goedkopere kledingwinkels, zijn die er nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

goedkopere kledingwinkels, zijn die er nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 15:35

Zondag ben ik naar Baarle-nassau geweest om eens rond te snuffelen naar leuke kleding.
Ik winkel eigenlijk nooit.
Ik ben een paarden mensje, dus als ik iets aantrek is dat meestal iets in de richting van ma flodder Tong uitsteken
Nu komt het wel eens voor dat ik nette kleding aan wil als ik op visite ga ofzo, maar ik ben een beetje dikker geworden Bloos Dus ik moet wel iets nieuws kopen.
Ik dus op pad, maar mijn god die prijzen zeg.
Ik had een leuk rokje gezien, de prijs? 99, 95 euro Boos! Daar kan ik anderhalve maand mijn paarden mee voorzien, joh Scheve mond
Op zaterdag was ik gewoon hier in tilburg geweest, maar ook daar kon ik niet slagen. Of te duur, of niet mijn smaak.
Wie kan mij helpen? Zijn er nog winkels die een gewone prijs hebben?
Waar moet ik heen als ik mijn portemonee een beetje heel wil houden?

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:39

de prijzen van tegenwoordig zijn echt extreem hoog .
Daarom maak ik heel veel kleding zelf (lees: maakt oma mijn kleding zelf Tong uitsteken ). maar bij C&A vind ik ook geregeld wel wat leuke dingen voor niet al te veel geld, zo heb ik er laatst twee rokken gekocht, een was 15 euro en de 20, nog steeds erg duur als je in guldens omrekend maar echt goedkoper kun je tegenwoordig niet meer vinden Scheve mond .

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:58

Alle kleding is erg duur geworden. C&A heeft af en toe leuke kleding. Maar vaak doe ik het gewoon zo: iets duurs met iets goedkoops combineren. (lees: zeeman daar hebben ze de laatste tijd echt leuke dingen Haha! )

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 16:03

Wat het nog moeilijker maakt is dat ik echt niet van kak houd en al helemaal niet van kleuren. Doe mij maar zwart en een beetje vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:08

Ik zou persoonlijk juist wat meer geld uitgeven, vaak bij duurdere kleding zie je ook dat de kwaliteit mooier is, en daarnaast doe je er langer mee.

Koop bijv. een mooi pak bij Claudia Strater, daar doe je jaren mee en het is tijdloos.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:15

Tip! (heb ik ook gedaan nu ik zoveel ben afgevallen)
Ga nu rond deze tijd kijken voor nieuwe kleding.
Veel (speciaal)zaken hebben op dit moment opruiming.
Om een voorbeeld te geven heb ik vorige week een heel leuk jasje gekocht. Kostte in eerste instantie 159,95 (een vriendin van me heeft het vijf weken geleden nog voor die prijs gekocht) en ik heb er vorige week 'slechts' 34,95 voor betaald. Zo ook met andere dingen.
Je kunt natuurlijk nog goedkoper, maar ga dan naar de massazaken, maar dan moet ik eerlijk bekennen het met Pipo eens te zijn, dat de kwaliteit dan ook stukken minder is.
Dat wil niet zeggen dat ik er nooit iets koop, maar als ik echt iets wil hebben waar ik ook lang plezier van zal hebben, dan koop ik dat in een duurdere zaak.

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:35

ik koop de meeste van mijn kleding op de markt, daar zijn de prijzen nog wel normaal

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:36

Ik heb wel leuke schoenen nu voor maar 19,99

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 16:36

Precies zoals je zegt honeybee.
De zelfde rok, bij een klein chique winkeltje met uitverkoop 15 euro,
bij de kak winkel helemaal aan de andere kant van de stad 157,95 Bloos!
Dat is nog eens een verschil. Niet gekocht want het was me veel te netjes allemaal. Niet dat ik iets heb tegen kak winkels hoor, maar ik voel me daar niet mezelf in.

En qua kwaliteit maakt het me niet zo heel veel uit, want het gaat erom dat ik zo nu en dan eens een kedingstuk uit de kast kan trekken wat netjes is, want ik ga niet graag met ma flodder kleding op visite.
En om nou voor die enkele keer dat ik iets nets aantrek enorm veel geld uit te geven, nee dat vind ik niet nodig eigenlijk.

Schoenen heb ik idd ook nodig bij een rokje, maar das geen punt. Dat weet ik wel te vinden

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:38

Ja echt niet leuk! Zag laatst een hele leuke vest voor 100 euro! Nou dat vind ik wel een beetje erg duur voor een dunne herfstvest... Boos!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:28

Ik koop de meeste kleding bij tweedehands winkels(die zijn nu erg in helaas want het wordt steeds duurder ), en bij de H&M/C&A die zijn allebij aardig goedkoop en de H&M heeft echt kleren in alle soorten en maten.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:32

ik koop de meeste kleren op de markt, ik ben koopziek en heb een broeken en truitjes-tik, ik heb wel 30 broeken Bloos maar ja dan zijn ze wel allemaal rond de 10 a 15 euro per stuk, dus dat is te overzien he>??
hier id buurt hebben ze ook een zgn zwart winkeltje, daar haal ik al mijn broeken en veel truitjes, allemaal nog voor betaalbare,normale,leuke prijzen !

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:46

Ik koop niet gauw nieuwe kleren maar vaak zijn ze niet echt heel duur.
Ik zie wel vaak kleren hangen die ik leuk vind maar veelste duur.
Op de markt heb je vaak ook nog leuke dingen hoor

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:58

Ik koop mn kleding altijd bij "duurdere" zaken. Gewoon omdat ik de kleding mooier vind en ik ook wl een beetje merkgek ben en de kwaliteit veel beter is....

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:00

2e hands zaken? Kun je ook vaak leuke kleren kopen, zegt men. Ikzelf koop meestal kleren in de uitverkoop... de betere merken voor een normale prijs Knipoog

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:04

Pff ja alles is duurder.
Kzag een geweldig horloge bij de juwelier, najah 670,- euro laat maar zitten!En t was geen 14 karaats goud horloge met diamanten Tong uitsteken
Maar wel van Versace.

Kleding is ook duur, paar maanden geleden was relaxend!K was in de benneton, en die week was er een actie, alle jassen voor de halve prijs, die voor t winterseizoen he Haha!Dus niet die van t vorige seizoen.

Maar over t algemeen wordt je genaait waar je bij staat, 200 euro voor een broek, pff kom op.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:20

Ik koop altijd goedkope kleren... ben namelijk nogal snel uitgekeken op mijn kleding, of het nou duur of goedkoop is. Het hoeft dus niet lang mee te gaan, met een half jaar beland het toch achterin de kast en trek ik het nooit meer aan.

Evengoed redden mijn goedkope kleren het prima om een half jaar intensief gebruikt mee te gaan Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:38

Een rokje van 99,95 Wow!, dan kijk je echt bij de verkeerde winkels. Ik koop vaak merkkleding, maar zoveel ga ik niet uitgeven voor een rokje Haha!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:42

ik vind v&d wel een leuke winkel en niet duur.
ook cool cat gaat nog wel .
ik weet niet of jullie dat daar hebben maar jukebox is ook een leuke winkel voor niet zo heel erg veel geld.
en vroom en dreesman en h&m zijn ook wel leuk

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:45

Het is inderdaad echt heel veel duurder geworden! Ik kan me herinneren dat ik een paar jaar terug (ongeveer 4 jr. terug) broeken kocht voor rond de 85 gulden (40 euro). Sorry, maar daar vind ik nu echt niks leuks meer voor! Of ik moet echt veel geluk hebben. Zelfs de meeste broeken van de Only zitten al rond de 70 euro.

Het is ook zo dat ik een best moeilijk figuur heb (Lang en dun. T.o.v. mijn lichaam brede heupen, maar smalle middel (dus dan ziet er er bij niet-heupbroeken meestal niet zo mooi uit). Dus dan kom ik ook meestal bij de iets duurdere broeken uit....

De H&M heeft wel leuke dingen, maar daar zie ik nooit leuke broeken. De V&D is helemaal niks, alleen het gedeelte van Mexx gaat nog wel. C&A kom ik ook bijna nooit, en zie daar ook nooit wat
Laatst bijgewerkt door Nintu op 17-11-03 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:46

hmmm h&m heeft als je HEEL goed kan zoeken nog wel eens iets leuks. Maar v&d en coolcat zijn niet mijn winkels.

Mango en Zara zijn echt mijn super winkels, en ik vind ze niet duur. Niet echt merkkleding maar wel heel veel leuke dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:56

Ik heb zelf in de confectie handel gezeten. Het is echt onzin dat de grotere merken betere kwaliteit zouden leveren. Met een beetje snuffelen kun je bij de H&M en ZARA hele leuke kleding uit de rekken trekken voor een zacht prijsje.
H&M en Zara maken hun collecties naar voorbeeld van de grote namen. En als je wacht tot de uitverkoop dan kun je helemaal je lol op.
Ik koop al mijn kleding in winkels als H&M, voor mij geen Hugo Boss-women *LOL*. Ik koop voor weinig wel een immitatie.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:01

Ik koop aan het begin van het seizoen altijd een aantal "basisstukken".
Meestal zijn dit wat duurdere kledingstukken, maar die kan ik combineren met wat goedkopers om weer wat afwisseling te hebben.
Voor m'n werk koop ik altijd wat "nette" setjes, en voor vrije tijd wat leukers Knipoog
Tussendoor ga ik vaak naar H&M of naar de V&D.
T-sjirts (en soms truitjes) koop ik vaak bij de Hema; niet duur, en de kwaliteit is over het algemeen prima !
Iets spectaculairs zul je er niet snel vinden, maar voor de basisdingetjes zoals shirtjes kan ik er prima slagen.

Een vriendin van mij koopt trouwens vaak kleding in de uitverkoop bij Wehkamp.
Zelf kan ik er niet slagen (nogal een moeilijke maat, of beter gezegd: lastig lijf *LOL* ), maar je kunt er voor weinig geld best leuke kleding kopen.
Waarschijnlijk geldt hetzelfde voor andere postorderbedrijven.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:02

Jippie schreef:
Ik heb zelf in de confectie handel gezeten. Het is echt onzin dat de grotere merken betere kwaliteit zouden leveren.


Toch heb ik de ervaring dat over het algemeen merkkleding mooier blijft dan bijvoorbeeld kleren van H&M, zo heb ik daar ooit een truitje gekocht die na 2 keer wassen al aardig vervilt was. Maar het is idd niet altijd zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:12

Je moet bij de H&M goed kijken naar wat je koopt. Maar ik zie ook troep gemaakt van goedkope katoentjes met slechte prints dat dan het merkje Levi's of Vanilla draagd. En dat zie ik zelfs bij de confectie lijn van KENZO. Je betaald toch voor het ontwerp, niet voor de kwaliteit van de stof of het in elkaar naaien. En omdat H&M, ZARA en MANGO de ontwerpen jatten kunnen ze veel goedkoper dezelfde soort producten aabieden