stal drefijn (??) in het Delftse hout

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

stal drefijn (??) in het Delftse hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 11:16

Wie kent deze stal? Ik heb me laten vertellen dat het een luxe pensionstal is vlak aan het Delftse hout, maar weet verder helemaal niets... niet eens hoe je het schrijft!

Live is what happens to you while you're busy making plans....


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 11:18

Ik heb er een keer een clinic gegeven.

Het staat er nog niet zo lang. De stallen zagen er netjes uit, maar ze waren toen (medio mei) nog aan het bouwen. Ze hebben 2 super buitenbanen met eb & vloed bodem. Ik vind het persoonlijk wel zonde dat ze nog een binnenbaan hebben, maar die zou er over een paar jaar komen, is mij verteld.
Verder zit er nog veel land bij en volgens mij ook een losgooi paddock. De stal bevind zich in een natuurgebied, dus volgens mij kan je ook lekker buiten rijden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 11:22

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik ben wel erg nieuwsgierig!
Wie o wie heeft er meer info?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 11:25

Het is stal Drevijn. Op zich zijn de bakken wel goed, er ligt inderdaad een eb en vloed bodem in, maar toen ik ging kijken was er nog geen pomp aangesloten. De stallen zijn voor grotendeels nieuwbouw en ze hebben een grote kantine. Echter, het zijn zelfhulp stallen en gebruik van stro is beperkt. En voor een zelfhulp stal zijn de kosten vrij hoog. Je kan daar wel redelijk goed buitenrijden, al is dat rondje na een tijdje ook wel genoeg.

Gewoon kijken en informatie aanvragen. Zoek je een andere stal?

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 11:30

Niet echt, maar ben altijd nog een beetje onrustig... Ik sta nu voor 80% naar mijn zin, maar ga voor de 100%!

Live is what happens to you while you're busy making plans....


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 11:38

Marijn4045 schreef:
Niet echt, maar ben altijd nog een beetje onrustig... Ik sta nu voor 80% naar mijn zin, maar ga voor de 100%!


*LOL* 100% is onmogelijk Marijn, maar je kunt er wel naar streven natuurlijk.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:24

Eleonoor schreef:
Het is stal Drevijn. Op zich zijn de bakken wel goed, er ligt inderdaad een eb en vloed bodem in, maar toen ik ging kijken was er nog geen pomp aangesloten. De stallen zijn voor grotendeels nieuwbouw en ze hebben een grote kantine. Echter, het zijn zelfhulp stallen en gebruik van stro is beperkt. En voor een zelfhulp stal zijn de kosten vrij hoog. Je kan daar wel redelijk goed buitenrijden, al is dat rondje na een tijdje ook wel genoeg.

Gewoon kijken en informatie aanvragen. Zoek je een andere stal?


Ik heb hier jaren paarden verzorgt en zijn dochter Linda gegroomd toen ze Z reed op haar pony's.

Gave en leuke meid.

Ze zijn toen begonnen met bouwen en ik ben toen weggegaan.

Toen mijn verzorgpony (New Forrest) werd verkocht, heb ik nog een pensionklantje geholpen en ben daarna weggegaan.

Ik weet dat ze al jaren bezig zijn met een binnenbak maar er nog steeds geen vergunning voor hebben omdat de buren en de gemeente lastig blijven doen.

En het buitenrijden is ook niet alles hoor.
Als het heeft geregend is alles zeiknat en een groot blubber zooitje.

En het rondje ben je zo zat.
Als je gaat draven ben je binnen 20 minuten door het Delftse Hout heen.
En ook ongeveer 20 minuten door de Dobbeplas wat erachter ligt.

Hier ligt echter wel een heel lang pad rechttoe, rechtaan waar je wel lekker kan galopperen.

En met de IJzel is daar naar toe gaan echt een ramp, tenzij je op schaatsen gaat Haha!
Ze pekelen daar namelijk niet.

Hoe duur is het nou eigenlijk daar?

Ik sta zelf op Chardon nu en sta daar echt super OK dan!
Twee mooie binnenbakken, wedstrijden, overdekte stapmolen, 2 buitenbakken (hebben tot nu nooit zeiknat gestaan), en een losgooipaddock.

Manege Chardon

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:36

drevijn kost naar mijn weten ondertussen zo'n bijna 300 euro.

Binnenbak komt er waarschijnlijk ook nooit, want de vergunning loopt ie al jaren lang om te vragen, maar krijgt hij maar niet.

Hij heeft fantastische bakken inderdaad, 1 20 x 60 dressuurbak en een springtuin met zelfde bodem als de dressuurbak. 1 longeerbakje dacht ik, en 2 of 3 paddocks. Verder land, maar daar moet je ze wel zelf in en uitzetten. Wel buitenboxen ook. Maar of het echt wat is..........ik ben er voor Mirage toen ook wel 'ns gaan kijken, maar heb het niet gedaan......ik had er niet echt een super gevoel bij.....en voor hetzelfde geld had ik een ponybox ergens anders met een binnenbak, dus heb ik daarvoor toen gekozen.....

ik zou dan achteraf zelf ook liever voor chardon kiezen.....!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:38

p.s.; het buitenrijden is best erg leuk hoor, delftse hout, dobbeplas, ikea-bos, ruimte genoeg !!! Tja, als je alleen maar galoppeert ben je er zo doorheen, maar het is het enige wat we hier in de buurt hebben dus is het al fijn zat!!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:38

Vanaf devrijn kun je veel langer dan 20 minuten buiten rondhobbelen hoor, heb er om de hoek gestaan en als je ikeabosje, delftse hout, dobbe, balijbos en westerpark aan mekaar plakt ben je wel een tijdje zoet hoor.

Snap niet waarom hij eigenlijk geen overkapping boven ene bak plaatst met windgaas, dan ben je van het vergunning probleem af en heb je toch je binnenbak.

Verder is het een supermooi complex, ook duur voor half pension maar tis maar net wat je wilt natuurlijk......

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 bezoekers