Geen wedstrijden tot 31 april

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-01 15:55

Vandaag hebben we even naar iemand van de Drentse Bond gebeld en die zei dat er in elk geval tot 31 april geen wedstrijden zijn, maar dat we er vanuit moeten gaan dat er de hele zomer geen wedstrijden gereden kunnen worden.

Natuurlijk snap ik wel waarom en ik ben er ook niet pissig om ofzo, maar ik had zo gehoopt toch nog wat wedstrijden te kunnen rijden. Vorig jaar had ik geen vervoer. Nu heb ik mijn E-rijbewijs en vervoer, nu mag het niet...

Tja, ik snap ook best dat dit niks is vergeleken bij de problemen van die boeren, maar ik ben toch wel wat teleurgesteld...

7 April zouden we chippen. Zou dat eigenlijk wel doorgaan?


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 16:04

Yep, ken het gevoel. Ik sprak gisteren mijn zusje en die baalt er ook best van. Ze weet ook wel dat haar 'probleem' niets is vergeleken bij dat van al die boeren, maar ze had zo graag in haar laatste jaar bij de pony's (ze wordt in mei 18) nog even een tijdje in het Z willen springen (moet nog 4 puntjes in 't M). Misschien zijn er na de zomer wel weer wedstrijden, maar ja, dat buitenseizoen hè... De stamboekwedstrijd van het NRPS in mei zal ook wel niet doorgaan. Jammer ook van die nieuwe dressuurproeven...

Het enige wat je kunt doen is hopen dat die ellende snel het land uit is. Maar als ik de berichten mag geloven hebben we de top nog niet eens gehad, de grote uitbarsting schijnt pas in mei of juni te komen. Er staat agrarisch en hippisch Nederland dus nog wat te wachten. Boos!

*zucht...*

Maareh... 31 april? Lijkt me gezellig, een dagje extra dit jaar... Haha! Haha!
Typfoutje Kitty?

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> << < ...dreams are just goals without deadlines... > >> </FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-04-02 17:06 ]</font>

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 16:32

31 april, is om de dag van de arbeid over te slaan!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 17:50

Dan wordt het dus t/m 31 april *LOL*

Ik vind het ook zeer naadje....
deze zomer wilde ik voor het eerst gaan starten met mijn knollie Lachen

Maar goed dat ik nog geen startkaart aangevraagd heb, (wilde ik doen maar toen MKZ uitbrak dacht ik maar even aan te kijken).

Boos! Voor iedereen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 20:13

he balen, heb ik eindelijk me startkaart...maar ja dan maar niet, als de MKZ nou eerst maar eens over gaat en dat er geen dieren meer worden geruimd, dat vind ik belangrijker dan die wedstrijdjes die we niet kunnen rijden nu, het is wel jammer, maar ja het is niet anders

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 20:49

Zou het werkelijk nog zolang gaan duren allemaal? Ik weet, ik mag ook niet mopperen, er zijn tenslotte ook mensen die niet naar hun paard kunnen, maar toch heb ik er nu behoorlijk de balen van. Je kunt echt helemaal niets met je paard behalve rondjes rijden in de bak. Ik moet zeggen dat mijn motivatie ook een beetje verdwijnt nu ik geen wedstrijden heb. Hebben jullie dat ook?? Je rijdt wel maar je vraagt je af waarvoor je het doet. O.K. ik kan lekker rustig doortrainen voor de Z, maar toch zit ik niet zo gemotiveerd meer op mijn knollie.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 20:55

Ik zit zelfs vast!
Ik dacht ik ga op de dingen waar we mee bezig waren de puntjes zetten en verder vooral veel basis alleen aan galop zou wbt het rechtrichten iets meer aangedaan kunnen worden maar om alleen maar te galoperen? alles doet ie nu super in mijn ogen zou niet weten wat ik eraan moest doen de nieuwere dingen durf ik niet mee verder te gaan zonder instructeur.
moest nog wat aan de buiging oefenen in de galop en dat doet ie nu ook braaf.

Tja de boer waar ik sta verwacht de top pas mei /juni wij houden er al rekeing mee als stamboek dat onze keuringen deze zomer niet door kunnen gaan en hopen dat de hengstenkeuring in november wel plaats kan vinden...
Tja als ze niet snel gaan enten ben ik bang dat het echt zo heel lang gaat duren

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 20:58

Ik hoorde dit weekend dat MKZ niet tegen warmte kan, dus die 30 (31?)april hoeft niet eens uit de lucht gegrepen te zijn.

Groeten Gery

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 21:04

Warmte zorgt ervoor dat het 'trager' wordt en het zich minder snel verspreid dacht ik Verward

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-01 21:31

Hihi... tja, het was warm vandaag. Is me de hitte nu al naar het hoofd geslagen.
Ach, een extra schrikkeldagje kan er toch ook wel bij?
Nou okee, krijgen we een dagje minder...

Bij deze... 30 april! Frusty

Hihi... *LOL*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 21:36

Oh ik was al bang dat het door de hitte juist erger werd. Maar ik denk eigenlijk ook dat we hier nog lang niet van af zijn. Ik heb net mijn startkaart binnen en ik kan alleen dit jaar starten dus daar zal wel weinig van over blijven.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 22:09

Ik heb ook gehoord dat het door de hitte juist ergerd wordt en dat de verwachting is dat we zo rond het eind van de zomer door het ergste heen zijn. Bij ons wordt op de pensionstal maar een wedstrijdje georganiserd, we moeten toch wat!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 22:19

Maar die wedstrijden mogen niet voor officiele punten tellen, het kan alleen onderling...

Weg groene seizoen...en dat terwijl het helemaal geen zin heeft allemaal.

_________________
Wie het laatst lacht, denkt het traagst Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-04-02 23:19 ]</font>

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-01 08:12

In Engeland en Frankrijk mogen paarden wel gewoon vervoerd worden las ik vandaag op ...euh... Stegen.net, geloof ik.
In Amerika denken ze al dat het in Nederland het ergste is met de MKZ omdat hier een algeheel vervoersverbod geldt.

Afgelopen zaterdag heb ik een M1 proef gereden in de bak en die ging heel goed, eigenlijk geen echte fouten. Maar ja, we mogen nog niet... Huilen

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 08:30

Het zou me niet verbazen dat pas in september er weer wedstrijden zijn. Op onze manege waren eerst elke zondag wedstrijden dat scheelt ze ook een hoop in de inkomsten.


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 08:45

Jura,

dat klopt, we doen het ook alleen om de lol erin te houden. En ik ben wel blij met een oefenwedstrijdje springen (50 cm of zo) want Pablo is nog lang niet toe aan een echt B parcours. Thuis een oefenparcoursje is dan precies wat nuttig is.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 20:24

Ik zou echt enorm balen als we de hele zomer geen wedstrijden meer kunnen rijden.
Ik wordt ook dit jaar 18 en ik moet nog één winstpuntje in het M2. dan zou ik graag nog even Z1 starten bij de pony's. Ik ga volgens jaar wel verder bij de paarden, maar ga er toch vanuit dat ik dan meer zal moeten knokken voor m'n puntjes......

grtx, Rieja Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, hesterve, Mark0919, Riviera87, Vagabondo en 39 bezoekers