nerveus ivm. evt. nieuw bijrijdpaard (duimen jullie?)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-01 23:17

Aangezien ik op zoek ben naar een bijrijdpaard heb ik een advertentie in het blad BIT geplaatst. Deze staat er deze maand in. En ja, vandaag was het zover.. ik kreeg een reactie.
Een vrouw belde mij met de mededeling dat de eigenaar (een oudere man) van haar bijrijdpaard nog iemand zoekt voor één van zijn andere paarden. Het zou gaan om een Ferro stermerrie van 1.73 m. hoog. Ze hebben een Z dressuurbak (20x60) bij huis en een binnenbak die ze vaak afhuren in de omgeving. Ik zou er mee mogen lessen, wedstrijden rijden enz. Dus eigenlijk alles wat mijn hartje begeert. Naar lessen en wedstrijden wordt je gebracht, dus dat zou goed geregeld zijn. Nou ga ik er aanstaande maandagavond om 22.00 uur een kijkje nemen. En nerveus ben ik echt wel. Van rijden komt dan niets, maar wel zal ik even met de eigenaar babbelen en de paarden bekijken. Ik ben alleen best wel nerveus, aangezien ik de laatste tijd niet echt actief ben geweest (i.v.m. ziekte). En ja, dan spoken de volgende dingen door mijn hoofd.. zouden ze me goed genoeg vinden rijden? Hoe kom ik er in hemelsnaam op? Hoe zou het paard zijn, aangezien deze nogal sterk schijnt te zijn en een eigen wil heeft. Verder weet ik dat dit paard nauwelijks nog is gereden. Nou ben ik dus echt wel zenuwachtig. (bibber) Want ja, dit lijkt mij een ideale kans voor hetgeen ik zo graag wil.. namelijk serieus aan de slag en uitkomen op wedstrijden. Nou maar hopen dat het goed gaat.. Ik ben zo bang dat ik een flater sla omdat ik zo weinig heb gedaan de laatste tijden, ik stijf ben en bang ben dat ik dat gevoel niet één twee drie meer heb.

[Edit] hele lange titel ingekort [/edit]

_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Honeybee op 2001-10-22 20:18 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-22 22:40 ]</font>


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 23:45

Als je de kans hebt ga dan voor je er heen gaat om te rijden, een keertje rijden (bv manege ofzo), weer even voelen etc. Dan kun je even voor jezelf 'proefdraaien', is misschien niet nodig....maar zal voor je zenuwen wel uitmaken!!! denk ik.
Verder wens ik je veel succes, goed blijven ademen Lachen het klinkt erg goed!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-01 23:56

Gelukkig hebben we woensdag een boktrit van 2 uren.. Nou maar hopen dat ik daar niet teveel spierpijn aan over houd *LOL* anders kom ik er helemaal niet op *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 23:59

Dan doe je de stijgbeugelriem een gaatje of 2 lager dan valt het vast reuze mee Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 00:00

Ik draag de beugels altijd heel erg lang.. als ik ze nog langer doe, rijd ik zonder beugels.. Knipoog Maar ik heb er wel zin in.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 00:01

Ik bedoel om op te stijgen *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 00:03

*LOL* Aha.. op die manier *LOL* 'k ben bang dat ik het dan nog niet redt.. ik heb al gevraagd aan die vrouw of ze er ook een krukje bij leverden.. *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 00:06

1 tip: *LOL* bij erge spierpijn na woensdag, onderdruk gevoel van kreunen en zuchten 'he he' bij het opstijgen *LOL* (grapje)
Veel succes en weggooi camera's van kodak zijn het beste, die van kruidvat kunnen ermee door maar verder....
Trusten!! Slapen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 06:47

heeeey ach joh komt vast hardstikke goed! als je zo'n monstertje als die arab aankan dan moet dit toch ook wel lukken???
Ik zal iig voor je duimen en succes!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 09:21

Dat klinkt erg leuk hoor! En je moet je ook bedenken dat jij die eigenaar van dat paard helpt, als hij zelf de verzorging niet aan kan. Dus het is niet zo dat die eigenaar jouw alleen maar een plezier doet door je op zijn paard te laten rijden!
En je kan toch rijden? Daar moet je gewoon van uitgaan: jij hebt ervaring en jij kan die eigenaar met zijn paard helpen!

Enne met dat opstappen, probeer bij het opstijgen iets hoger te gaan staan als het paard. Bijvoorbeeld op een hoop zand. Die paar centimeters helpen echt hoor. Knipoog
succes!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 11:33

Ik zal zeker mijn best doen.. Lachen Enne, Nimber, wat Sjakila betreft, die was maar 1.52.. niet zo groot dus Knipoog


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 13:37

Nou Honeybee, woensdag kan je idd alvast oefenen, als je dan ook een groot paard neemt heb je dat alvast overwonnen.

Ik heb ook verschillende paarden uitgeprobeerd toen ik een leasepony/paard zocht voor als IJsco weg was. Ik vond het elke keer wel spannend, ook omdat het zeker niet de rustigste paarden waren. Stuk voor stuk felle beestjes, maar ja, moest er toch maar op. Ik houd er ook niet van, als je een paard moet uitproberen en jan en alleman staat te kijken. Bij mij was er ook niet de mogelijkheid dat er voor mij eerst iemand anders op ging dus dat was helemaal lekker, ook omdat ze bijna allemaal al maanden stilstonden en dus heeeeeel fris waren.

Ik heb gewoon gevraagd of de eigenaar het paard eerst even vast wilde houden, ik moest nl buiten langs een (superrustig) landweggetje op een 5-jarige E-pony die al maanden niet bereden was, hij was het jaar daarvoor ingereden en sindsdien was er niemand meer op geweest. Die man heeft de longeerlijn eraan gedaan en is naast me meegelopen.

Een andere was ook een lopende tijdbom en die man heeft haar ook aan de longe gedaan, ik kon dan zelf stap, draf en galop doen maar ze kon er niet vandoor gaan. Ook maar goed, want ik heb een 10 minuten durende flinke rodeo gehad, toen was het klaar.

Dus als je het eerst nog wat spannend vindt, vraag dan of iemand het paard eerst wil voorrijden zodat je kunt kijken hoe het gaat, of dat je eerst op de volte gaat aan de longe.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 19:17

De nervositeit begint nu toch aardig toe te nemen. Nog een kleine twee uren en dan is het zover en ga ik er heen voor mijn eerste kennismaking. Brrrrr... Zullen jullie voor me duimen? Dat helpt vast en zeker Lachen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 22:24

En en en en en en??????? Ik wil alles weten!!! Haha!

Hoe was 't??????? Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 23:45



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers