Zadel bij de zadelmaker, en nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Zadel bij de zadelmaker, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 00:20

Ik ben mijn zadel een klein weekje kwijt, en voel me eigenlijk nogal verloren.. Tja.. zonder zadel kan ik helaas niet zo veel Scheve mond

Wat doen jullie als jullie zadel even weg is?
Zonder zadel lijkt me in het donker en kou met een jonge pony niet slim, en een week longeren lijkt me ook niet ideaal..

Iemand nog leuke tips? Lachen

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 00:27

Wandelen, longeren, grondwerk, 'enge dingen' oefenen, vrijspringen, gewoon dagje 'vrij' op het land/paddock

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 00:32

Lekker vakantie voor paard en ruiter.

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 11:05

Ander zadel lenen

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 11:10

Tja, in de zomer is een weekje vrij wel fijn, maar nu kan ik haar moeilijk laten staan.. Een ander zadel is niet mogelijk, hij is bij de zadelmaker omdat ze zo'n moeilijke rug heeft Scheve mond
Ga idd wel enge dingen oefenen.. lekker beetje spelen enzo Lachen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 12:04

Ik ben m'n zadel nu twee weken kwijt aan de zadelmaker.
Ik ga gewoon veel longeren en daarin wat afwisselen met cavalettiwerk: daar kun je echt heel veel mee doen!
en misschien dat ik kijk of m'n andere zadel erop kan, maarja, da's voor jou dus geen optie.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 12:07

Longeren met cavaletti's, afgewisseld met longeren met touwtjes, longeren met dubbele longe, wandelen, spelen. er is in 1 week zat te doen. Dag werk, dag rust. Sterkte deze week.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 12:59

Zonder zadel rijden, je zit verbeteren?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 13:04

Rainie schreef:
Zonder zadel rijden, je zit verbeteren?

Dat durf ik dus niet zo goed met dit weer op een jonge pony Bloos

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:10

batje"]
[quote="Rainie schreef:
Zonder zadel rijden, je zit verbeteren?

Dat durf ik dus niet zo goed met dit weer op een jonge pony Bloos
[/quote]
Ik zou dat ook nog niet op Joris doen.
Ik heb wel mijn vriend (beginner) er op gezet. Dat ging goed Tong uitsteken

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 13:12

Belker"]
[quote="batje"][quote="Rainie schreef:
Zonder zadel rijden, je zit verbeteren?

Dat durf ik dus niet zo goed met dit weer op een jonge pony Bloos
[/quote]
Ik zou dat ook nog niet op Joris doen.
Ik heb wel mijn vriend (beginner) er op gezet. Dat ging goed Tong uitsteken
[/quote]
Zonder zadel om hem even uit te testen? Tong uitsteken Knipoog

Fleurtje is ook heel braaf met beginners.. zo zie je maar weer dat pony's gewoon geweldig zijn Haha!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:51

gewoon zonder zadel proberen Haha! ik weet niet of ze rare bokkesprongen maakt, of hard gaat rennen of iets.. maja als je bang bent kan je dat beter ook nie doen want dan doen ze juistw at je niet wilt Haha!

ik zou gewoon paar keer longeren, wandelen, losgooien en dan kan je van alles met die beesies doen.. ik doe wel eens tikkertje Haha! vindie helemaal het einde.. vooral omdat ik me het schompelazarus loop en hijniet Haha!

maar je kan er best een beginner op zetten Haha! die beesies voelen dat gewoon aan en zijn dan een stuk voorzichtiger..

maar je kan zat doen hoor.. ik heb ruim 2,5 maand neits met mijn paard kunnen doen.. dus dan moet een weekie goed te doen zijn

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:18

ik zou toch leuk longeerwerk gaan doen, dubbele longe, balkjes lopen, sprongetje aan de longe enz..

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:49

vreemd dat je geen 'leen' zadel hebt gekregen van je zadelmaker, dat krijgen wij wel altijd.....

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:53

Dancer_Valou schreef:
vreemd dat je geen 'leen' zadel hebt gekregen van je zadelmaker, dat krijgen wij wel altijd.....



Krijg ik ook nooit. Maar ze zei toch dat hij zo'n moeilijke rug heeft? Een ander zadel zal vast niet zomaar passen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 14:58

verootjoo"]
[quote="Dancer_Valou schreef:
vreemd dat je geen 'leen' zadel hebt gekregen van je zadelmaker, dat krijgen wij wel altijd.....



Krijg ik ook nooit. Maar ze zei toch dat hij zo'n moeilijke rug heeft? Een ander zadel zal vast niet zomaar passen.
[/quote]
idd.. hij gaat de smalste Wintec boom iets smaller maken, en nog een paar andere foefjes uithalen om er hopelijk een passend geheel van te maken.. als er een ander zadel zou passen zou ik liever die kopen dan een ander zadel helemaal laten verbouwen Lachen

maar goed, ik mis mijn geliefde zadeltje wel.. Huilen
die man keek ook behoorlijk raar toen ik vroeg of hij zuinig op mijn lieve zadeltje wilde zijn Tong uitsteken

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:16

Sorry, dat had ik niet begrepen. Suc6 de komende tijd zonder je lieve zadeltje... hihihi je bent niet de enige hoor, ik heb ook een 'band' met mijn zadel, hihi

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 07:02

gewoon je zadelmaker lastigvallen Knipoog , zeggen dat hij echt gisteren al klaar had moeten zijn met een verdrietige glimlach, scheelt bij mij altijd een paar daagjes! Haha!

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 11:06

Wow , de smalste kamerbeugel NOG smaller !!!!

Ie dat is smal .

Ach joh , wat is een weekje nou ?

Een beetje rommelen , wat longeren , grondwerk , flinke wandeling buiten aan het halster maken met een Vingers aflikken pauze onderweg : super om een goede band te kweken / onderhouden . Naar bijzondere plekjes toe met *snuif!* - dingen.

Lekker losgooien met een hindernisje in de bak ,
los longeren proberen , enge dingen idd ,
en gewoon zonder zadel in stap allerlei oefeningetjes rijden ?

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:59

Mijn zadel is afgelopen voorjaar ok helemaal verbouwd. Ben hem toen drie weken kwijt geweest. Door een toename van bespiering was de kamer te smal geworden en dus moest de boel worden verbreed. Daarnaast is hij toen ook opnieuw opgevuld.

Een zadel lenen vind ik absoluut geen optie, tenzij je de zekerheid hebt dat het helemaal goed ligt. Tenslotte is een zadel paardgebonden, en probeer je hem niet aan rugklachten te helpen.

Ik heb gewoon zonder zadel gereden. Maar alleen in de bak, geen buitenritten. Voor de afwisseling hebben we ook flinke wandelingen gedaan. En longeren, maar dat deden we altijd al een of twee keer in de week.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 13:10

esther82 schreef:
Mijn zadel is afgelopen voorjaar ok helemaal verbouwd. Ben hem toen drie weken kwijt geweest. Door een toename van bespiering was de kamer te smal geworden en dus moest de boel worden verbreed. Daarnaast is hij toen ook opnieuw opgevuld.

Ja.. daar zat ik zelf ook al aan te denken.. heb ik straks een lekker zadel dat super past, ga ik meer rijden, wordt ze gespierder, kan ik m weer wegsturen Clown
Och ik ben zo dol op paarden Tong uitsteken

Gister zijn we begonnen met een rustdag, vandaag doet Reina haar en morgen gaan we met balkjes spelen Lachen