het peerdespul / besmanninck hoeve / de boschhoeve

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:18

Ik heb twee keer een week gedaan op de Boschhoeve.. Je moet er tegen kunnen moet ik zeggen.. Scheve mond

Wij hadden eigen paarden bij ons, maar sommige paarden die daar stonden zagen er nogal gerafeld uit..

Maar verder was het best leuk hoor Haha! We zaten in de manege accomodatie Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:24

Ik geloof dat het Peerdespul er ook niet zo florrisant uit ziet, ik ben er ooit 12 jaar geleden geweest en als 14 jarige valt het niet zo erg op dat er geen stallen zijn en dat het een rommeltje is. Ik heb laatst foto's gezien en werd er niet vrolijk van.

Wel is de omgeving erg mooi en ik geloof dat we 4 uur per dag een buitenrit maakten.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:37

stallen zijn niet echt nodig zolang er maar schuilmogelijkheden zijn
besmanninck hoeve heeft alleen ijslander zover ik weet
lichtrijden kan ook op een ijslander maar dan moet je balans heel goed zijn(niet evenwivht verliezen)
peerdespul ook alleen ijslander geloof ik?

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:39

schuil mogelijkheden waren er toen ook niet, hele groepen ijsco's stonden op weilanden verspreid rond het dorp. We moesten er 2 uit een wei halen, we moesten 20 minuten lopen voor we er waren.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:59

Een stalgenoot van mij is altijd begeleiding geweest op t peerdespul, zij vond het er reuzegezellig, maar slecht verzorgde boerderij.De eigenaar schijnt nogal apart te zijn. Ik heb er ook eens een buitenrit gemaakt, was super, dat dan weer wel. De Ijslanders staan er in een weiland en hebben het wel naar hun zin. Ik ben ooit eens in Oosterwolde op een ponykamp geweest en heb het er toen erg naar mijn zin gehad. Veel rijden, crossbaan, lange buitenritten, niet teveel mensen in een week kamp, zwembad(je) aanwezig. Ik was toen 15 geloof ik en in mijn herinnering was het echt super. Weet alleen niet meer hoe het heet, maar dat kan je zo terugvinden, onthoud maar de plaatsnaam Oosterwolde.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 00:32

Ik ben ook ooit eens 2x op de Boschhoeve geweest, heb het er toen best naar mijn zin gehad.
Er wordt daar op een dag veel gereden, ook lange tochten gemaakt, met de paarden gaan zwemmen etc. Ze hadden er toen veel haflingers, maar verder liep er ook van alles wat rond, niet alleen pony's maar ook flinke paarden.
Sommige pony's zagen er niet al te best uit nee, maar wat ik begreep van een oud-klasgenootje van me (die er nu bij de stal woont) zijn dat de wat oudere pony's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 11:19

Ik ben ooit op de Besmannickhoeve geweest. De pony's zagen er wel goed uit (is al wel 10 jaar geleden hoor), maar de eigenaren waren behoorlijk onaardig. Als er iets was moest je je maar niet aanstellen enzo. We deden best veel met de pony's. Ik heb ook mijn toltdiploma gehaald, zelfs zonder zadel in dameszit!! Je kan gewoon engels op die beestjes rijden, alleen kunnen ze ook tolt en telgang. Daarvoor moet je speciale hulpen geven.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 11:53

ik ben 2 keer op de besmannickhoeve geweest, wel 10 jar terug. Heel erg leuk ponykamp, veel buitenritten en aardige mensen. Je krijgt wel een vaste pony voor de hele week, maar als dat niet klikt kon je ruilen. Zo had ik 1 pony voor de buitenritten en eentje voor in de bak. Nadat ik daar geweest was is er wel veel veranderd. Het schijnt nu veel groter te zijn en daardoor ook minder vrijheid in het zelf uitkiezen van een pony. Toen ik er kwam waren er maar 10 kinderen in een week en waren ze bezig hele nieuwe slaapzalen te bouwen. Op ijslanders rijden is echt waanzinnig, is heel leuk om dat een keer te ervaren

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:17

ik ben 7 jaar achter mekaar naar peerdenspul geweest en altijd zeer naar mijn zin gehad, alleen nu ga ik niet meer omdat de begeleiding net zo oud is of jonger zelf als ik..
Je rijd er 6 uur per dag ongeveer met 3 pauzes voor de paarden en jou...
5 dagen buitenritten 1 dag voorrijden en kennismaken als je wilt 1 dag les ipv buitenrit
De paarden zijn echt wijs!!! lekkere stoere ijslanders
Het uiterlijk van de boerderij ziet er idd niet zo geweldig uit, maar wat maakt dat uit je mag tenminste 24 uur per dag bij de paarden zijn.
Voornamelijk ijslanders en soms zit er een New-forrest tussen.
Ik geloof in totaal een stuk of 60 paarden en groepen van 30 kinderen.
Je gaat in groepen van 10 naar buiten ongeveer.

Als je wilt en gevorderd genoeg bent kan je kiezen voor les van Mnr Werner. Tolt les is altijd leuk, je leert echt omgaan met je paard, je evenwicht houden,rijden met zadel zonder singel,blijven zitten met bekertje water.
Misschien klinkt het kinderachtig maar het is heel leerzaam.
De groepen om te lessen zijn meestal niet groot ligt eraan wie er les wilt, tegenwoordig is er 1 keer les per week vroeger 2 keer

Tolten is niet moeilijk,telgang is moeilijker om te blijven zitten omdat ze namenlijk nogal snel gaan.
De begeleiding is meestal ook heel aardig.

Gewoon een heel gezellig ponykamp vind ik,

Nou veel succes

als je nog iets wilt weten dan hoor ik het wel

groetjes valerie

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:05

Een vriendin van me begelid ponykampen op de boschhove, het is er erg gezellig zegt ze Lachen

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:12

Ik ben ongeveer een keer of 8 ofzo naar de boschhoeve geweest..

Vond het de laatste jaren wat minder worden, maar ik heb het er altijd heel erg naar me zin gehad!
Als je van haflingers en friezen houdt zit je daar goed ze hebben er echt superveel haffies en friezen ik denk wel rond de 10/15 van beide rassen..

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 23:47

Ik ben dr ook 1x geweest, in de winter, jaaaaren terug, we gingen op een dag zo'n 7 uur rijden en je mag lichtrijden op de paardjes (zijn alleen ijslanders) maar doorzitten is veel beter.
Ik was nogal gek op Modir, is een aan te raden beessie Knipoog als je van pittig houdt iig, zijn er nog mensen die modir kennen hier?

Naja, ik heb het daar reuze naar me zin gehad

Edit: Het peerdenspul dus

Selket

Berichten: 2259
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:42


odilia

Berichten: 1206
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 15:48

Kimberley77 schreef:
Een stalgenoot van mij is altijd begeleiding geweest op t peerdespul, zij vond het er reuzegezellig, maar slecht verzorgde boerderij.De eigenaar schijnt nogal apart te zijn. Ik heb er ook eens een buitenrit gemaakt, was super, dat dan weer wel. De Ijslanders staan er in een weiland en hebben het wel naar hun zin. Ik ben ooit eens in Oosterwolde op een ponykamp geweest en heb het er toen erg naar mijn zin gehad. Veel rijden, crossbaan, lange buitenritten, niet teveel mensen in een week kamp, zwembad(je) aanwezig. Ik was toen 15 geloof ik en in mijn herinnering was het echt super. Weet alleen niet meer hoe het heet, maar dat kan je zo terugvinden, onthoud maar de plaatsnaam Oosterwolde.


volgends bedoel je de silver ranch, eeen western manege waar je oop gewoon engels kan rijden.
ben daar een keer geweest toen we aan het kijken waren voor ponykamp, dat ik heel mooi en de paarden zien er goed uit alleen was het voor ons te duur.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:29

Mensen, dit topic is al een jaar oud!