Mijn verslag clinic Judith Scholte

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Mijn verslag clinic Judith Scholte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 23:11

Na alle leuke verslagen te hebben gelezen, hier even een verslagje van de "organiser" van de clinic herself Haha!.

Na een stressweek en een paar onverhoopte en vervelende afmeldingen op het laatst (kreupele paardjes, nooit leuk) hadden we door een OK dan! wervingsactie opgestart door Koortje & Co toch nog 11 fanatieke deelnemers voor de lang verwachte en geplande clinic. De night before heb ik nog nachtmerries gehad, niemand kwam op de clinic en ik stond in mn eentje, dat soort doemscenario's,... Gelukkig bleek hier niets waar van te zijn, want iedereen was er keurig op tijd !

Zelf de eerste groep opgevangen (waren nog voor mij op stal Scheve mond ), en ze een beetje wegwijs gemaakt voor zover ze dat nog niet waren. Een deel van deze groep gezien, vervolgens op de uitkijk voor de 2e groep en zelf in de gaten houden dat ik op tijd ging poetsen en zadelen. Toen ik er eenmaal opzat, zag ik mijn groepgenoten nog niet (Saluut en Sprintje) en begon lichtelijk te stressen (wederom). Toen zag ik ze in de verte bezig met hun jonge hittepetitjes, druk aan het zadelen etc. en kon ik me ontspannen. Curly2day had ik al gezien, dus die was er al, en Mayo zou vast ook wel komen. Godzijdank, geen onverwachte teleurstellingen (je weet immers maar nooit met paarden).

Zelf les ik al enige tijd bij Judith, dus voor mij was dit een les met als extraatje vreemde paarden (wat toch wel de nodige spanning opleverde bij Saar). Na een half uur liep ze echt fijn, goed over haar rug, bij mij, los in haar lijf en gehoorzaam . Ook leuk om dat op video terug te zien!

Na de les, afzadelen en nog een stukje zien van de laatste groep en uiteraard Judith zelf met On Top! Zo heb ik haar nog niet eerder zien trainen, met die uitleg erbij die ik echt heel erg goed vond van haar, was het een behoorlijk duidelijk verhaal op een hoger dressuurniveau (na een dag met toch vrnl. jonge en/of groene paarden). Ik kon duidelijk merken dat ook Judith zich goed had voorbereid op deze dag! De Kur was erg leuk om te zien, we hadden een echte PRIMEUR! Ze had hem echt nog nooit eerder zo gereden. On Top, ik vind hem echt OK dan! , 7 jaar oud en dan al zo goed,...

Daarna naar huis en lekker niets gedaan, tot het internet gemaakt was. En hier zit ik nu, vermoeid maar tevreden met in mn achterhoofd: wie weet, 2 x per jaar zo'n clinic als er animo is???


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:18

Ik ben nog eventjes speciaal voor OnTOp komen kijken. Ik vind dat zo fantastisch paard. Echt super zoals judith hem rijd, maar ook het gemak waarmee hij alles doet.

De kur was zeker heel erg leuk!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:59

Anoukie, de organisatie was erg goed hoor OK dan! Volgens mij had idd alles een goede doorstroom, ik heb nog net een glimp van je rijden kunnen opvangen toen ik met Kasje de bak in kwam Haha!

Pipo, dacht al dat ik je had zien zitten, ik had eerst zoiets van 'Huh? Kan niet, ze had gezegd niet te komen?' Maar ik was dus niet gek, je was het echt *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 07:31

Anoukie je Saartje is een mooi paard! liep leuk bij de les
Wat start je met Saar?

Maar wel een hittepetit hoor voordat je de bak in ging, ging ze eventjes uit haar dak Haha!

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 07:49

dynamiek schreef:
Anoukie je Saartje is een mooi paard! liep leuk bij de les
Wat start je met Saar?

Maar wel een hittepetit hoor voordat je de bak in ging, ging ze eventjes uit haar dak Haha!


Dank je Dynamiek Pling ! Ik start nog niets met Saar, maar dat gaat niet lang meer duren. Zelf wat tegenslagen gehad de laatste tijd waardoor het trainen wat op een lager pitje was gezet, maar we zijn weer helemaal terug !

Enne, tja, er lag eten in haar bak en daar moest ze even langs. Als ik kon kiezen, werken of eten, zou ik het ook wel weten denk ik Haha!. Maar daar moest ze dus even doorheen *LOL*.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 08:47

Jammer dat ik dat allemaal heb moeten missen. Ik had ook heel graag willen komen, maar ik heb even voor groom gespeeld op de ZZGP wedstrijd bij mij in de beurt Haha!

Volgende keer ben ik zeker van de partij!

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 08:56

Ja die demonstratie vond ik ook zo super! Geledig goede en duidelijke uitleg. Zo zie je ze niet veel.
Wat ik ook goed vond is tijdens/voor de lessen een algemener praatje over de paarden op zich. Echt iets wat je zelf ook mee naar huis kunt nemen.
Vaker een clinic van Judith? Dan hou ik me zeker aanbevolen.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 09:18

Kyra schreef:
Ja die demonstratie vond ik ook zo super! Geledig goede en duidelijke uitleg. Zo zie je ze niet veel.
Wat ik ook goed vond is tijdens/voor de lessen een algemener praatje over de paarden op zich. Echt iets wat je zelf ook mee naar huis kunt nemen.
Vaker een clinic van Judith? Dan hou ik me zeker aanbevolen.


Dat vond ik ook heel sterk, dat was ook 1 van de dingen waaraan ik kon merken dat ze zich goed had voorbereid .

Als er voldoende animo is, wil ik best nog wel een Judith clinic organiseren Haha!, maar uiteraard alleen als Judith dat ook wil! Maar voorlopig nog niet, het is me even genoeg geweest zo, na de feestdagen zien we wel weer Haha!.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:27

Anoukie schreef:
Daarna naar huis en lekker niets gedaan, tot het internet gemaakt was. En hier zit ik nu, vermoeid maar tevreden met in mn achterhoofd: wie weet, 2 x per jaar zo'n clinic als er animo is???


Anouk als je al een datum weet? Dynamiek en ik zijn weer van de partij *LOL*

...Dreaming with my eye's wide open...

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:27

Dat moet je ook niet te snel achter elkaar doen, denk ik.
Maar je mag de complimenten aan haar overbrengen hoor!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:27

Ik heb gisteren niet meegereden, maar ben wel komen kijken.

Ik ben halverwege het jonge paarden lesje binnengekomen (spijkerbroek, zwarte bodywarmer en camel trui) en vond het erg leerzaam. Ze kan erg pakkend en logisch vertellen en je hoort ook nog eens wat achtergrondinfo.
Daarna heb ik even warme chocomel genuttigd en Anoukie even aangesproken. Achteraf heb ik wat meer mensen herkend, maar goed..dat hou je toch.
Demonstratie was echt heel erg leuk, het viel me op dat ze op een positieve manier toch verschrikkelijk consequent is. En het beeld is zo lekker vriendelijk en los Lovers

Bij een volgende keer hou ik me zeker aanbevolen om mee te rijden.
Maar inderdaad zou ik daar lekker mee wacht tot volgend jaar.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:39

Anoukie bedankt voor de organisatie OK dan! Ik vond de clinic echt superleuk! En ook de ervaring om voor het eerst met die jonge dieren op vreemd terrein te zijn was voor ons heel erg leuk.

We zullen je de verhalen van het trailerladen maar besparen, dat had je nog meer stress opgeleverd Knipoog Nog effe snel zaterdagavond geoefend, want dat hadden ze dus ook nog niet eerder gedaan... Haha! Maar het is allemaal gelukt!

Helaas hebben wij niet zoveel andere groepjes meer zien rijden, maar we konden gelukkig wel naar judith kijken. Dat was ook zeer leuk!

Kortom een zeer geslaagde dag!


Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 10:34

Ik zal de complimenten zeker overbrengen! Ja Judith is consequent, ook in haar lesgeven en vooral met jonge paarden is dat erg fijn (en nodig Haha!). Ooit hoop ik diezelfde lossigheid in mijn paard te kunnen rijden zoals Judith dat heeft met Top. Echt een balletje elastiek!

Ik heb de organisatie met veel plezier gedaan maar ik had er echt een bescheiden rol in. Judith was toch de hoofdrolspeler in het verhaal en daarnaast de ruiters en toeschouwers, zonder jullie was deze clinic niet mogelijk geweest! Dus ook voor jullie een dikke pluim!

Essie, inderdaad, ik had je niet herkend maar toen je je voorstelde wist ik het meteen Haha!. Leuk dat je bent komen kijken, heb je in ieder geval mijn stalletje gezien (alleen Saar niet volgens mij Verward?)!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:20

Anoukie schreef:
Ik zal de complimenten zeker overbrengen! Ja Judith is consequent, ook in haar lesgeven en vooral met jonge paarden is dat erg fijn (en nodig Haha!). Ooit hoop ik diezelfde lossigheid in mijn paard te kunnen rijden zoals Judith dat heeft met Top. Echt een balletje elastiek!

Ik heb de organisatie met veel plezier gedaan maar ik had er echt een bescheiden rol in. Judith was toch de hoofdrolspeler in het verhaal en daarnaast de ruiters en toeschouwers, zonder jullie was deze clinic niet mogelijk geweest! Dus ook voor jullie een dikke pluim!

Essie, inderdaad, ik had je niet herkend maar toen je je voorstelde wist ik het meteen Haha!. Leuk dat je bent komen kijken, heb je in ieder geval mijn stalletje gezien (alleen Saar niet volgens mij Verward?)!


Ik heb haar niet van dichtbij gezien, maar wel met rijden.
Duidelijk te zien dat jij al langer les van haar hebt, swingde er lekker over! Terwijl 4 maanden eigenlijk ook nog relatief kort is, maar ze was lekker los.

En de uitleg van Judith is gewoon erg prettig om naar te luisteren.
Ook omdat ik het best moeilijk vind om een balans te vinden tussen streng zijn en aan de andere kant rekening houden met zijn leeftijd. Die van mij is af en toe erg speels, terwijl hij toch erg zijn best doet tegelijkertijd, en ik wil het wel leuk houden. Aan de andere kant moet hij ook weten dat er gewerkt moet worden.
Ik ga proberen hem wel consequenter aan te pakken, maar zonder dat het niet meer leuk word.

Laatst heb ik ook een andere dressuurclinic gezien en die viel mij erg tegen. Omdat ik ervan uitga dat die persoon beter kan rijden dan ik, krijg je een beetje het idee: Ben ik nu gek of vind iedereen dit wel goed?
Maar deze keer ging ik met een veel positievere indruk naar huis, zo moet het dus wel..

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:31

Judith geeft heel fijn les. Het was voor mij ook weer heel helder en zo als van ouds niet dat mijn huidige instructrice dat niet is maar Judith past zich ook aan het paard aan. Een paar jaar geleden reed ik met springpaarden bij haar en das toch anders dan een dressuurpaard

...Dreaming with my eye's wide open...

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 11:48

Ja 4 maanden al weer (time flies), maar wel met wat onderbrekingen ertussen. Ik reed vrnl. mee omdat ik zaterdag geen tijd had voor les, dus zag ik de clinic maar als extraatje. Normaliter had ik me veel liever alleen met de organisatie bezig gehouden, maar ja, het kon even niet anders.

Ze was echt fijn los ja, nu lekker doortrainen op deze wijze en dan met Sara haar 7 jaar ook een Kuurtje Schijnheilig *LOL* .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers