beginnen met mennen als Mika thuis is

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 22:07

effe een vraag over hoe ik het best de training op kan pakken als Mika volgende week weer terug is...
De instructeur is er nu elke dag een poosje mee bezig, dus thuis wil ik haar eigenlijk ook zeker 4 keer in de week even voor de wagen hebben...
Ik zit eraan te denken om eerst nog een tijdje privelessen te nemen en dan toch ook naar de menvereniging te gaan, maar hoe zouden jullie het aan gaan pakken??

Eerst alleen priveles en later naar de vereniging? Of gelijk beide, zodat ze gelijk 2 uur in de week een les loopt? En hoevaak zouden jullie dan thuis aan de slag gaan?
Ik zit te denken om dan thuis nog 2 keer in de week iets te doen, maar niet persee elke keer voor de wagen, maar bv ook met de dubbele longe....

Graag adviezen??

Greetz Sonja

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 22:12

eerst moet je de bevestiging klaar hebben voordat je in een les met meerdere ponies kan.want dan is het vertrouwen er en schrikt ze niet zo gauw van langsdravende friezen oid.ik heb de eerste twee maanden alleen priveles gehad.daarna zijn we langzaam begonnen met het laten wennen van nog eeen aanspanning in de bak.dat vond ze best griezelig de eerste keer.dus mijn mening?eerst bevestigen alleen met privelessen.daarna verenigingslessen,als mika dr aan toe is.

soms is het beter om te zwijgen

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 22:15

Maar dan lest ze maar eens in de week, is dat niet te weinig??
En wat kosten jouw privelessen als ik vragen mag?

Roelof vraagt 40 voor een uur....Is dat veel? Ik heb eigenlijk geen idee wat privelessen kosten
Verward

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 22:17

Als het allemaal haalbaar is (voor mij dus niet Haha! )
zou ik twee keer in de week doen. 1x prive les en 1x vereniging. Zo ben je onder begeleiding en leren Mika en jij heel snel.
Misschien kun je ook de eerste tijd 1x in de week priveles doen. En dan na een tijdje twee keer in de week gaan rijden. Of beter nog misschien, twee keer in de week een half uur.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 22:18

Volgens mij is 40 gulden echt niet duur hoor Sonja voor privelessen Lachen
Hier kost een lossen menles al 70 gulden dan rijd je op de manege.........dus volgens mij valt het echt heel erg mee!!!!

Ik zou het ook zo aanpakken als wat Sanderijn zegt.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 22:19

Ik ga zelf ook beginnen met het beleren van mijn shetje. Ook ik ben net als Sanderijn een voorstander van eerst alleen leren lopen en pas later in een groep.
Trouwens, Mika is wel een heel mooi ponietje hoor!
Wil je ook nog wedstrijden gaan rijden of alleen recreatief??

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 22:23

stiekem zit ik er weleens aan te denken om straks als ze wat ouder is ook wedstrijden te doen met r, maar dat ligt er helemaal aan hoe het straks allemaal gaat lopen....
Misschien is zewel helemaal niet zo goed geschikt voor de mensport en kun je beter recreatief rijden, maar misschien loopt ze de sterren wel van de hemel en kun je er heel leuk wedstrijden mee rijden....

ik zat zelf eigenlijk te denken aan eerst een paar privelessen en dan idd 1 priveles in de week en 1 keer in week naar de vereniging....

Maar wat zouden jullie dan thuis nog doen??

Greetz Sonja

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 22:28

han vraagt 50,- en dan heb ik meestal wel een uur les,ligt aan hoe de pony loopt.als het super gaat dan vinden we het na een halfuur drie kwartier ook goed.
1 keer per week is zat om les te hebben.je kunt nog niet zo snel gaan in het begin.ik lestte zelfs maar eens in de twee weken,nu pas (4 maanden betuigt)pak ik het op naar 1 maal per week.je krijgt in 1 les zoveel mee om thuis te oefenen!dat is ook de bedoeling.dat je vanuit de les meegenomen advies thuis oefent en de volgende keer overlegt hoe het ging en daar weer op verder lest.

soms is het beter om te zwijgen

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 23:53

maar als je dan heel erg aan het klooien komt, en het lukt echt niet, dan kan een week heel lang duren voordat je weer les hebt en de dingen kunt vragen........lijkt mij.........
En ik dacht dat het voor mezelf misschien beter zou zijn om goed te gaan lessen zodat ik ook leer en niet alleen mijn pony....Vroeger heb ik altijd wel gemend, maar dat is 13 jaar geleden.... Cool

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 23:55

tja meestal als ik echt heel erg aan het klooien kom dan ga ik of terug naar de basis(longeren)of ik maak tussendoor even een buitenrit zodat we even onze geest kunnen laten uitwaaien en pak ik haar anderdaags weer op.maar voor iedereen is het verschillend misschien gewoon een kwestie van uitproberen .........

soms is het beter om te zwijgen

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 00:02

Ik zal het sowieso weleens met Roelof overleggen van de week, eens kijken wat hij ervan vind....
het is nu heel belangrijk om goed te bevestigen, zeker omdat ze straks dat veulen krijgt, alhoewel ik ook steeds meer mensen hoor die zeggend at ik na bv een week of 2 weer moet gaan mennen...
Maar dat weet ik ook nog niet hoe ik het moet doen enzo.......

misschien toch een idee voor een fok-forum??? Schijnheilig Haha! Haha!
Daar zou ik dit soort vragen kunnen stellen.....

Bart wordt gek van ons........... *LOL*

Maar ff weer ontopic.....Mijn gevoel zegt 2 keer in de week les.......maar dan misschien over een maand ofzo hoor, niet gelijk volgende week....
eerst eens kijken hoe het gaat en dan moet ik nog kiezen tussen 2 menverenigingen die op voet van oorlog met elkaar leven maar beide wel voor en nadelen hebben voor mij om heen te gaan... Verward Verward

Moeilijk moeilijk.....ik kies denk ik voor de dichtsbijzijnde, alhoewel die andere ook wel goed is en dan hou ik les van Roelof......wat zou jij doen??

Toedeloe Sonja

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 00:04

gewoon doen wat je gevoel zegt!

soms is het beter om te zwijgen

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 00:11

tja, maar als ik je nou vertel dat mijn gevoel zo dubbel is in dit verhaal??? Verward Verward
ik twijfel echt gigantisch.......

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 00:13

dan leg je het eerst roelof voor.en vertel je hem je twijfel.misschien dat hij je gerust kan stellen.en anderss probeer je toch eerst 2 keer per week lessen?en als dat niet gaat dan 1 keer per week?
maar als mika thuis is zou ik dr wel gelijk oppakken en een keer of 4 a 5 per week aanspannen,een kwartiertje tot een halfuur niet langer,maar de bevestiging wel gelijk doorvoeren

soms is het beter om te zwijgen

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 00:17

Dat ben ik sowieso van plan, daarom wil ik het veld hier aan de overkant ook zo maken dat ik er kan komen met mijn wagentje zodat ik ook thuis kan mennen......
Er is hier verder voor mij geen gelegenheid om te rijden omdat ik dan alleen over de weg moet en dat is eigenlijk niet vertrouwd, zeker niet omdat ze nog maar 4 weken voor de wagen staat....
Als ik aan de overkant kan mennen span ik haar thuis in en loop ik daarheen, klim daar op de wagen, ze kan daar niet veel kanten op, alleen maar de bosjes in en dan kan ik rijden, ook als ik alleen ben.....
Anders zou ik buiten de lessen om helemaal niet meer kunnen oefenen en dan leert ze het nooit op de goede manier.....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 00:23

ja precies,dat is ook een goede optie dat veld aan de overkant.hopelijk komt de gemeente het niet opeisen!

soms is het beter om te zwijgen

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 11:45

Mn paaltjes en draad staan er nog steeds..... Cool
Die wilde ik nu eigenlijk weghalen en zorgen dat er over dat kleine slootje een doorgang komt waar ik overheen kan met Mika enhet wagentje en dan heb ik ruimte zat om te oefenen zonder erg veel gevaar.....
En dan maar hopen dat de boswachter niet moeilijk gaat doen.... }>

Het voordeel is als ze wel aan de kletter gaat, dat ze eigenlijk alleen maar de bosjes inkan, en dan komt ze zeker niet ver.....Dus andere weggebruikers hebben geen last van me en ik kan mooi mennen met mijn pony... Haha!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, Ubermetrics en 11 bezoekers