Veulen weer te koop

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Veulen weer te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 18:28

Ik kreeg daarnet een smsje dat het veulen van Luna (heb haar in augustus verkocht), waarschijnlijk weer verkocht wordt.
Wegens priveomstandigheden is haar eigenaar niet langer in staat haar te houden.
Vanavond is haar laatste kans en als dat niet doorgaat is het zeker dat ze verkocht wordt.
Ik dacht een goed tehuis voor haar gevonden te hebben en dan komt ze na 2,5 maand weer te koop.
Ik voel me zo schuldig.
Ik zit enorm te twijfelen, eigenlijk wil ik haar terug halen.
Maar ik weet dat ik haar dan weer moet verkopen omdat ik zelf (nog) niet de mogelijkheden heb om 2 paarden te houden (tijdelijk is geen probleem maar permanent gaat niet), heb me net ingeschreven voor een opleiding.
Sorry voor mn gezeur, ik weet dat ik haar verkocht heb en er dus niets meer over te vertellen heb, maar het doet me zo veel en ik ben zo bang dat ik na de verkoop nooit meer iets van haar hoor en haar nooit meer zie.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:34

Dat is echt naar om te horen.. Ik hoop voor je dat ze een leuke eigenaar vindt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:38

Je verwacht ook niet dat de eigenaresse weer een paard gaat verkopen,
zeker niet een veulen, want je bedenkt van tevoren toch goed waar je aan begint?

Je kan iig vragen of de eigenares een dor jouw geschreven kort memootje in het papier/entingsboekje wil plakken.
Tinkers komen vaak bij recreatie particulieren terecht en die zijn bijna altijd nieuwsgierig naar het verleden, ik denk dat het wel goed gaat komen hoor!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:27

Je zeurt helemaal niet!
Is logisch dat je je een beetje schuldig voelt, ookal hoeft dat helemaal niet.
Jij gaat er vanuit dat ze zo'n veulentje houden.

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:57

jeetje Inge wat rot zeg
als het zeker is dat ze weg moet dan moet je het even laten weten, dan hou ik mijn oren open als ik iemand weet!!!
wie weet hoef ze haar toch niet te verkopen, ik hoop het maar want dit verdient Senna niet.
ik mail je gauw
Annick

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:52

Ik las net op een ander forum dat ze misschien een opfok voor Senna heeft gevonden. Hopelijk kan ze dan blijven. Duim Duim

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 23:27

Sjuimpje schreef:
Je verwacht ook niet dat de eigenaresse weer een paard gaat verkopen,
zeker niet een veulen, want je bedenkt van tevoren toch goed waar je aan begint

Dat heeft ze ook bedacht, maar wegens priveomstandigheden heeft ze niet meer de mogelijkheid haar te houden.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:53

Wat naar!

Ik hoop voor je dat die opfok wat wordt....
Duimen inderdaad!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 01:13

Kan jij haar niet terug kopen en zolang in de opfok zetten? Ik weet een hele primitieve, maar goedkope... (50 p.m.)

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:43

Helaas ze moet der toch verkopen. Ze staat al op marktplaats. Inge en de nieuwe eigenaar sterkte. Spijtig dat ze al verkocht moet worden.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:14

Ja heb haar ook zien staan op marktplaats .
de paardenverkoop is momenteel erg slecht dus hoop dat ze haar goed kan verkopen.
vooral veulens om deze periode van het jaar.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 18:01

Quinzy schreef:
Ik las net op een ander forum dat ze misschien een opfok voor Senna heeft gevonden. Hopelijk kan ze dan blijven. Duim Duim


Ik wilde net vragen of het Senna was, blijkbaar wel dus.
Tja... ze heeft idd momenteel een nare tijd en helaas valt daar weinig aan te veranderen. Ze baalt er iig zelf ook heel erg van.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:25

Sjuimpje schreef:
Je kan iig vragen of de eigenares een dor jouw geschreven kort memootje in het papier/entingsboekje wil plakken.
Tinkers komen vaak bij recreatie particulieren terecht en die zijn bijna altijd nieuwsgierig naar het verleden, ik denk dat het wel goed gaat komen hoor!


goed idee sjuim, zo kan je wellicht nog contact houden met de nieuwe eigenaren inge?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:26

Je moet je niet schuldig voelen, jij had dit van te voren ook niet kunnen weten. Als je dit had geweten had je je veulen toch niet aan diegene verkocht!!!
Misschien kan je helpen met een goed nieuw huisje zoeken voor het veulen.

Sterkte en kop op Ach gut

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:33

Ik vind het idee van Sjuimpje idd niet verkeerd Lachen !
Is anders de oplossing van Qellian niet wat ??
Natuurlijk is ze niet meer van jou, maar ze gaat je daarom nog wel aan je hart! Als je haar zelf nog ergens in de opfok kunt zetten, heb je er ook nog zicht op wat er met haar gaat gebeuren! iig Veel sterkte Ach gut !!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:35

Het is idd sneu. Ik vind het nog het meest vervelend voor de eigenaresse van het veulen. De reden waarom ze hiertoe genoodzaakt is, is niet iets om vrolijk van te worden.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:40

heel veel sterkte, het komt vast wel goed!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:44

voel je niet schuldig, dit had je vantevoren niet kunnen weten. Het is altijd rot als je paard die je verkocht hebt weer doorverkocht werd, want dan heb jij niets meer te zeggen over de plek waar die terecht gaat komen......
Je zou hem anders misschien terug kunnen kopen, en dan zelf weer een plek kunnen zoeken, maar ja, hij wordt misschien nog wel veel vaker verkocht in z'n leven...............lastig hoor. Succes

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 12:05

Ik heb niet de mogelijkheid haar terug te halen.
Tijd genoeg maar geen geld, ik heb het nu goed, kan netjes rondkomen van wat ik verdien (heb maar 12 uurtjes werk) maar hou ook niet veel over.
Dat geld wat ik over heb leg ik opzij voor onvoorziene uitgaven, als bv mijn brommer stuk zou gaan of Luna de dierenarts nodig heeft.
Wat zou ik dan moeten zeggen, sorry luna kan geen dierenarts betalen, ga maar langzaam dood.
En met alleen opfok ben ik ook niet klaar met de kosten, senna heeft ook voer nodig en hoefsmid, entingen, wormenkuren enzo.

ManonT
Berichten: 74
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 15:37

tinkerLuna schreef:
Wat zou ik dan moeten zeggen, sorry luna kan geen dierenarts betalen, ga maar langzaam dood.
En met alleen opfok ben ik ook niet klaar met de kosten, senna heeft ook voer nodig en hoefsmid, entingen, wormenkuren enzo.



Precies, en dat is het probleem waar ik met Senna tegenaan loop. Wegens persoonlijke omnstandigheden MOET ik haar wel verkopen. Mijn ouders hebben mij uit huis gezet, was zeker niet MIJN keuze, en woon nu tijdelijk bij een vriendin en haar ouders thuis. Moet dus dringend op zoek naar wat voor mezelf.

Dit zijn dus ZEER onvoorziene omstandigheden, en het doet me pijn als jullie mij afschilderen als een persoon die niet weet waar ze aan begint e.d. Senna is een wereldpaardje, ik hou zielsveel van haar, maar het is gewoon beter zo! Alles komt mij ook rauw op m'n dak vallen, ik moet gewoon doen wat het beste is voor Senna...

En Inge, tuurlijk krijg je het adres/telefoonnummer van de nieuwe eigenaar...

xjessiex

Berichten: 715
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: wkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 16:16

Ohwjeej Scheve mond
Sterkte inge,
Jij ook manon!
Het zal vast niet makkelijk zijn om van zo een liefje afscheid te nemen
Ach gut

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 16:18

Lekker oordelen zeg, ik lees sommige reacties en mijn mond valt open.
In dit geval kun je pas oordelen als je weet waarom Senna weer verkocht word.

Manon wist wel goed waar ze aan begon, ze wist alleen niet welke problemen ze zou gaan krijgen.
Nu kan ze wel proberen om Senna koste wat het kost te behouden, maar zo komt zij dieper en dieper in de problemen, en als Senna dan een keer wat krijgt, heeft Senna ook een probleem.
En dat wil Manon Senna besparen, en daarom deze oplossing.

Snap niet wat er fout aan is.
Ik vind het al erg genoeg voor Manon dat zij Senna moet opgeven, Senna zal er niet veel van ondervinden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 16:25

Ik loop ook al wat langer hier mee en weet dus ook dat dit niet het eerste beest is wat verkocht moet worden.
Ik vraag me gewoon eerlijk af of ManonT wel weet waar ze aan begint, als je al een puppy en later weer veulentje op afbetaling moet kopen...
En dat is niet om haar af te branden, want ik snap ook wel dat het niet leuk is als iemand je continue om zijn geld moet vragen of als je weer een paard/pony/veulen moet verkopen.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 17:06

Laten we even duidelijk zijn, ik heb geen problemen met Manon, zeker niet over het geld.
Op afbetaling kopen of niet, het heeft hier niets mee te maken.
Toen Manon Senna kocht heeft ze dat samen met haar (ex)vriend gedaan, sinds zij uit elkaar zijn staat ze er dus al alleen voor en nu ze uit huis is gezet is het dus nog moeilijker voor haar.
Dat kon ze onmogelijk van te voren weten, ze heeft geen glazen bol.
Maar laten we erover ophouden want hier schiet niemand iets mee op.