persoonlijk vind ik Pagony prut.... Zitten voor geen meter, echt veel te hard. Rossner schijnt erg goed te zijn, en ook van ainsley heb ik wel goede dingen gehoord. Ik heb zelf een Wintec pro! En die bevalt me dus prima! Ik vind het jammerdat ik hem niet eerder heb gekocht!


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 22:10

nou die pagony gaat iig terug want die lag niet goed op Evita, de voorkant zakte helemaal naar beneden zeg maar.. aan de achterkant lag hij wel heel mooi, en daarbij vond ik het leer niet zo heel mooi maar het ging er meer om dat hij goed ligt op Evita en dat ik hem fijn vind zitten..

als t aan mij ligt dan wordt het die ainsley denk ik! hij is dus van evita d'r buurmannetje geweest (een d-pony, ook vrij breed) maar het zadel was te klein geworden voor dat meisje, ze is namelijk nogal dik *LOL*
maar ik ben dus een beetje bang dat ik ook te groot wordt voor dat zadel, ik pas er nu namelijk nog goed op, maar ik weet niet of ik nog groei.. ik ben nu 15 en weeg 46/47 kg (ben 1,65) dus waarschijnlijk word ik nog wel dikker (hoop ik niet margoed)
gelukkig kan ik dit zadel dan nog best verkopen, want het is wel van een goed merk enzo.
anders moet ik maar gaan lijnen zodat ik nog in m'n zadeltje pas Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie