Antislip in de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Antislip in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 22:54

Naar aanleiding van: [VvdD] Wat een dag.. Boos! wil ik toch wel even weten wat jullie als ondergrond in jullie trailer hebben liggen. Wij hebben matten gehaald bij een speciale zaak daarvoor, waren ook echt matten voor in de trailer, met bubbels erop. Maar goed, waarschijnlijk was dat in combinatie met de mest erg glad geworden..
Leggen jullie ook nog altijd stro erin? Ik durf nu echt niet meer met de trailer weg zonder dat ik zeker weet dat mn paard niet uit kan glijden, het is nu nog aardig goed afgelopen, maar durf t risico niet nog een keer te nemen. Bestaat er niet iets van antislip spul ofzo?


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:20

Wij hadden ook antislipmatten maar deze met strippen vastgezet, was ok geen optie omdat onze pony op 1 of andere manier de matten onder de strips uithaalde. We hadden wel plof (zaagsel/houtkrullen), in de trailer.
We hebben nu rubbergietvloer, vindt het ideaal, niets meer onder de matten hoeven uit te halen, gewoon met een bezem en schep verwijderen...
Moet er wel bij vertellen dat ik geen nare ervaring heb gehad met zowel matten als vloer..en nooit geen stro in de trailer heb gehad, altijd plof.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 08:09

wij hebben een of andere rare mat :S als je eraan voelt lijkt het op kunstgras (maar dan zwart en zonder grasjes zeg maar... haha snap je het nog?).
Het is wel beter antislip als eerst (toen hadden we alleen latten). Maar met hoefijzers is het nog heel glad.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:04

bij ons lagen er al antislip maten op, maar alleen antislipmatten zijn echt niet genoeg hoor geloof me. een goede bedekte ondergrond is zeer belangrijk.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 09:31

Maar is er niet iets dat ik nog over die mat kan leggen? Ik vertrouw t echt niet meer zo..
Misschien maar latten erop maken dan?

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:36

hoi
ik heb in me trailer een antslipmatten liggen met daarop stro ik vind zelf niet dat het glad is. ik heb het stro er ook in omdat hij zo een beetje zijn eigen geurtje erin zit.

Profiel update!!

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:51

Wij hebben ook rubbermatten.
Bij natweer of waneer er een paard op staat met ijzers gooien wij eerst een laag grof wit zand daarna pas het stro.
Het zand zorgt voor stoefheid.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:18

Losse matten vind ik ondingen, ze zijn vaak toch glad en er kan nattigheid onder lopen waardoor je vloer gaat rotten.
In mijn trailer ligt een rubbergietvloer waar een soort korrels doorheen zitten, superstroef, ook als het nat is. Op de klep ook geen latjes (daar struikelen ze over en vallen dan natuurlijk precies met een knie op zo'n latje...) maar vergelijkbaar stroef spul, zonder naden. Stro leg ik er voor korte stukjes niet in, als ze er lang op moeten staan wil ik het wel overwegen.

Zo'n gietvloer heeft ook nog als voordeel dat het echt vochtdicht is, je vloer gaat veel langer mee. Ik heb ook nog rubber op de wanden, eerst rubber op de wanden geplaatst, daarna de vloer gegoten, dus dat is als het ware een geheel, daar komt echt geen vocht tussen.

Nulla tenaci invia est via

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:00

Wij hebben een rubbergietvloer. Ideaal. Lekker stevig en je hebt het zooitje van het stro niet. Wij doen er nooit stro in, ook niet op lange stukken.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:08

Mijn trailer heeft een rubber gietvloer in de trailer liggen en op de treeplank.
Ideaal!
Slijt eignelijk helemaal niet. ik was wat onzeker bij aanschaf en heb daarom ook houten plankjes op de treeplank laten zetten...had makkelijk zonder gekund.
Mijn trailer is van 1996, af fabriek van Wijer te Deurne.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 17:03

Kan iemand mij ook vertellen hoe duur een rubber gietvloer ongeveer is? Want ik denk niet dat ik mn vader zover krijg om dat erin te leggen.. Die wil liever iets simpels over de mat heen leggen zodat het minder glad word..

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:07

Wij hebben een gegoten vloer in de trailer, met een soort hele kleine steentjes erin. Het is echt goed stroef, en wordt niet glad als het nat wordt (zoals rubber kan worden).
Het was wel een vrij prijzig vloertje, maar ja.... Wel heel goed.

Nog een voordeel is hierbij dat de bodem nooit kan gaan doorrotten (mits je de vloer in een nieuwe trailer legt).

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:17

Aramat schreef:
Kan iemand mij ook vertellen hoe duur een rubber gietvloer ongeveer is? Want ik denk niet dat ik mn vader zover krijg om dat erin te leggen.. Die wil liever iets simpels over de mat heen leggen zodat het minder glad word..


Op de cent naukeurig, door Kennis in Valkenswaard erin gelegd. 311,04 euro inkl BTW. In 2002 erin gelegd.
Ik vraag me overigens wel af waarom dat paard onderuit gegaan is. In al die 50.000km met paarden op de wagen zijn ze alleen maar onderuit gegaan als ik eens meer dan stevig in de remmen moest, hetgeen gelukkig maar een paar keer is gebeurt. Stro op de vloer is in dit soort gevallen reden om onderuit te gaan, waar het zonder niet gebeurt. Ik heb dit eens meegemaakt met iemand die per se stro wilde, ik deed dat al tijden niet meer. Uitgerekend op die rit wordt ik gedwongen een noodstop te maken. Het meerijdpaardje ging op stro onderuit, mijn paard, op de vaste vloer, bleef moeiteloos overeind!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 17:23

We hadden geen stro in de trailer, omdat dat naar mijn weten gladder is dan zonder.. We reden in een woonwijk op een weg waar je 50 mag, we gingen heel rustig een bocht door en daarna gleden ze weg.. mn vader remde niet hard, reed niet hard weg of wat dan ook. Ik snap ook echt niet hoe dit kan.. T enige dat ik kan bedenken is dat de mat niet goed is en dat t in combinatie met mest glad is geworden, mag natuurlijk niet omdat we de mat gekocht hebben als trailermat en die hoort dus gewoon goed te zijn, maar ja anders weet ik t ook niet!
Maar het schijnt volgens de veearts heel vaak te gebeuren dat paarden vallen in de trailer.. helaas!

boemel

Berichten: 8269
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:48

Ik heb een ruwe gietvloer erin liggen. Ook met van die kleine korreltjes.
Omdat mijn paard met de voorbenen maait, liggen er aan de voorkant tot over het midden van de trailer dikke rubberen matten in. Ze zijn erg zwaar en ze kan ze niet verplaatsen.

Op de plek waar ze mest, ligt geen mat. Schoonmaken blijft zo toch nog makkelijk. Ik heb geen stro of zaagsel op de bodem.

M1+10

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:31

Ik heb ook onlangs een nieuwe rubberen gietvloer erin laten leggen. Kosten 250 euro. Supervloertje hoor. Mijn trailer staat dag en nacht buiten, in weer en wind. Helaas had de hengst van de vorige eigenaar staan schrapen en er een gat ingeschraapt, waardoor er vocht onder kon komen. Vloer is toch 10 jaar meegegaan, maar heb dus nu een nieuwe laten gieten. Was trouwens een hels karwei om de oude eruit te krijgen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, TinkerTreas, YandexBot en 31 bezoekers