(stelling) make-up voor onzekerheid???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 19:31

Ik las in een blad de stelling: make-up .... camouflage voor onzekerheid??? Ik vraag me af wat jullie mening is!

Ik gebruikte make-up een paar jaar geleden idd als camouflage voor onzekerheid nu niet meer.... ik ben wie ik ben en ik laat mij niet klein maken of kwetsen!!! Ik wil graag leren maar probeer niet om mij te veranderen!!!! Maar goed ben ik een stuk zelfverzekerder en heb ik make-up op omdat ik het mooi vind, nu ga ik ook weleens ff snel weg zonder make up maar vroeger echt niet!!!

Ik vind het dus idd een camouflage voor onzekerheid maar het heeft er wel mee te maken in welke hoeveelheid je 'plamuurt'. Vroeger liep ik moet super zwarte ogen rond en echte lippenstift lippen! Nu..... gewoon simpel een oogpotlood lijntje of mascara en licht lippenstift of lippengloss!

Jullie mening graag!!!!!!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 19:37

Ben het er wel mee eens. Maar het ligt ook aan de persoon. Sommige mensen vinden het gewoon mooi om zichzelf helemaal onder te poederen.
Maar over het algemeen zijn die mensen met een lading make-up op denk ik toch wel onzeker.

Ikzelf draag nooit make-up. Alleen als ik een feest heb, dan doe ik een superdun laagje mascara op en misschien eye-gloss. Anders zit ik er toch alleen in te wrijven Lachen .

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 19:50

Nou dan lopen er heel wat onzekere dames rond op deze wereld als ik jullie zo hoor. Ik vind het wel verzorgt staan, een beetje opgemaakt, maar durf ook best zonder makeup te verschijnen.Mijn dochter gebruikt geen make up maar heeft wel graag een geurtje op.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 19:57

Ik gebruik het ook nooit, hoogstens een luchtje.
Ben al knap vanmezelf heb die troep niet nodig Schijnheilig Haha!
Een collegaatje van mij gaat dus echt niet zonder make-up de deur uit he. En dan werkt ze gewoon in de kas Verward

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 19:57

Misschien wel voor sommige mensen ja.....
Ik ken een meisje met een soortemet vlek in haar gezicht en zij voelt zich zekerder met wat make up.

Zelf gebruik ik bijna nooit make up. Af en toe eens naar een etentje ofzo. Als ik ga stappen al helemaal geen make up. Gaat me irriteren als ik zweet enzo.
Ik voel me het fijnst zonder make up, van make up wordt ik soms weer onzeker. Van lippestift bv. Ik denk altijd dat het uitgesmeerd is ofzo *LOL*

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 20:16

Ja, greetje, ik bedoel ook niet mensen, die een beetje make-up ophebben, zoals mascara of een beetje lipgloss.
Maar mensen die hun hele gezicht verstoppen onder een laag make-up van hier tot tokio.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 20:36

ik doe het op omdat ik het mooi vind
gewoon mascara en oogschaduw en soms eyeliner

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 21:57

Ik draag nooit make up , heel soms mascara, maar ja lelijk ben ik toch wel dus make up helpt ook niet Clown *LOL* *LOL* Frusty

groetjes Melissa

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 22:02

Melissa niemand is lelijk.... iedereen is knap op zijn eigen manier...... iedereen is Uniek!!! zowel in uiterlijk als in innerlijk!!!!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 05:15

Ik doe geen make up op want stel je voor als iemand me dan een keer zonder ziet! Die hartverzakking wil ik niet op mijn geweten hebben Haha! Nu is iedereen gewend aan mijn face, erger kan het toch niet *LOL*

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 08:07

Ik moet iets bekennen:

IK draag nooit make-up, maar ik ben soms toch onzeker, Lieve Mona, Wat is er mis met mij Verward Verward Knipoog

Tsja, ik kan me enigszins in jullie stellingvinden, maar wat je ook moet bedenken is het " kudde-effect" , want als anderen t doen, dan kan jij niet achter blijven !

Anoniempje Lachen
[edit]Typo[/edit]
_________________
"When you build something to be idiot-proof, then someone will just build a better idiot"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Death_Squad op 2001-10-22 08:08 ]</font>

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 08:23

Ik draag make-up juist om mn goede punten extra te benadrukken... dus niet omdat ik onzeker ben. Ik kan heel veel met makeup en daar maak ik dan ook handig gebruik van. Als ik paardrijd echter, ofzoiets, vind ik het de moeite niet om veel op mn gezicht te smeren.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 08:47

Iedereen kan toch voor zichzelf bepalen wat de reden van make up dragen is en moet toch geen verantwoording af leggen bij iemand. Laat mensen lekker doen wat ze willen zolang ze het maar op hun eigen gezicht smeren Haha! , want daar zijn ze zelf de baas over. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 09:18

Opmaken doe ik niet, eigenlijk omdat ik er te lui voor ben.
Vroeger deed ik het wel, maar dan maakte ik me de hele dag zorgen of het wel goed zat, onzeker blijf je toch.
Tegenwoordig doe ik het nog maar heel af en toe, maar als het kleurenpalet dan te voorschijn komt, dan gebeurt er ook echt wat, Haha! Haha! Haha! .

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 09:51

Make Up op me hele gezicht smeren heb ik nog nooit gedaan. Ten eerste vind ik het geen gezicht en ten tweede heb ik eczeem, en met al dat make up op zou het niet beter worden. Onzeker ben ik al helemaal niet en gebruik zo nu en dan wat lippenstift en mascara. Lippenstift gebruik ik alleen omdat ik vaak droge lippen heb en dan smeer ik dat spul op of gloss. Mascara gebruik ik omdat ik van die zielige wimpertjes heb en het soms wat mooier vind om ze wat voller te laten overkomen.

Ik denk dat Make up gebruik toch voor onzekerheid word gebruikt. Want ik geloof echt niet dat mensen make up gebruiken voor hunzelf. Ik ga er van uit dat je niet constant voor de spiegel staat om te kijken hoe "mooi je er wel niet uit ziet" met make up. Dus doe je het toch voor anderen, omdat je onzeker bent. Ik zelf vind het mooier als iemand geen make up draagt maar wel verzorgt en mooie kleding draagt, dan helemaal ondergesmeert met troep.
En waar doe je het dan uiteindelijk voor...........voor de mannen toch (sommige voor vrouwen *LOL* )? En mannen hebben juist een hekel aan make up.
Zoals Esmee al zei: "niemand is lelijk.... iedereen is knap op zijn eigen manier...... iedereen is Uniek!!! zowel in uiterlijk als in innerlijk".

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 11:28

Make up, camouflage voor onzekerheid?
Nee, daar ben ik het niet mee eens, maar als ik zo hier de reacties lees, blijkt wel dat er veel onzekere mensen rondwandelen.
Ik heb grote ogen met lange wimpers en een mooie mond Schijnheilig .
Ik vindt dus dat wanneer iets mooi is, dat best geaccentueert mag worden.
Zelf gebruik ik iedere dag oogschaduw, eyeliner, mascara en lippenstift.(Ja OOK als ik paard rij Haha! )
En wanneer ik onzeker zou zijn, zou dat alleen maar erger worden met make up, want juist door mijn ogen val ik op.
Wel vindt ik, als je make up gebruikt, dat je dan wel moet weten hoe je er mee om gaat. Alles waar 'te' voor staat is niet mooi meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:01

Ik gebruik vooral make-up omdat ik er zo op mijn werk wakker en representatief uit zie. Misschien wordt het ook wel van me verwacht dat ik make-up gebruik. Net zoals er wordt verwacht dat ik nette kleding draag en mijn haar netjes hou en niet mijn krullen los laat wapperen. Het bedrijfsleven is soms erg stijf en formeel en houdt zich graag aan bepaalde regeltjes.

In het week-end ga ik net zo makkelijk zonder make-up de straat op. Maakt me eigenlijk niets uit hoor.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:42

Ik draag het omdat ik het mooi vindt, niet omdat ik onzeker ben, want ik ga soms ook zonder make-up de deur uit.
Ik vind het gewoon leuk om me op te maken en vind het ook mooi.
Als ik geen zin heb om me op te maken dan doe ik het ook niet en ga ik lekker zonder make-up de deur uit.

Meestal doe ik alleen wat oogschaduw en mascara op en als ik zin en tijd heb ook nog eyeliner en heel uitgebreid van licht naar donker werken enz. vindt ik leuk om te doen en het is mooi! *LOL*

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:49

ik gebruik helemaal geen make-up!
ik gebruik ook geen camouflage voor mijn moedervlekken te bedekken!
die heb ik namenlijk heel veel!
ik word er wel eens mee gepest maar dat kan me niets schelen!
geen make-up voor mij dus!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:52

ik gebruik wel make-up, zij het niet zo heel erg veel, maar idd is het onzekerheid..
in de weekenden durf ik best zonder make-up de deur ui t hoor, maar ik moet er op mijn werk netjes uitzien en ben gewoon bang dat ik er zonder make-up niet netjes genoeg uit zie....

zou wel graag gewoon naturel willen... misschien ooit....

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 15:13

ben het er niet echt mee-eens
ik gebruik make up omdat ik dat mooier vind en zonder voel ik me net als zonder kleren zeg maar
maar ik doe het niet omdat ik onzeker zou zijn ofsow eg niet.. voor andere poets ik me niet op maar voor mezelf..
XXXangel

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 16:42

ik draag geen make up, omdat ik er alleen maar lelijker van word.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:37

Ik gebruik normaal erg weinig make-up maar nu met die grote puist die op mijn kin woont loop, plamuur ik hem weg Haha!

Greetz Merilyn