Iets nieuws

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Iets nieuws

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 15:05

Oke, heb dus ff een vraagje maybe kan iemand van hier helpen *LOL*

Onze hond is een maand geleden overleden.. heel triest, maar ze was erg ziekjes..
Nou willen me ouders wel een nieuw diertje omdat het zo stilletjes is in huis, maar we hebben geen idee wat!!!
het mag niet zijn:
- een hond
- een kat
- een vogel
- een cavia of id
- vissen blijven saai

zien jullie nu mn probleem haha hopeloos gewoon
maar goed wie o wie

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:15

Naar van je hond, logisch dat het zo stil is.Poeh, alles staat aan huisdier op je lijstje..Onder cavia o.i.d. hoort dus ook een konijn?? Een fret is dat niks??Geloof wel moeilijk om goed te nderhouden, maar kan uiteindelijk, na goeie opvoeding wel loslopen. als jullie genoeg ruimte hebben, is een klein zwijntje ook het einde, haha.
Succes, want ik denk dat het moeilijk wordt. Hoezo trouwens geen hond meer, dat is juist zo gezellig..

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:15

een shetlander of fallabella Lachen

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:18

Dan kom je evt bij de reptielen uit. Scheve mond
Maar dat is niet echt mijn idee van een huisdier..

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:22

die zijn ook stil maar voor ervaringen met reptile zou je Dynamiek eens een pbtje moeten sturen... die hebben al jaren reptilen gehad en nu hebben ze dus slangen

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:35

Slangen, *rillingen over mijn rug* , is niks voor mij.

Tijdje geleden was ik op kraamvisitie en ik was daar verder nog nooit geweest. Was even vergeten dat degene ook vogelspinnen had.
Ook extreem grote, met allerlei kleuren. Hij had er wel een stuk of 10, allemaal in aparte aquariumpjes (of hoe heet dat ook alweer Tong uitsteken )
Heb de hele middag niet meer lekker gezeten. Gelukkig is een kraamvisite niet zo lang en toen het fatsoen het toeliet, ben ik snel weer naar huis gegegaan.

En dan zijn er ook nog van de leuke mensen die dan even in je nek kriebelen Boos! En onze Es zat bijkant tegen het dak. Lachen man!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:38

Zelf heb ik konijntjes. Heel mooie beestjes. Die kun je in een buitenhok in de plaats zetten, met boven een nachthok met een trapje naar beneden waar ze in een ren kunnen en wat bewegingsvrijheid hebben. Is heel leuk. Vooral als je er 2 hebt.

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 15:45

Ja, geen hond meer omdat het zoveel werk is en mn ma geen zin heeft om met zo'n schepje rond te gaan wandelen...haha.. kan me er enigsins wat bij voorstellen Nagelbijten / Gniffelen maargoed, konijnen lijken me btw ook wel leuk! we moeten gewoon iets hebben om mee te knuffelen.. en me pa wil absoluut geen Poes of kat ofzo..(dat lijkt mij zo vet sweet weet je mgoed) Reptielen komen er hier absoluut niet in haha..
tis lastig..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:47

Fretjes!
Die zijn zoooo gaaf, wel kan je er beter 2 bij elkaar houden en vergis je niet in de aandacht die ze nodig hebben. Ik heb ze zelf nooit gehad, maar als ik de verhalen zo hoor heeft een fret meer aandacht nodig dan bijvoorbeeld de gemiddelde kat.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:59

idd. fretjes zijn er leuk.
Stinken alleen erg snel.
reptielen zijn ook wel leuk hoor!!

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:19

misschien klinkt t raar maar ooit aan een tam ratje gedacht?? wij hebben al jaren ratjes..het zijn ontzettend leuke lieve beestjes..bijten nooit!! ze zijn makkelijk in onderhoudt..kunnen gewoon in een tralie kooitje in huis...ja natuurlijk regelmatig verschonen maar dat is logisch!!
wij hebben er in elk geval ontzettend veel plezier van! t zijn echt hele gezellige beesies *LOL*

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 16:37

Een oude vriendin van me had ook altijd ratten.. en als hun op vakantie gingen moest ik altijd oppassen.. haha No Way dat mn pa daarbij in de buurt kwam.. haha.. (volgens mij is die er bang voor *LOL*) mgoed.. fretten hebben we op school.. en die ruiken nog wel aardig ja.. das minderz...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:41

Ik ben bang dat je dan bij een wandelende tak uitkomt Tong uitsteken
Maar dat vind ik ook niet echt boeiende beestjes

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:44

Hamster!!!!!

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 16:59

gomir schreef:
Ik ben bang dat je dan bij een wandelende tak uitkomt Tong uitsteken
Maar dat vind ik ook niet echt boeiende beestjes


haha die hebben we al es gehad,.. maar.. op de 1 of andere manier waren die zomaar ineens weg Schijnheilig

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:18

Let op met konijnen, de meeste zijn namelijk totaal geen knuffelbeesten. Cavia's zijn knuffeliger hoor Lachen

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:21

Vissen zijn niet zaaaai....moet je ze gewoon bij de tv in de buurt zetten, dan kun je echt ontdekkingen doen!!! Knipoog

Mareh, schildpadjes!?? haha, wel lastige voorkeur die papa en mama van je....mmh misschien een kind erbij?? Heb er nog wel twee te huur en in overleg is er nog wel een inrichtingen-gevalletje te bespreken Knipoog:p haha

Past Daan dr shet niet in de achtertuin....kan ie gezellig spelen met de hond van Reijenga!! hej TIP!! gnegnegne

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:20

Idd. een ratje Lovers zo`n leuke dieren! je kan ze helemaal tam maken en ze van alles leren.
Maar je moet ze wel èlke dag erg veel eruit halen! Of anders koop je er een tweede bij Lachen

Helaas is mijn ratje vorig jaar overleden Verdrietig

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:22

Een papegaai is leuk!!!
Kost wel wat in de aanschaf,maar heb je erg veel plezier van!
Altijd gezelligheid in huis,hoef je ook de deur niet voor uit om uit te laten!
Groetjes en sterkte met verlies van jullie hondje!
Liefs Lundi

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 20:09

hadden we nou maar een helegrote achtertuin...Haha!.. kon de shet dr wel in.. maarja.. zal eens met mn va overleggen Tong uitsteken!!

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:07

Sk4t3r schreef:
maar je moet ze wel èlke dag erg veel eruit halen! Of anders koop je er een tweede bij


ratten zijn roedeldieren, die moet je met minstens 2 houden. er gaan veel verhalen rond dat ratten minder tam zouden worden als je er meerdere hebt, dit is dus absoluut een fabel. ik heb al ruim 13 jaar ratten en momenteel hebben we er 25 en morgen komen er nog 2 mannen bij. ze zijn allemaal verschillend van karakter (logisch) en niet allemaal even makkelijk en tam, maar dat zouden ze ook niet zijn als ze alleen zouden zitten.

om ontopic te komen, ratten zijn hele leuke en lieve huisdieren. ze bijten bijna nooit (doen ze dat wel dan altijd met reden, angst oid), zijn intelligent, vaak zo tam dat je ze lekker mee naar buiten kunt nemen. oftewel een soort van minihondje. ze kosten ook evenveel qua tijd als een hond eigenlijk en hebben veel aandacht nodig. voordeel is je hebt geen poepschepje nodig Knipoog