Wie heeft pony's bij de ferm gekocht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Wie heeft pony's bij de ferm gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 01:11

Heej, ik ben op zoek naar mensen die een paard of pony hebben gekocht bij "de ferm" in Noord Brabant (volgens mij in de buurt van bergeyk) Het is een handelaar die oude, kreupele, maar ook gewoon goede paarden en pony's opkoopt. Hij kijkt of ie ze nog op kan lappen en anders gaan ze naar de slacht (ja ik vind het ook niet leuk) Bijna al onze manegepony's die op de 1 of andere manier niet meer met de lessen mee konden zijn daar heen gegaan en ik zou heel graag willen weten hoe het met ze gaat, of ze zoiezo nog leven...
Ik ben o.a. op zoek naar:- donder, zweetvosje c, kleine d. blesje. 3 wittevoetjes, alleen rechtsvoor niet. Nogal wild bokt veel, trapt
- bonny shetlander (niet helemaal zuiver, vrij groot) bruin, kol, snep, linksachter wit voetje. Was kreupel. snel, maar niet gemeen
- Menno, haflinger slank type, bles (voetjes weet ik niet), heel braaf, heeft zomereczeem, beetje een schijterd. is nu ongeveer 6
- Harold, kwpn-paard vos brede bles, hoge witte benen (ik weet niet zeker of ze alle vier wit zijn) braaf, gooit heel hoog op
- Montana, bruine kwpn-er aftekeningen weet ik niet best een leuk dressuurpaard was vaak kreupel
- Barry, bruine belze knol, was vaak kreupel en had iets met z'n hart en ademhaling
- Hercules, superheet vosje e-pony
- bliksem, vosje, c-pony net zo bokkerig als donder, maar als ie vaak gereden werd dan viel het wel mee. had een stuk uit z'n oor
Dat was het wel zo'n beetje. alvast bedankt!
kus esther

Ponyloze bokker!


Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 01:13

ze kunnen natuurlijk anders heten nu

Ponyloze bokker!

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 18:29

Niemand?

Ponyloze bokker!

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 00:54

Het is in lommel

Ponyloze bokker!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:32

De Ferm zit inderdaad in Lommel (B) en hij verkoop regelmatig ponies/paarden niet alleen aan partikulieren maar ook aan maneges. Vaak gaan ze op proef naar een manege om 'ingereden' te worden ... zijn ze braaf, gewillig en lopen goed dan worden ze overgenomen door de manege. Gaan ze niet of zijn ze vals (bijten en schoppen) dan gaan ze terug. De ponies worden ook zomers op BOSCO kampen gebruikt maar komen dan 'swinters terug.
Ik zou gewoon je stoete schoenen aantrekken en hem opbellen en vragen of hij wat informatie kwijt wilt over de ponies.

pepper744
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:40

k heb mijn paardje niet van de ferm maar wel van iemand in bergeijk, ken jij die misschien?? heb er wat vragen over....
een halve of misch hele haflinger... pepper... geen knappe... maar wel leuke pony.... zou graag zijn voorgeschiedenis willen weten heb wat problemen met hem namelijk.

vinos

Berichten: 1792
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Borkel en Schaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:44

hey, harold en bliksem zijn niet naar de ferm gegaan, harold staat als prive paard in lommel en bliksem is naar een handelaar in ommel gegaan.........

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 16:04

whaaaa vet, ik hoop echt dat het de pepper is die ik ken! Die stond eerst bij ons op de manege. Was een haflinger (raszuiver weet ik niet) wat vrij lelijk ja, maar ik reed er altijd op. Braaf, maar wel lomp. Hij is toen verkocht aan een meiske op de hoge berkt in Bergeijk. Zij heeft em toen verkocht omdat ie te sterk was voor het meisje dat er op reed. Heb je een foto van hem? De laatste keer dat ik hem gezien heb was ie superdik, maar hij kan natuurlijk afgevallen zijn

Ponyloze bokker!

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 21:44

*SCHOP*

Ponyloze bokker!

pepper744
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:38

nee ik heb nog geen foto's maar die kan ik wel maken...
hij is vaak onregelmatig weet jij missch meer daarvan?
wat betekend *SCHOP*?

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 19:52

schop betekend dat ik ff de toppic naar bovenaan de lijst "schop". Als je een foto wil maken graag! ik wil niet vervelend zijn maare.... hij heeft bij ons ooit 3 maanden kreupel gestaan :s maar ik weet dus nog niet zeker of we het over dezelfde pepper hebben, maar waar heb jij hem vandaan?

Ponyloze bokker!

pepper744
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:35

van een of andere doos van n kinderboerderij....

pepper744
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:35

kreupel? vertel s dan, want nu staat hij ook kreupel.......

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 18:06

jaaa dat is em! Haha! echt een vaag mens ja, hihi. maar goed, ik ben heel erg blij dak em gevonden heb:D Da was m'n schatje. Ik weet niet precies waardoor dat ie kreupel was. Hij werd kreupel en is toen 3 maanden naar de wei geweest. Toen was het over. Ik zal op de manege wel us vragen wat ie precies had, misschien dat zij het weten. Waar staat ie nou? Mag ik em misschien een keer komen opzoeken?

Ponyloze bokker!

pepper744
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:10

mmh waar woon je..... want hij staat niet echt meer in de buurt van bergeijk

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 18:11

hapert, waar woon jij?

Ponyloze bokker!

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 18:12

maakt me geen reet uit al moet ik naar friesland komen, ik was verliefd op die pony., en dat ben ik eik nog steeds. Zelfs al vond iedereen em lomp en lelijk Haha!

Ponyloze bokker!

Karin4
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:20

Hoi ,

Ik heb ongeveer een jaar geleden 2 ponies gekocht bij een handelaar in brabant , het is een vosje , ongeveer B pony en nogal bang aangelegd , en heeft een wond gehad aan zijn oor want daar is een klein sneetje in , mijn dochtertje rijd er af en toe op , de man waar ik hem van kocht zei wel dat de pony van een manege kwam , misschien is dit de pony die je zoekt ?

Groetjes Karin

pepper744
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:53

hapert nog nooit van gehoord, k woon inderdaad ver weg, in groningen.... heb je al nagevragen van zijn kruepelheid, hij loopt linksvoor niet goed.....

vinos

Berichten: 1792
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Borkel en Schaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 17:56

is dat niet blikkie? is t n scheiterd???? dan kan dat wel eens zijn...
die is verkocht naar reuzel ofzo en toen richting ommel gegaan, naar een handelaar die meer neervalt dan rechtstaat, toen ik m daar zag staan had ie al een paar dagen niet gedronken, pakte z'n vel vast en dat bleef gewoon overeind staan, belachelijk!!!!

<3 Trotse mama van Josje | 05-09-'11 <3

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 20:05

heej! groningen! hallo zeg! hoe komt ie daar terecht? Ik heb het nagevraagd, maar ze wisten die waar het aan lag. Hij werd gewoon kreupel en toen ie terug kwam uit de wei was het over. We hebben er verder niet veel aandacht aan geschonken. Heb je er al een dierenarts bij gehad? Heb je een foto die je kunt mailen?

Ponyloze bokker!


Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 23:58

Is ie nog steeds zo dik? als dat zo is issie misschien wel hoefbevangen... :S hoop et niet voor je en voor peppertje. Gaat et verder wel goed met onze spekkie? wat rijd je er mee? dressuur? western? of recreatie? Heej karin, dat zou goed eens bliksem kunnen zijn ja. Gaat het goed met hem?

Ponyloze bokker!

Karin4
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:42

Ik weet niet of het de pony is de je zoekt , het is in ieder geval eenbang aangelegde pony , als je er eenmaal op zit gaar het redelijk maar in de wei laat ie zich niet vangen zonder brokjes en oook niet zomaar door een vreemde.
Is de pony waar jij over spreekt alleen verkocht of nog met andere ponys ?

Groetjes Karin

pepper744
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:42

ja hij moet echt 24 uur per dag op stal staan anders eet hij zich helemaal rond, hij is nog steeds te vet, en loopt soms kreupel en soms niet, dus eigenlijk heb ik er niet veel aan , zit dan ook te denken hem weg te doen, hier een paar straten verderop zit wel een handelaar, maar die wil er niet veel meer voor geven, dus ik wacht nog ff af en anders doe k m daarheen... koop k wel n nieuwe ofzo... word er niet goed van, ik heb altijd pech met die knollen, had m ingespannen, maar toen ben k met m in de sloot terecht gekomen, dus dat was ook al niet zo'n goed plan... wat deed hij bij jullie eigenlijk... kun je er wel opzitten?

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 21:43

Kun je er wel op zitten???? Tuurlijk man! et was een manegepony! hartstikke braaf, alleen wat sterk, verder hartstikke lief. Ik ben nog ooit 3e op em geworden met een onderlinge dressuurwedstrijd op de manege. Hij kan ook springen en in het bos issie heel braaf, verkeersmak en alles, maar bij ons issie nooit ingespannen dus dan is het niet gek dat je in de sloot beland bent. Heb je er al een dierenarts bijgehad? Misschien kan het nog wel genezen? of speciaal beslag ofzo, weet ik veel. Als je em alsnog wegdoet wil je dan nog een foto sturen alstjeblieft? he poedersuiker, heb ik em eindelijk gevonden, in groningen notabene en dan gaat ie daar weer weg. Tis dat ik al een pony heb... Oh ja, als je er op gaat rijden, bij ons liep ie altijd met een stang, ik weet dus niet hoe ie op trens reageert, dan zou ie er natuurlijk wel us uit kunnen naaien.

Ponyloze bokker!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Team_Sublime en 99 bezoekers