Wie heeft er allemaal een draver???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wie heeft er een draver

Ja, ik heb een draver en zou nooit meer anders willen
12 (75%)
Ja, ik heb een draver en zou nooit meer 1 kopen
2 (12%)
Nee, ik heb geen draver, maar denk erover 1 te kopen
2 (12%)

Totaal aantal stemmen: 16


Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Wie heeft er allemaal een draver???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 15:38

Ik ken natuurlijk wel een aantal mensen hier op bokt met een draver, maar af en toe kom ik ook anderen tegen, waarvan het mij nou niet helemaal duidleijk is of ze nu een draver hebben of niet.
Ik zelf heb dus ook een draver, hij heet Morespeed, is 8 jaar oud en hij is vreselijk lief. Ik rijd er altijd mee in het bos en aangezien ik nu door de week in Utrecht zit, rijdt er door de week een meisje op van 13 en dat gaat heel goed.
Zijn er ook mensen die minder goede ervaringen hebben met en draver?
Zijn er ook nog mensen die erover denken een draver aan te schaffen??
Vertel het allemaal hier

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W


Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:20

Ik heb een tijdje een Dravertje gereden.
Idalia van Liesje_1 hier op bokt.
Was een fijn diertje maar je kon er helaas niet (ver) de dressuursport in,
vandaar dat ze verkocht is.

Persoonlijk zou ik zelf geen draver kopen,
gezien je er de sport niet mee in kan(endurance wel) en de slechte galop ed.

Wanestha RIP !!

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:54

Mijn bijrijdpaardje is een dravertje (fotos in me profiel) Echt een schat van een beest als ik um kon kopen deed ik dat direct. Als ik Jambo niet gereden had en ik zou een paardje kopen zou ik geen draver nemen.
Ik heb binnen kort mijn eerste wedstrijd met Jambo. Zijn galop is niet zo geweldig (neemt achterhand niet goed mee) Maar de draf ziet er prachtig uit!!! Ik ben heel erg blij mettem!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:06

Nouja, niet 1 maar 4 Schijnheilig Haha!
Ofir, 6, na peesblessure die een einde aan zn carriere maakt nu mijn rij en knuffelpaardje Lovers
Rival, 4, geen koerspaard Staat op de lijst om verkocht te worden (iemand interesse? Kan prima galopperen, schat van een beest )
To The Point, 2, net weer in training, loopt hopelijk over een paar weken koersen.
Tammy's Pride, 2, net op rust na ongeveer 5 koersen (beste resultaat was derde) gaat na de winter weer koersen.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:16

De buren van m'n tante hebben een draver. Een zwarte maar die is chronisch kreupel.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:19

onze d-day is een draver, nu lijkt ie wel een quarter.
hij noemde eerst bolero maar al di epaarden daar noemde bolero naar het schijnt

F

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:21

mijn vader heeft 2 dravers. polico vrijthout staat in training bij cees kamminga, en serena cartouche heeft deze winter rust en staat in pension hier in de buurt.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 01:50

Ik heb een dravermerrie van 6 jaar. Ze heet Omega Medo. Ik doe met haar aan Natural Horsemanship ( Pat Parelli ).Ik rij ook alleen met touwhalster, en dat gaat super !! Ze is vreselijk lief , maar ook een grote boef , er zit echt een koppie op !!! Maar daar moet ik juist om lachen !!! Ze is ontzettend voorwaarts en als een ander paard haar in wil halen vindt ze dat niet zo leuk, ze heeft op de baan gelopen , misschien zit "het" er nog een beetje in. Oja, haar vader is Nevele Impulse , die heb ik opgezocht in Friesland, haar moeder is Gimmick Wedeflex, maar die was net verkocht toen ik de eigenaar belde voor informatie. Hij heeft helaas geen foto van Gimmick, jammer !!!! Ik ben zo benieuwd hoe zij eruit zag !!! Dus bij deze.......als iemand nog een foto of plaatje heeft zou dat fantastisch zijn !!!!
Twee vriendinnen hebben ook allebei een draver ; Silvan ( komt uit Zweden , vader Texas ) , hij lijkt idd ook wel wat op een quarter , hij wordt dressuurmatig gereden , een heel braaf paard, en Palema Transs R , een zwarte grote ruin die ook Natural wordt beleerd door mijn vriendin.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 08:25

Omega was volgens mij wel een redelijk paard! Palema Transs R ken ik zo uit mijn hoofd niet en de zweed ook niet. Dravers kunnen inderdaad wel wat op Quarters lijken, want van oorsprong stammen ze daar ook vanaf

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

ruitje

Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:21

Present!!!Ik heb een 4 jarige dravers merrie van Nevele Impulse(leuk n halfzusje op bokt) ze moet aanstaande zondag lopen Haha! ...niet dat ze meedoet voor de winst maar ik vind t al super dat ze in de baan is..verder fokte mijn vader dravers dus hier op het erf lopen nog 5 halfbroers/zussen rond van mn draver en hebben we nog een andere fokmerrie gehad die 2 dravers heeft gebracht en mijn vader heeft net op unitrot 2 jaarlingen gekocht..en ff voor het topic: IK WIL NOOIT MEER ANDERS!Als ik iemand vollop zie drijven en met n rood hoofd op een paard zit omdat het niet voorruit wil dan denk ik: neem n draver,het karakter,de bouw,alles!Ik vind t super!ik doe nu ook n btje aan Pat Parelli en ik krijg les van een andere bokker met n draver hier(die zal zich ook wel melden denk ik Haha! ) Ik heb al eerder geprobeerd om n soort meeting op te starten (o mislukt grrr) en toen waren er best wel veel geintresseerden Haha! ...ga er toch eens over nadenken om weer een draver/drafsport meeting te organiseren Haha!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 00:55

Jep, Salty een 9-jarige merrie (afstamming onbekend).
Ik rijd er endurance mee (klasse II gekwalificeerd) en ik ben erg enthousiast over de draver.
Dressuurmatig zijn ze echt nog wel tot M-niveau te rijden, maar echte dressuurpaarden zijn het niet.
Laat ik nou ook geen dressuuramazone zijn Haha! Meer info over Salty staat in mijn profiel.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

prompter

Berichten: 11035
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:26

Ik heb twee dravers, een ex-koerspaard die nu mijn rijpaard is, en een koerspaard. Ik wil nooit meer andere paarden Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48347
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 08:51

ik heb een halve draver... Lachen Ze kan alles... heeft een karaktertje, maar als ze je kent gaat ze voor je door het vuur en vertrouwt ze volledig op je... Ik zou denk ik geen ander paard meer willen... of iig een paard met wel een gelijkwaardig karakter... Haha!

Off topic: wkoekoek: wacht even tot volgend jaar... dan kom ik naar het Noorden... Schijnheilig Haha!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:31

Ik heb ook een Draver.
Vind het hele fijne paarden, en hoop voorlopig geen andere meer te hoeven kopen Lachen .
Hij heet Racer Beauty GJ, pappa is Heir to Crown en mamma is Estanza. En mamma's pappa is Manza Buitenzorg.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:43

Bij mij op stal staan er verschillende. Eerst verzorgde ik en ree ik Lybrock Grolloo, en toen die verkocht is ben ik langzaam begonnen Manza Transs R (van Manza buitenzorg) weer in training te nemen heeft namelijk een hele erge trap geha op zijn been, knie precies te zijn en dat gaat zo goed dat hij binnenkort weer ingespannen wordt

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:08

Heb ze jammer genoeg niet zelf.
Naast Marilyn staat Holy Fire.

Tsja en dan hebben we er nog een zooi op stal gehad die ik verzorgde.

Blue Sound
Born Swiep
Kathy Star
Fenn transs R
Hoss van Zuilen
Private Dancer
Galaxy privol VR
U O me Abba (is daarna naar Wendy gegaan)
Kelly Limburgia
José Boszorg (staat op het land nu)
Jose Wielinga
Racer Beauty GJ (nu van Ilse Haha!)

Op duindigt niet echt lang verzorgt maar wel eens gereden of wat dan ook
Offspring Nevele zoon van Nevele Impulse
Magic Star
Lewis Transs R
Florida Way
Sundown

22 Januari verwachten we ons kleintje

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:26

Ik heb volgens veel mensne van bokt een kruising van draver x ????
Ik weet het zelf niet zo goed, als je dravers goed herkent, ik heb foto's in mij profiel mss zien jullie of het een draver is of wat anders.

0

gentle
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:36

Ik heb volgens veel mensen een draver, maar ik denk dat het ook zo is wand ze kan ook bijna net zo hard of zelfs harder draven dan dat ze gelopeerd. OK dan! Pling Haha! Cheese! Party!!

Iris22

Berichten: 125
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: onder Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:13

Mijn vader heeft 2 draver fokmerries bij hem thuis staan (waarvan er 1 gedeeltelijk van hem is) van deze 2 merries heeft hij nu 3 "producten" gefokt en ze zijn beiden weer drachtig. In april 04 verwachten we dus weer twee ukkies

Met de ene wordt er dressuurmatig gereden en met de andere rommel ik wat aan.
*LOL*

iris

Te Koop (thuis veeel belangrijker dan de prijs!!): viewtopic.php?f=5&t=457007&p=9886666#9886666


Voor draver liefhebbers: http://groups.yahoo.com/group/dravers

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:29

Ik heb ook een halve draver, een super paardje. Heel erg veelzijdig, ik rijdt met haar western, dressuur en springen ook wil ik volgend jaar de endurance gaan proberen. En het is net wat ruitje zegt: Je krijgt absoluut geen rood hoofd van het aandrijven. Je been aanleggen is genoeg om sneller te gaan. Looplust genoeg .

Als ik ooit een ander paard moet kopen, dan moet het toch wel weer zoiets zijn. Hoeft niet persé een draver, maar wel de veelzijdigheid en de looplust van de draver. Dat is gewoon geweldig OK dan! .

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 11:05

Leuk dat er toch nog zoveel mensen zijn die een draver leuk vinden

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

ruitje

Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:57

Ik snap eigenlijk de negatieviteit(bestaat dit woord??) over dravers ook nooit zo!!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


ruitje

Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:58

Ik snap eigenlijk de negatieviteit(bestaat dit woord??) over dravers ook nooit zo!!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 09:39

Ik ook niet! Ze zijn in mijn ogen allemaal veel leuker en makkelijker om mee te werken

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers