Kreupel en er door heen rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Kreupel en er door heen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 16:10

Soryy mensen maar dit moet ik even van me afschrijven!
Ik heb in mei een 4 jarig sportpaard gekocht,al eerder een stukje over op bokt gestaan maar ok dat is al weer even terug!
Het paard is klinish en rontgenoligh gekeurd bij aankoop en zit volledig in de verzekering!
Mijn 4 jarig paard heeft een gekanteld en gezakt hoefbeen,zware arthose,de halswervels staan asymetrish,zijn boeg is niet goed, de lendewervels zijn ongelijk bespierd,staart draagt hij naar links
Ik ben al vanaf begin september met het dier aan het dokteren,paard is ingespoten met Hyarulonzuur,maar zie geen enkele verbetering,paard blijft kreupel aan twee benen!
Ondanks al deze problemen moet mijn dochter het paard weer gaan berijden,daarbij heeft hij Equpalazone(buut)zwaar verdovend!
eigenlijk is het al niet eerlijk om een paard met deze medicijnen op te gaan bouwen,want je rijd het dier in principe door zijn pijn heen!
Ondanks deze medicijnen loopt het paard nog steeds kreupel
Hierover heb ik de verzekering gebeld,met de mededeling dat ik dit geen eerlijke behandeling vind,maar moet dit opvolgen van hun ~
Vandaag is er een inspecteur komen kijken of het paard idd slecht liep
Jullie willen niet weten voor beul deze man was
Het paard moest vooruit getrapt worden,en we moesten een zweep erbij halen om hem vooruit te slaan!
het paard kan eerlijk waar haast niet lopen van de pijn,maar die man bleef volhouden vooruit met dat dier!!!!
Mijn dochter zat huilend op het paard,ik ben toen zo kwaad geworden en heb die man helemaal verrot gescholden!
Mensen op stal bij ons zagen allemaal dat het dier niet meer kon,maar van die kerel moest hij door!
Mijn dochter was helemaal over haar toeren,toen die man nog durfde te zeggen dat het best mee viel hoe het paard liep!
Ik heb die man wel ik weet niet hoe veel keer gevraagd of hij weg wilde gaan,wat een onbeschofte klootzak is dat zeg!
Ik ben op een gegeven moment zelf maar weg gegaan voor dat ik hem wat aan zou doen!
Nu ben ik erg benieuwd of ik hier nog wat over zal horen!!!
Jullie denken toch niet dat ik mijn paard met zoveel pijn en nog eens die zware medicijnen het aan ga doen om hem te berijden,en hem er door heen ga trappen,het moet wel diervriendelijk blijven!
Ik geloof best dat het soms wel is nodig is een paard er door heen te rijden,maar niet een paard wat aan twee benen kreupel is en nog zo veel anders mankeert!
Ik heb de kliniek gebeld en kan helaas pas woensdag weer terecht

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:26

Wat de medische problemen betreft kun je idd beter naar de kliniek. Wat betreft die banketstaaf van een inspecteur: verzekering bellen en een andere vragen. Heb ik ook gedaan toen de inspecteur mij schofterig behandelde (misschien wel dezelfde). Ze willen je graag houden als klant hoor! Dus dat was geen probleem. Je hoeft je door zo iemand echt niets te laten zeggen. Ik hoop dat de kliniek je verder kan helpen met je paard. Mijn paardje is gister behandeld door Steffi vd Laarse van de praktijk van Laarakker en dat beviel weer prima. Dat kun je altijd nog proberen. Sterkte!

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:06

Hey, Nu ik dit lees verbaas ik me er weer om hoeveel jullie paardje heeft. echt OK dan! van jullie dat jullie blijven doorvechten.
Kan helaas geen advies geven, omdat ik hier een leek in ben, en anders had ik het op stal wel gezegd .
Mischien een beetje overbodige vraag, maar hebben jullie een dierenarts verklaring van die dierenarts die sibaldi wél afkeurde. Mischien kunnen jullie die naar de verzekering sturen(al lijkt het me dat jullie het al gedaan hebben, maar vroeg het me af) nogmaals sterkte Ach gut
gr. Kimmy & Jack

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 00:51

Pfff... wat een verhaal, ik denk, nee ik weet zeker dat ik hetzelfde zou hebben gereageerd. En inderdaad, bellen en vragen voor een andere inspekteur. Veel succes ermee! Ach gut

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 08:32

Jackim,onze eigen staldierenarts heeft de verzekering gebelt en gezegt dat dit niet kan!
Het paard had niet goed gekeurd mogen worden!
De verzekering zegt hierop gewoon dat het paard behandeld word,en dus door moet tobben!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:14

lundi schreef:
Jackim,onze eigen staldierenarts heeft de verzekering gebelt en gezegt dat dit niet kan!
Het paard had niet goed gekeurd mogen worden!
De verzekering zegt hierop gewoon dat het paard behandeld word,en dus door moet tobben!


Sorry, maar heeft deze man wel enig verstand? Schandalig vind ik dit. Ik begrijp jullie erg goed. Heel veel sterkte en laat je door zo'n man niet weer van streek maken, hij is het helemaal niet waard. Bovendien ben jij eigenaar en kan je op je recht gaan staan. Veel sterkte. (ik stuur een PB)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:58

Ik zou een andere kliniek zoeken die door verzekeringen erkend wordt... En dan daar naar toe gaan voor een second opinion!
Lijkt me niet gezond dit... En die verzekeringsagent is niet wijs... En andere vragen dus!