*Vreemd probleem: trillerig paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

happygirl
Berichten: 123
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 16:42

Hallo,
Sinds 5 weken vertoond een Fries vreemd gedrag. Bij aanraking van rechterschouder + einde vd manenkam trilt het paard alsof hij gestoken wordt door een vlieg. voorheen was dit nooit zo. De laatste tijd komt dit gedrag ook vaker zonder aanraking naar voren.

Het omhoog gooien van het hoofd en zwaaien met de staart bij aandraven is ook sinds 5 weken aan de orde Verward . OOk dan wordt hij zo 'trillerig'. Sinds deze tijd kan er niet meer worden gereden omdat het zadel ed dit soort vertoning geeft. Ondanks rust een advies van de da is dit probleem nog steeds aanwezig en neemt het niet af.

Wie herkent dit gedrag en kan een oorzaak / oplossing bedenken????

[Edit] titel aangepast [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-22 00:26 ]</font>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 16:51

En er is nog geen VA bij geweest????? Verward Is echt geen normaal gedrag, zou kunnen duiden op een ontsteking oid.

Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen zo lang eerst dingen "aan gaan kijken", waarom niet een telefoontje naar je VA? Of is die van mij nou zo superklantvriendelijk? Ik kan altijd bellen, en als hij het niet nodig vindt, jaagt hij me ook niet op kosten door onnodig visite te gaan rijden....

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 16:56

mijn pony heeft last van brokkelende hoeven heeft iemand daar een goed middeltje tegen, teren en veten helpt niet echt.
Ik heb wel gehoord dat biotine kan helpen, heeft iemand daar misschien ervaring mee?
Ze heeft trouwens alleen last van haar voorbenen en achter niet. Voor heeft ze ijzers.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 16:57

oeps verkeerde knop dit had ergen anders moeten staan
SORRY!!!!!!!!!!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 16:57

Heeft het niet iets met het zenuwstelsel te maken?Toch maar even de DA erbij halen.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 17:04

Als het onder het zadel is begonnen, kan het zijn dat het paard bezig is een drukking van het zadel te ontwikkelen. Ik weet van een paard vroeger op de manege die dit al weken voordat je iets kon zien liet merken op deze manier. Dan ging er een tijd een ander zadel op en ging het weer goed. Verder zou het kunnen dat de manen onder het zadel komen en dat dat iriteert. Vaak krijg je dan ook dat ze rillerig reageren als je ze aanraakt, of als je een dek op doet o.i.d. Trouwens, misschien krijgt ze last van het dek waar het op de manenkam of de schoft drukt. Ik zou het eens van heel dichtbij goed bekijken of je ergens een plekje kan ontdekken waar het haar anders ligt of waar de haren afgebroken zijn, of waar zelfs geen haar meer zit. Succes en als je er achter bent waarom het is, laat je het dan weten?

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

happygirl
Berichten: 123
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 18:26

Citaat:
Op 2001-10-21 17:42, schreef happygirl:

Ondanks rust een advies van de da is dit probleem nog steeds aanwezig en neemt het niet af.



er is al een da bij geweest, en die schreef rust voor Verward

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 19:46

Ja biotine is een goed middel, de hoeven gaan er sneller van groeien.Geef hem anders wat extra kalk

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nijnteee en 25 bezoekers