moet ik hier over gaan praten of juist niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

moet ik hier over gaan praten of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 00:55

Ik zit met een probleem.
Of eigenlijk ik niet, maar ik zit wel in het midden van het probleem.
Een aantal jaren terug heb ik een paard voor iemand anders gereden.
Helaas heb ik moeten stoppen hiermee.
Nu is er een ander meisje dat op dat paard rijd.
Ik heb met zowel de eigenaar als dat meisje goed contact.
Elke week spreken we wel iets af zodat ik dat meisje kom helpen met het rijden.
Maar dat meisje kan het niet zo goed vinden met het paard en is het ook af en toe niet met de eigenaar eens over hoe of wat.
Sinds dat dit meisje dit paard is gaan rijden, mankeerd het paard elke keer wel iets. Geen leuk iets dus.
Maar nu het punt waar het om gaat.
Dat meisje roept al maanden dat ze het steeds drukker gaat krijgen en nog minder tijd voor het paard gaat krijgen als dat ze nu al heeft.
De verzorging slaat ze nu al vaak over en daar is de eigenaar al niet blij mee. Dat meisje verteld mij steeds dat ze wil stoppen, maar ik mag niks zeggen tegen de eigenaar.
Nu is het probleem dus dat de eigenaar nu een ultimatum heeft gesteld omdat het paard voor de zoveelste keer iets mankeerd.
Dat wil dus zeggen, dat moet anders, anders houd het op.
Nou ja goed ik zit hier dus midden in. Ik moet dat meisje helpen, en neem dat zo precies op dat ik elke keer de hoeven sta te doen, de stal en het afspuiten na het rijden, van dat meisje, terwijl dat meisje doodleuk tegen de eigenaar zegt dat zij dat allemaal heeft gedaan. Aan de andere kant loopt dat meisje weer te roepen ik ga stoppen, maar dat zegt ze niet tegen de eigenaar, maar tegen mij.
Nu ben ik een tijdje terug echt pissig geworden, om het zoveelste mankementje dat het paard heeft, dat ik heb verteld hoe de vork in de steel zit.
Dat ik de stal zo nu en dan doe, dat ik het paard netjes verzorgt op stal zet, dat ik kijk of de hoeven goed zijn enz.
De eigenaar had zelf al zo'n idee omdat elke keer als ik was langs geweest dat paard er weer netjes bij stond.
Maar ik heb nog steeds niet verteld dat dat meisje wil stoppen, maar ik vind het zo banketstaaf dat dat moment eraan zit te komen, terwijl ik er van af weet.
Wat moet ik hier nu mee?
Moet ik dit ook tegen de eigenaar vertellen? Ik vind het zo banketstaaf namelijk, omdat de eigenaar iemand is die altijd voor je klaar staat en dan gebeurt er dit achter de rug. Om het wat duidelijker te maken, dit meisje krijgt al voor de zoveelste keer een kans om het anders te gaan doen, dan spreekt ze af dat dat goed is met de eigenaar en doet ze alsof haar neus bloed, omdat ze voor het gemak maar even verzwijgt dat ze hele andere plannen heeft, zoals gewoon stoppen ermee.
Wat moet ik doen? Vertellen dat ze gaat stoppen, al weet ik niet waneer?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 01:26

Ik zou tegen dat meisje zeggen dat ze jou in een lastig pakketje heeft gebracht en eerlijk wilt zijn tegen de eigenaresse, die immers jullie beide heeft geholpen. Kijk hoe ze reageert, maar ik zou dit toch voorzichtig brengen bij de eigenaresse, zeg dat je dat meisje niet wilt afvallen, maar dat je die indruk hebt etc. Klikt het goed tussen jou en de eigenaresse? Zoja, dan kan zij het wel hebben als jij haar zoiets zou vertellen. Poeh, moeilijke situatie hoor, succes.

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 01:43

Ja hoor ik kan het prima vinden met de eigenaar.
Het punt is dat het hier om een meisje gaat dat oud(20) en wijs genoeg zou moeten zijn, maar in plaats daarvan neemt ze overal een loopje mee en denkt dat dat zo wel lukt.
Ze heeft een heel goed paard onder haar kont gekregen, maar ze verpiept hem helemaal. De eigenaar zit zowat met de handen in het haar. Die wil haar niet kwetsen en doet er alles aan om dat meisje te helpen, niet wetende dat dit meisje er zo al een hele tijd over denkt en dat dat ook steeds dichterbij komt.
Ergens knaagt het aan mij en wil ik dat niet, maar ik weet niet of het wel zo'n goed plan is om het toch maar te gaan vertellen.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 09:00

Zij wil gaan stoppen , heeft er geen tijd voor ..bladiebla..en zoals ik het nu lees is de enige reden dat ze blijft omdat JIJ haar klusjes doet.

Lijkt me (toch) vrij simpel , even een gesprekje met haar dat je , als ze er echt voor wil gaan haar best hier en daar wilt helpen , maar als ze toch wil stoppen dat ze dat dan eerlijk zegt zodat jij en de eigenaar niet voor haar op jullie tenen hoeven te lopen.

Zoiets.

Praat iig even met haar , als het zo niet gaat dan moet ze de knoop doorhakken.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 09:41

Ik zou haar een ultimatum stellen. Als zij niet binnen 2 weken (ik noem maar iets) met de eigenaar gaat praten, dan doe jij het. leg haar uit dat jij niet langer tussen haar en de eigenaar in wilt staan en dat je het vervelend vindt om dingen voor de eigenaar te moeten verzwijgen.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 10:47

Zeg gewoon tegen haar hoe jij er over denkt. Wat hierboven ook is genoemd.

Haar een ultimatum stellen vind ik een niet zo goed idee. Misschien wil ze wel niet echt stoppen, of ze durft het niet te zeggen, als ze wel wil stoppen.

Vraag haar of ze echt wil stoppen of niet, dat dat helemaal duidelijk is. En zeg er dan ook bij dat jij niet meer van plan bent om het paard voor haar te doen enz.

Als ze dan wil blijven doet ze het zelf, als ze niet wil blijven doet ze het of niet, of ze zegt het tegen de eigenaar.

Op die manier zit jij er niet meer tussen in, en gaat het goed met paard en eigenaar. Met of zonder haar.

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 11:00

Als je het tegen de eigenaar zegt, kan deze misschien al uitkijken naar een andere verzorgster/bijrijder. Want voor de eigenaar is dit ook niet leuk, dan kan ze iig zeggen of je doet alles netjes of je gaat maar weg. Dit zal ze nu niet zo snel doen want dan zit ze helemaal zonder. Nu accepteerd ze dus eigenlijk steeds het slechte werk... en dan kan ze alvast uitkijken naar iemand anders en deze achter de hand houden.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 12:34

Waaom 'moet' jij dat meisje helpen? Als ik het goed begrijp wordt jij dus ontzettend gebruikt, want je moet altijd dezelfde klusjes doen. Omdat zij dat niet doet? Hoe kun je nu zeggen dat het contact met haar goed is, als ze en je gebruikt en je nog eens in een lastige situatie plaatst?

Als ik jou was zou ik tegen haar zeggen, dat je er klaar mee bent, en dat als ze wat te klagen heeft ze naar de eigenaar moet stappen. Ook als ze wil stoppen lijkt het mij dat de eigenaar dit meisje liever kwijt dan rijk is..
Vooral omdat ze alleen maar rijdt, en het paard telkens wat mankeerd.

Misschien klinkt het ontzettend hard wat ik zeg, maar dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben. Want het meisje komt bij mij over, dat ze tegen jou zegt dat ze wil stoppen, zodat jij al het werk voor haar doet!
Even tussen haakjes, je vermeldt niet waarom je met dat paard moest stoppen. Maar als je de hele verzorging al bijna over neemt, kun je hem dan niet weer als nog helemaal gaan doen?

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 14:54

Waarom ik moest stoppen? Omdat ik geen tijd meer had. Ik doe iets goed, of ik doe het niet.

Ik wordt nergens voor gebruikt hoor.
De eigenaar heeft mij alleen gevraagd of ik misschien tijd had om dit meisje te helpen met rijden. Nou ja goed, wil ik wel doen. Ze rijd een vrij aardig niveau maar het wil gewoon niet zo klikken met het paard, welke veel verder is als zij eigenlijk. Het gaat nu ook stukken beter en zo hoor.
Door samen te overleggen(wat ik altijd doe) met de eigenaar mocht het meisje weer eens een wedstrijdje mee doen en dat ging heel goed. Maar daar had ik dan ook zowat elke dag tijd aan besteed.
Maar ja goed ik heb het ook wel eens druk, dus voor de volgende wedstrijd kon ik die week echt niet helpen en toen liet ze het afweten, ik was boos, de eigenaar was enorm boos en om maar niet te spreken over de punten in de 120 Bloos! . Ze was lekker laaiend en ineens lukte het niet omdat ik niet geholpen had Verward Doordat ze boos was heeft ze dat paard zo op stal gezet en is naar huis gegaan, met als gevolg dat het paard fijn verkouden was en kreupel.
Sorry maar dan trek ik mijn bek open hoor. Daar heb ik toch gelijk in dan? Om maar niet te spreken over de eigenaar die gewoon glashard zei, wil jij mijn paard niet rijden want zo kan ik het paard net zo goed met pensioen doen(is nog een jong paard)

Voor de verzorging word ik helemaal niet gevraagd om dat te doen, ook niet door dat meisje. Ik doe dat geheel uit me zelf omdat ik dat paard nu eenmaal niet zo achter kan laten.

Maar goed, de vraag blijft wat doe ik?

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:04

Mystica schreef:
Zeg gewoon tegen haar hoe jij er over denkt. Wat hierboven ook is genoemd.

Haar een ultimatum stellen vind ik een niet zo goed idee. Misschien wil ze wel niet echt stoppen, of ze durft het niet te zeggen, als ze wel wil stoppen.

Vraag haar of ze echt wil stoppen of niet, dat dat helemaal duidelijk is. En zeg er dan ook bij dat jij niet meer van plan bent om het paard voor haar te doen enz.

Als ze dan wil blijven doet ze het zelf, als ze niet wil blijven doet ze het of niet, of ze zegt het tegen de eigenaar.

Op die manier zit jij er niet meer tussen in, en gaat het goed met paard en eigenaar. Met of zonder haar.


Lachen Zo zou het toch opgelost zijn? Lachen

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:01

Okay dan ben ik blij dat het niet zo is. Lachen Zo kwam het namelijk echt op mijn over omdat je zei, dat je hem 'moest' doen. En omdat je precies de dingen deed die zei niet wou doen.

Maar ik geef je gelijk dat je, je mond open trekt, alleen had ik het al eerder gedaan. Je geeft zelf al aan dat je er precies midden in zit. Dus dat moet je dan ook tegen dat meisje zeggen. En als iemand heel boos is en dat op het paard afreageerd door hem niet na te verzorgen zouden bij mij als eigenaar de bellen gaan rinkelen.. Maar okay dat is niet jouw pakkie aan. Knipoog

Maar ga eens met ze drieen om de tafel zitten. Misschien dat jullie er zo samen uitkomen.
Maar nog steeds vraag ik me af, als jij dat paard niet vrijwillig zou verzorgen, zou zij het dan wel doen ?

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 17:24

Nee hoor ik moet niks Haha!
Ik vind nou eenmaal dat ik dat even kan doen als ik er toch ben als ik zie dat het nog moet gebeuren.
Als ik het niet zou doen? dan doet zij het ook niet of het moet erbij gezegt worden.
Maar het probleem is dus dat ik al maanden weet dat ze er geen zin meer in heeft en nu van de week vertelde ze mij dat ze dat serieus zo denkt.
Ja nu zit ik er dus mee dat ik daar al lang vanaf weet, maar de eigenaar zelf nog niet en die zal het dus pas te weten komen als ze ook echt vertrekt. Zo van ik stop, doeg.
Moet ik dat dan zo laten gebeuren of kan ik toch maar beter mijn hart luchten en het er met de eigenaar over hebben dat zij er zo over denkt. Zodat de eigenaar zelf eens een praatje kan gaan maken met haar.
Tegen het meisje zelf heb ik ook al een paar keer verteld dat ze dat gewoon moet zeggen tegen de eigenaar maar dat durft ze niet.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:31

Okay dan begrijp ik nu helemaal je verhaal Lachen
Ik zou nog een keer tegen het meisje zeggen, dat ze het moet zeggen. En dat als zij het niet binnen een week doet, jij het dan tegen de eigenaar zegt. Kijken wat ze dan zegt, en dan ben jij eerlijk geweest.

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 17:37

Ik denk dat dat ook wel een goede optie is ja.
Laat ik het zo maar doen.