Somber

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 00:14

Ik krijg de laatste tijd het idee dat smiles niet echt lekker in zn vel zit. Het verschilt wel veel als ik dan lekker naar buiten ga en ga racen vind hij heerlijk maar in de bak doet hij het wel maar niet met plezier. Hij wordt ook een beetje slomer. Na het rijden als hij in stal staat staat hij gewoon treurig te kijken. Wat doen jullie als je paard niet meer zo happy is als normaal? K vind het niet leuk om smiles zo te zien.


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 08:04

Kan het zijn dat ´ie een beetje last van z´n vel-wissel heeft?? Het is de laatste tijd natuurlijk erg warm geweest en de meeste paarden hebben toch al wel een aardig vachtje gekregen (tenminste, die van mij wel !!) .
Ik zou, zolang hij problemen heeft, gewoon wat vaker met hem naar buiten gaan. Of misschien heeft ´ie wat meer afwisseling nodig Verward (buitenrit, grond-werk, springen enz.).
Probeer gewoon eens wat uit, dan merk je in de regel vanzelf wel waar het probleem ligt Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 08:55

Staat hij alleen? Paarden die alleen staan zijn wel eens somber! Mischien heeft hij gezelschap nodig.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 09:05

Het kan ook zijn dat hij misschien niet genoeg afwisseling heeft in de bak, rijd je altijd dressuur?? Misschien dat het helpt om heel afwisselend te rijden, veel figuren, overgangen etc. en zet eens een keer allemaal dingen in de bak waar hij omheen/overheen moet lopen, bijvoorbeeld een slalom ofzo. Ook kan je hem misschien eens lekker laten gaan. Misschien dat zoiets helpt??
Groetjes Patricia

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 10:02

Citaat:
Op 2001-10-21 01:14, schreef Lieke:
Ik krijg de laatste tijd het idee dat smiles niet echt lekker in zn vel zit. Het verschilt wel veel als ik dan lekker naar buiten ga en ga racen vind hij heerlijk maar in de bak doet hij het wel maar niet met plezier. Hij wordt ook een beetje slomer. Na het rijden als hij in stal staat staat hij gewoon treurig te kijken. Wat doen jullie als je paard niet meer zo happy is als normaal? K vind het niet leuk om smiles zo te zien.


ja dat heeft mijn pony ook!
heel sloom
En buiten gewoon lekker rijden
maar in de bak wil ie steeds liggen?
ECHT ZIELIG Scheve mond\

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 10:04

ik zet hem een weel op rust
met rust bedoel ik elkker elke dag stappen los zetten of even lekker aan de longe maar er niet op
die van mij reageerd daar heel goed op
nou veel succes ermee
groetjes

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 10:07

week bedoel ik sorry


Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 20:35

Hij gaat nog elke dag naar buiten van 9 tot 3 uur ongeveer. En ik wissel veel af, buitenrijden springen en dressuur. het kan inderdaad door zn dikkere vachtje komen. Zijn buurman was ook somber maar is geschoren en een stuk vrolijker. Smiles word binnenkort ook geschoren, ik hoop dat t een beetje helpt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jadero, Trendiction en 24 bezoekers