wie heeft verzorgpony overgekocht?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

wie heeft verzorgpony overgekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 19:31

ben eens benieuwd naar mensen die hun vroegere verzorgpony/paard hebben overgekocht en dus nu de eigenaar ervan zijn Haha!
want ik wil er namelijk nog een ponytje bij hebben..en juist jah..me oude verzorgpony...wie heeft dit ook gedaan??

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:36

Springt op!!!

Ik heb Dennis eerst een jaar verzorgt en heb hem toen gekocht. Ik heb hem nu bijna 2 jaar. Hij heeft eerst nog 1,5 jaar daar op stal gestaan en komt nu bij mij thuis te staan.
Ik heb er nog nooit 1 moment spijt van gehad, Den is en blijft een gouden paardje.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:42

Ik, en daar heb ik behoorlijk spijt van gehad.

Ik reed mijn vorige paard al ca. 8 maanden alleen in het weekend op de handelsstal waar hij stond. Ik wist wel dat hij niet zo makkelijk was, maar ik verwachtte dat hij zou verbeteren als hij er dagelijks uit zou komen en veel vaker gereden zou worden.

Dat viel helaas behoorlijk tegen. Hij bleef net zo lastig. En met het buitenrijden bleek hij helemaal geen schatje.

Omdat hij kwaliteit genoeg had en ik een wat makkelijk paard zocht dat ook fijn op buitenrit kon, heb ik 'm verkocht.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:06

Is een leas pony ook goed? Haha! we hebben marko ongeveer 2 maanden geleasd, daarna 1 maand op proef gehad en toen hadden we hem meteen gekocht.

In het begin met rijden heeft hij ons wel 'getest'. Maar nu zou ik niet meer zonder hem kunnen Lovers

aqua

Berichten: 239
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:16

ikke!
ik had eerst lenny als verzorg pony nu ist mijn eigen pony!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:18

Meld zich!
Ik heb Timon eerst een maand of 10 verzorgd en daarna had ik hem gekocht en nog geen spijt van gehad, gelukkig.. En nu is hij vanaf 5 juli 2003 van mij Lachen

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:33

Manege paard ook goed?
Heb Redna 1 dag van de manege gereden toen een maand op proef gehad en gekocht!!!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:34

Oh en nee heb er absoluut geen spijt van ondanks dat het een ongeloofelijke draak is...

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:36

Hier nog iemand. Ik heb 2 verzorgpony's overgekocht en heb ik absoluut geen spijt van gehad. Eentje was van de manege, op haar had ik leren rijden en ze was al jaren mijn lievelingspony (helaas leeft ze nu niet meer, maar ze is 30 geworden). De ander is Mickey, mijn Shet, die verzorgde ik ook al een hele tijd.
Beide pony's waren anders afgemaakt.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:40

Foxy was een veulen van de verzorgpony's van mijn zusje, en is dus eerst ook nog even verzorgveulentje geweest, totdat hij bij zijn ma weg kon, toen kreeg mijn zusje hem dus. Haha!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:40

Ja, m'n zusje heeft haar verzorgpony ook gekocht (Tammal). Ergens heel stom, want hij was al echt oud en versleten. Maar ze heeft er wel veel van geleerd. Maar nooit geen spijt van gehad.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 20:49

wel veel positieve verhalen dan..
ik heb leren rijden op me verzorgpony..ik was toen 10 hij 5..nu is tie 13,die kenissen van wie hij is die verhuren hem zegma voor kleine kinderen..maar dat gaat niet meer..het is geen kinderpony en echt een ongelofelijke draak..van alles is er geprobeerd..maar ze wil em dus misschien verkopen maar niet aan zomaar iemand...binnenkort ga ik dus vragen wat ze er vor willen hebben...spannend !!

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:15

ik heb een manegepaard gekocht ik verzorde hem 6 jaar maar hij werd te oud voor het werk. nu heeft hij een lekker leventje bij mij!! en ik ben superl blij met hem!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:36

Wij hebben Gossiemijne ook eerst verzorgd, we betaalden wel al stalgeld. Ik denk na een maand of 3 dat we hebben gekocht van die eikel van een kerel, hij wilde hem nl.naar de slacht brengen, want hij had geld nodig, nou dat kon ie ook van ons krijgen hoor. Dus nu is hij inmiddels al bijna 8 jaar van mijn zusje en mij, super dus.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:12

jaaaaaaaaa........ik heb mijn verzorgEZEL van vanaf mijn 12de jaar verzorgt,toen overleed zijn oude eigenaresse van 80? jaar.hij stond op een koeienmelk/handel boerderij.
de oude eigenaresse haar zoon kwam op een dag naar mij toe(ik was toen 16 jaar)en vroeg toen of ik hem wilde hebben!

ik ben nog nooit zo hard naar huis gefiets,vertelde het mijn moeder.die reageerde natuurlijk niet zo enthousiast als ik(logisch).
na veel huilen heeft ze toegestemd mits ik een plekje kon vinden voor mijn grote schat ROMEO.
binnen een week had ik een weitje met tuinhuis gevonden naast een bedrijf. Haha!

dit is nu 12 jaar geleden en heb hem 4 jaar ervoor verzorgd.
hij is nog steeds mijn grootste Lovers liefde na 16 jaar.
hij is nu 24 jaar(ziet eruit en gedraagt zich als een 5-jarige) ,ikke 28 jaar.

de boer kom ik nog steeds wekelijks tegen en staat nog steeds versteld dat ik hem heb en hoe goed hij eruit ziet!!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:37

ik ook
Ik heb er absoluut geen spijt van.. hoewel ze wel een beetje klein is, ik zou als ik nu een paard zocht niet naar haar zijn gaan kijken.

het fijne is dat je de pony al kent, je weet dus precies wat je er aan hebt enzo!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:32

Helaas is me dit tot 2x toe (2x zelfde pony) niet gelukt. De 1e keer werd het me niet gegunt en werd ik voorgelogen (pony zou al verkocht zijn wat later niet waar bleek te zijn) 2e keer wist ik het te laat en was ze al verkocht

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 23:40

stef schreef:
Helaas is me dit tot 2x toe (2x zelfde pony) niet gelukt. De 1e keer werd het me niet gegunt en werd ik voorgelogen (pony zou al verkocht zijn wat later niet waar bleek te zijn) 2e keer wist ik het te laat en was ze al verkocht


ahhh dat is klote als je je lieverd wil kopen zeg...

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:40

Zelfde als stef, helaas niet.
niet verwacht dat ze verkocht zou worden en toen ging ze naar de slager.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 00:09

Hey Sas!
Ik heb Koos ook overgekocht Lachen Hij was 2,5 jaar toen hij weg moest bij zijn eigenaar (familieproblemen, scheiding enzo). Ik heb hem gelukkig gekocht en hij gaat nooit meer weg Knipoog

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:51

ik heb die van mij ook overgekocht.
Eerst halfjaar verzorgd.
Mensen deden er totaal NIX mee, en dat meisje waarvan ze was kwam 1x in de 2 maanden ff 5 minuten hobbelen (was 7 jaar, pony heeft Z gelopen) en ging dan weer naar huis.
Dus werd ook te duur voor de ouders om de stalhuur te betalen terwijl ik alles deed met het paard, ging op wedstrijd enz enz.
Dus gingen ze hem verkopen en wij haar overgekocht.
Is nou in december 2 jaar van mij!!! Haha! Haha!
EN ZEKER GEEN SPIJT VAN!!!!
zou haar voor geen goud meer willen missen

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 01:20

ik wilde mijn oude verzorg paard ook kopen
ik was toen een jaar of 13 en ze vroegen vresselijk veel voor het beesie
en ik kon mijn ouders dus niet zover krijgen om haar te kopen

bimmezs
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:18

ik heb mijn oude verzorgpony ook gekocht, hij was een manege pony en ik heb op hem leren rijden en hem iedere dag verzorgt. maar toen werd ie toch echt te oud voor de manege (rond de 30 is ie nu) dus moest ie weg. je kunt natuurlijk wel raden waarheen. maar gelukkig mocht ik hem kopen. ik maak nog regelmatig een buitenritje en heb er nog geen sec. spijt van gehad. ik hou echt zielsveel van dit ventje en mijn grote kanjer blijft gewoon lekker bij mij van zn oude dag genieten.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:45

Ik heb altijd gereden op een manege-pony van 17 jaar, opzich
nog niet zo oud, maar ze krijgt wel al van het een en ander last..

ALS ze weg moet.. koop ik haar.. dat is zeker... ik spaar er al lang
genoeg voor, en mijn vader heeft al toestemming gegeven en gezegd dat hij helpt met de maandelijkse kosten...

*LOL*

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:11

Ikke Lachen Ik heb verschillende verzorgpony's gehad en op een gegeven moment ging ik Lex inrijden. Ik vond hem zo leuk, dat ik toen hem ben gaan verzorgen. Na ongeveer 1 jaar verzorgen ben ik hem toen gaan huren. Na zo'n 2 jaar gehuurd te hebben (ongeveer, ik weet 't niet meer precies) is hij sinds maart dit jaar mijn eigen pony Lachen En ik ben superblij met hem.