[NH}]wie zoekt ideaal freestyle pony, lang verhaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Victoria
Berichten: 8
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Schagen

[NH}]wie zoekt ideaal freestyle pony, lang verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 15:04

verhaal:
Ik ben Victoria een nu 5 jarige Welsh K merrie, ik ben 1.53 hoog een mooi kastanje bruin van kleur.
Toen ik 3 jaar was werd ik verkocht door de fokker en beleerd. Dat ging allemaal best wel snel en ik werd daar een beetje zenuwachtig van wat ik van nature al een beetje ben. Maar ik heb alles gelaten over me heen laten komen. Maar toen gingen die mensen allemaal dingen aan me vragen maar ik snapte de vragen steeds niet dus ging ik maar hard wegrennen. Dan werden ze ongeduldig soms zelfs boos wat ik heel eng vond en ging ik maar nog harder rennen. Toen viel ze zomaar van mijn rug af en toen moest ik naar iemand anders toe. Die ging alllemaal dingen aan mijn hoofd vastmaken dat deed heel zeer in mijn rug dus ging ik nog harder rennen.Toen moest ik weer naar een andere baas nou ik snapte er niks meer van want elke dag ging er een ander 2 benig eng iemand op mij zitten en allemaal dingen vragen waar ik niks van begreep.

Nu was daar vlakbij mijn stalletje nog een vrouwtje en die deed allemaal gekke dingen met haar pony met pionnen en touwtjes en ze ging ook altijd die pony masseren. Toen dacht ik die wil ik als baas en steeds als zij haar pony uit het land ging halen ging ik naar haar toe en ik ga eigenlijk nooit naar mensen want die vind ik inmiddels heel eng maar zij was anders. Op een dag mocht ik eindelijk met haar mee ipv haar eigen pony en ging ze me helemaal overal aanraken ik vind het heel eng. Dat heeft ze heel lang gedaan en de volgende dag ging ze weer met me op stap. Toen gingen we spelen en moest ik circels om haar rennen. Nou rennen kan ik, maar ik snapte precies wat ik moest doen want dat zei ze. Het leek wel of ze een heel klein beetje paardentaal sprak ik begreep het in ieder geval.

Toen wilde ze ook op me gaan zitten nou dat was wel spannend. Maar ik kreeg niet zo'n ijzer koud ding in mijn mond en ook niet zo'n ding op mijn rug. Ze ging er zo opzitten toen ze opstapte vond ik dat wel eng maar ze deed helemaal niks en na een paar keer dacht ik dit is best leuk.
Ik kan nu ook normaal door een bocht zonder dat ik denk dat ik omval want dat dacht ik altijd en dan ging ik van schrik weer heel hard rennen.
De laatste keer ging ze weer op mij zitten en toen gingen we naar buiten langs de weg met auto's en enge dingen ik vond het heel erg spannend maar ik was niet bang want zij was bij me.

Nu is haar eigen pony alleen verdrietig Verdrietig want die krijgt wat minder aandacht dan dat ze gewend is en is de tijd aangbroken dat ik een eigen baasje vind die mij net zo goed begrijpt als zij. Ik heb er in ieder geval weer alle vertrouwen in en ben er klaar voor.
Alle spelletjes kan ik nu en ik wil wel een stapje verder.

Bij wie mag ik komen wonen? als je veel met me oefend kan ik alles , die figuurtjes lopen moet toch geen probleem zijn als ik iets leniger ben, ik heb nog moeite om mijn hoofd zo laag te doen want dat voelt zo strak in mijn rug. En ik kan ook heus wel over die gekleurde dingen springen hoor. En zo'n iemand met die grote hoed op en dan heel hard stoppen ik denk dat ik dat ook uiteindelijk wel kan.

ik heb nog nooit een mens een schop gegeven of gebeten en ik vind knuffelen heerlijk. ook ben ik nog nooit ziek geweest maar dat mag je ook aan de dierenarts vragen.
Er zit ook zo'n dingetje in mijn nek, en ze geven steeds een mapje met me mee met Stamboek erop

wie weet een warm plekje voor me het vrouowtje zegt dat ik dat dubbel en dwars verdien

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:13

Hoi Victoria,

Ik denk dat eventuele nieuwe baasjes makkelijker te vinden zijn als je een mooie foto van jezelf uitzoekt en die hierbij post

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:27

Jep een foto. En natuurlijk de prijs.

Mijn zus is precies het baasje dat je zoekt. Maar ze kan er niet zoveel voor betalen. Ze komt dan bij een ander paard te staan. Met een loop stal, dus ze lopen de heledag in de wei.

Victoria
Berichten: 8
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 21:06

het probleem is dat ik dus niet van dat vrouwtje ben maar die meot er wel een nieuw baasje voor vinden en ze heeft een prijs gekregen dat dus nu boven mijn hoofd hangt.
die prijs is 2000 euro incl zadel.

maar als je met je zus wil praten wat ze kan betalen dan wil ze vast nog met die eigenaar onderhandelen want ze wil echt dat ik een heel goed huis krijgt desnoods kost het haar ook geld want ze houd van me

Victoria
Berichten: 8
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 21:07

o ja ze is wel een beetje dom want de foto lukt niet dus daar wordt nog aan gewerkt. Nu vind ik foto´s ook niet zo leuk hoor dus blijf ik niet stilstaan

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:13

Oké ik zal even met mijn zus overleggen.

Wat voor een zadel heb je er bij.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:37

Ik heb met mijn zus overlegt.

Ze wil graag komen kijken, Maar zit een beetje met het geld. Ze is namelijk iemand van krijgjes als je me snapt.

Haar vriend is kunstenaar en zij kanpt meubeltjes aan huis op. Dus geld hebben ze niet echt.

Wil je met de eigenaren overleggen. Dan weetten wij meer.

En mischien het telefoon num van hen. Dan belt ze daar zelf even heen.

Ik hoop dat het gaat lukken.

Victoria
Berichten: 8
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 11:36

ik gooi mezelf nog even omhoog

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:23

nog een schopje

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:47

en ik ben ook errug benieuwd.........weer een schop dus

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 14:00

Schop Knipoog

Vond het een heel mooi verhaal :'(