Dat dit nog mogelijk is......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Dat dit nog mogelijk is......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 19:00

Ik reed vandaag met mijn vriend door een polderweg en zag een bord staan ..Voerpeen te koop.
Er stond een kraam waar grote zakken wortelen lagen(+/-15 kg),ik zeg nog "ook jammer dat er niemand bij staat"(boerderij stond echt meters verderop).......
We stopten om nog eens te kijken of er echt niemand was en ik zie een brievenbus erbij met een briefje erop...
VOERPEEN 1,50 PER ZAK....GEPAST GELD HIER IN.

Ik heb dus 1,50 bij elkaar gegrabbeld,in de bus gedaan en een zak meegenomen.
Dat dit nog mogelijk is in Nederland,ik vond het ongelooflijk!!!!!!!....
Geen haar op mijn hoofd die eraan gedacht heeft wat minder erin te doen,er is nog vertrouwen in de medemens OK dan! .......


ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:04

ja, super, in frankrijk en spanje zie je het nog regelmatig, maar hier in Nederland eigenlijk amper..
Fijn idee om te weten dat er nog mensen zijn die vertrouwen in ons hebben Tong uitsteken
nee, serieus, ik zou er ook nooit aan denken om voor minder een zak mee te nemen ofzo, maar helaas gebeurt het te vaak wel..

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:06

Als ik naar mn stage ging reed ik ook langs een huis en daar stonden altijd grote zakken appels, moest je ook gepast geld in een bus doen en dan kon je een zak mee nemen! Lijkt me echt ideaal als dat in de buurt zou zijn *LOL*

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:08

Hier om de hoek op een grote boerderij ook.
Een hele grote zak met noten, voor 50 cent met een briefje er bij: 'geld in de brievenbus'

Inderdaad, zo zie je maar weer dat er nog vertrouwen is in de medemens Knipoog
Daarom ook erg vriendelijk om óf gepast óf iets meer te betalen.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:10

Hier in de Betuwe doen heel veel appeltelers dat hoor. Appels en peren langs de weg, geld in het kistje ... Lekker, zeker voor de vele wandelaars hier in de bloesemtijd.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:14

In een dorpje hier in de buurt staat ook zo'n kraampje, met bloemen en fruit, ook met een bus met een bordje erbij 'Hoe eerlijk bent u?' Vind het erg bijzonder, blijkbaar is er idd toch nog vertrouwen in de medemens, terwijl dat naar mijn idee toch steeds minder wordt!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:16

Hier in de Flevopolder hebben we dat ook nog wel. We nemen regelmatig appelen of iets dergelijks mee. Is toch geweldig dat zoiets nog kan.

In Denemarken is het de gewoonste zaak van de wereld.

'Paint' it 'Black'

Charaz

Berichten: 24278
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:48

dat zie je hier in de buurt ook wel ja

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

pmarena

Berichten: 48040
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:59

Bij denz op stal , staat een vaag hokje met wat zakken aardappels van 5 en 10 kg , verschillende soorten.
Ook iets om het geld in te doen erbij Haha!

Staat langs de weg op het erf.
Dus wel "in het zicht" zeg maar Lachen .

Wel leuk hoor !!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:13

Ze gaat het met pompoenen ook!
Jawel, in de kleinere boeren plaatsjes, gaat het vaak zo!

gewoon geen onderschrift :D

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:14

Bij ons heb je het ook, meestal met zonnebloemen en pompoenen..

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:17

oh ja ik ken het ook inderdaad vanuit de polder en de noordelijke provincies! het kan heus nog wel!! Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:19

Is dat in de buurt van Helvoirt, waar ze 's zomers ook aardbeien verkopen ?
Ongelofelijk dat het nog kan he ? *LOL*
'k Vind het altijd weer leuk om te zien dat er nog mensen zijn die zoveel vertrouwen in hun medemens hebben.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:33

Hier in de polder zie je het ook nog wel veel en als ik te crossen ga kom ik ook nog regelmatig dat soort plekjes tegen

Al zitten de meeste geldbusjes tegenwoordig wel erg goed vast hoor Knipoog (ken een aantal boeren die het doen *LOL* )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:41

Dat zie je bij ons in de omgeving ook regelmatig.

Eieren die je zelf kunt rapen en het geld wat je daarna in een kistje moet stoppen. Ook kun je hier evt. het wisselgeld uithalen (vaak liggen er zelfs nog briefjes in) zolang van dit vertrouwen maar geen misbruik wordt gemaakt.

Ook de groenteboer hier op de dijk werkt met zo'n zelfbedieningssysteem. Erg handig op zondag of vroeg in de morgen Lachen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:02

Ik weet zo één twee drie geen locatie hier in de buurt, maar als er iemand is die dat wel heeft, voor aardappelen, groenten en/of fruit? Zegt het voort, zegt het voort.
Maar inderdaad.. in de polder (heb in E'loord gewoond) zie je het heel erg veel

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:06

Dit zie ik eigenlijk helemaal nergens hier in de buurt...(ik woon ook midden in den bosch) maar ook tijdens buitenrijden zie ik eigenlijk zoiets helemaal niet. Best wel leuk maar word daar niet heel veel mis bruik van gemaakt...

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:09

Ik denk dat wanneer de "eierboer" 1 x merkt dat zijn bakje leeg is, het verhaal ook afgelopen zou zijn... Boos!

Maar ik zie niet in waarom iemand dit zou doen, ik vind het alleen maar makkelijk. Ik zou het erg jammer vinden als iemand die paar centen uit het bakje zou stelen...

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:13

Pas waren er bij ons appels, die waren erg lekker Vingers aflikken (Vonden de paarden ook Tong uitsteken )

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:15

Hier zie je het ook niet veel in de buurt, misschien in de "polders'' (voor zover je die hier hebt Knipoog) maar daar kom ik niet vaak.
Als het er wel zou zijn, zou er idd veel misbruik van gemaakt worden denk ik.
Ik zou het zelf niet in m'n hoofd halen om ook maar iets te stelen, maar sommige mensen schijnen het heel normaal te vinden.. Scheve mond

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:28

ik woon in het westen van het land en als je een rondje fietst (of in mijn geval auto't) zie je vooral bij tuinders heel veel van dat soort dingen. Tomaten, bloemen, pompoenen etc. Vind het altijd wel leuk

Z1+1

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:31

gomir schreef:
Hier in de polder zie je het ook nog wel veel en als ik te crossen ga kom ik ook nog regelmatig dat soort plekjes tegen

Al zitten de meeste geldbusjes tegenwoordig wel erg goed vast hoor Knipoog (ken een aantal boeren die het doen *LOL* )


Tulpenbollen he, hier in de buurt

Kennis van me deed dat met verse eieren.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:36

Op die manier verkopen wij bloemkolen aan de weg Haha! T enige nadeel is soms, dat je een bedrag van €2,50 in stuivers uitbetaald krijgt Nee, wij hebben nooit kleingeld tekort Haha! En soms zit er wel een keer een euro te weinig in, maar dan zit er de volgende dag gelijk twee euro teveel in.


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:39

zo heb ik deze zomer nog een zakje kersen "gekocht". Het mandje stond aan de dijk en je mocht zelf wat geld in een bijbehorend bakje deponeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:40

gomir schreef:
Hier in de polder zie je het ook nog wel veel en als ik te crossen ga kom ik ook nog regelmatig dat soort plekjes tegen


Idd, aan de Kerkweg in Anna Paulowna zit er geloof ik ook een, hebben wij nog wel eens voerpenen gehaald. 20 kg voor een euro geloof ik was het vorig jaar. Stond gewoon een glazen potje, zal wel iets van rode bieten potje oid geweest zijn. En op een briefje stond 'Het geld kunt u in de pot gooien, svp gepast betalen' zoiets stond erop Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Michelleex, Nietsmar, perdjes, Prairy, Rosalie_91, Tzatziki en 133 bezoekers