Verslag clinic Judith Scholte (met foto's)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Verslag clinic Judith Scholte (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 17:54

Vandaag was het eindelijk zover, de clinic van Judith Scholte, in Amersfoort.

Gister Regina even gevlochten en bijgeknipt zodat we vanochtend niet zo vroeg op hoefden.
Ik was vanochtend net op stal, had het meeste in de auto zitten en toen kwam Janine (Kyra) al aan. Die zou mij vandaag helpen met Regina, omdat ze niet altijd even makkelijk is.
Laden ging vrij makkelijk, helaas was de eigenaar er bij, die zit er erg snel met de zweep achteraan waardoor ze erg gestresst wordt. Maar ze stond er toch na zo'n drie pogingen op en heeft zich onderweg keurig gedragen.

Toen we aankwamen waren MarkKH, Koortje en Anoukie er al. Paardje van de trailer gehaald, even laten rondkijken en toen opgezadeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zodra het paard van MarkKH achter Regina stond, werd ze spontaan vreselijk hengstig. Ik heb het echt nog nooit eerder gemerkt als ze hengstig was, maar vandaag....
Toen we klaar waren met opzadelen, richting losrijdbak. Na langs een hele enge hond en put gelopen te zijn, zijn we dan uiteindelijk toch in de bak aangekomen. Ze vond het even eng om ergens anders dan Kore van Mieke (Koortje) te moeten lopen, maar ze was redelijk snel over te halen om toch haar eigen weg (mijn weg dus) te lopen. Inmiddels was Merilyn ook aangekomen met paard, en kwam ook zij de bak in.
Al vrij snel was het elf uur en mochten we richting binnenbak.

Afbeelding

Afbeelding
Wat was er achter de fotograaf zo interessant?

En toen moesten we toch echt aan het werk Knipoog
Regina was duidelijk het groenste paard wat er tussen liep, en wilde dat ook duidelijk even laten merken. De tribune was erg eng, waardoor ik haar soms even niet helemaal meer onder controle had. Maar na een half uur was ook de tribune geen probleem meer Schijnheilig
Ik ben vooral veel bezig geweest met haar aandacht bij mij te krijgen, en te houden. Ik heb weinig nieuws gehoord vandaag, maar dat is ook wel weer een bevestiging dat ik op de goede manier bezig ben met haar. Regina heeft wel erg veel ervaring opgedaan vandaag en daar leert ze alleen maar van. Ze was ten slotte nog nooit in een vreemde bak geweest, nog nooit in een binnenbak geweest en had ook nog nooit publiek gezien. Al met al dus veel nieuwe indrukken voor haar, maar ze was een stuk rustiger aan het eind dan toen ik net de bak in kwam.
Ik vond dat Judith de clinic heel goed gaf, ze hield een duidelijk algemeen, en voor iedereen te begrijpen verhaaltje. Zodat je er als toeschouwer ook wat van kon leren. Helaas heb ik maar één groep zien rijden, doordat ik m'n paaard tussendoor naar huis moest brengen.
De demo die ze met haar eigen paard gaf, was ook heel duidelijk OK dan!

Ik heb nog wel een paar foto's van de clinic zelf, maar het was eigenlijk te donker in de binnenbak om goede foto's te maken. Dus mocht iemand nog foto's of film hebben waar ik (duidelijk) opsta, dan houdt ik me aanbevolen!

Afbeelding
vlnr: Merilyn, Richtje, Koortje

Afbeelding
hier wilde ze even een andere kant op dan ik Bloos

Afbeelding
Links Richtje, rechts Merilyn en op de achtergrond Koortje

Janine nogmaals bedankt, voor het groomen OK dan!
Laatst bijgewerkt door Richtje op 16-11-03 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:01

Die eerste foto's zijn allemaal erg leuk! Inderdaad jammer dat de foto's van de clinic zelf te donker zijn...
Hihi, ik heb alleen het laatste deel dat je reed gezien dus ik het het ergste schrikken gemist Knipoog

Druk druk druk... Knipoog

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:02

Ja ik heb mijn verslagje al in het andere verslag gezet... De foto`s zijn idd erg donker, dat is jammer... ik wacht met veel smart op eventuele andere foto1s!! (moet mn profiel ook updaten he! Knipoog )

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:07

Haha, ja, veel mensen met digi's en er werden ook filmpjes gemaakt dus ik neem aan dat iemand toch mooie foto's moet hebben Knipoog

Druk druk druk... Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 18:09

Tijdens het uitstappen had ze ook opeens een achterlijke actie. Vanuit het niets nam ze opeens een sprint de bak uit, en zo stond ze opeens naast het paard van Merilyn, toen was het weer goed. Gekke merrie....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Guuske
Berichten: 16
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:22

Wat heb ik weer een uiteenlopende type paarden gezien, leuk hoor. Vond met name het trainingsverhaal van Judith op On Top erg duidelijk. Wel direct een luxe hoor, om haar nieuwe kur te mogen zien!!! OK dan!

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:48

Ik vond het ook ontzettend leuk een leerzaam, ook voor het paard die voor het eerst het erf af was!!! Anouk echt ontzettend bedankt voor je werk en inzet voor deze dag!!

Stills vanaf de camera volgen zo snel mogelijk.

geen

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:30

Ik wil fotoooooooos zien! Haha! Haha! Haha! Knipoog

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:43

Koortje schreef:
Ik wil fotoooooooos zien! Haha! Haha! Haha! Knipoog


Ja oke, ik zal er zo even voor gaan zitten. Dan zet ik ze er morgen op!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:46

Ok! Lachen

Mille
Berichten: 3
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:04

Leuk verslag Richtje! (en alle anderen die ook een verslag hebben geschreven!)

Ik ben vandaag met Mieke (Koortje) naar Amersfoort geweest, het was mijn eerste bezoek aan een clinic, maar wel heel leuk! Ik zou het leuk vinden om een keertje ook een spring clinic bij te wonen, dus maar ff Bokt in de gaten houden of er binnenkort iets is!

Groetjes,

Camilla


dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:06

Richtje je paardje is weer een ervaring rijker!!
En alle begin in een vreemde omgeving is eng, ik d8 dat dynamiek ook wel zou lopen klieren, maar dynamiek liet me niet in de steek!

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:07

Nogmaals hartstikke bedankt voor je hulp!!!! En Pamela ook, alleen is ze geen Bokker... (dom, dom dom! Haha! )

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:08

het zijn kruisjes...
Laatst bijgewerkt door Chronos op 16-11-03 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

...Dreaming with my eye's wide open...

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:09

Het is nog gelukt ook hier vanaf een koelkast Knipoog

...Dreaming with my eye's wide open...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:10

Ik zie niks!! Maar ik heb ze in een ander verslag hier ergens ook geplaatst...

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:12

Raar ik zie ze wel... heb ze met hpphoto erop gezet....

...Dreaming with my eye's wide open...

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:15

Ik hal ze eraf want niemand kan ze zien weer erg vaag maar ze staan bij een ander verslag!

...Dreaming with my eye's wide open...

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 21:29

Ik zie ze wel en het zijn erg leuke foto's. Ik heb je (als het goed is, de baterij van de camera is aan het opladen) op de film staan.

Je merrie heeft weer veel nieuwe indrukken gekregen en dat was (neem ik aan) toch je bedoeling.

Ik vond de clinic erg leuk, er werd veel basisdingen besproken (kan ook eigenlijk niet anders) en ik vond het erg leuk om Judith op On top te zien rijden. (ik heb net nog even de kur van haar terug gezien)

[o]

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 23:20

Ben benieuwd naar het resultaat van de film
En paard is idd weer een ervaring rijker, dat is het leuke aan een jong paard.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:22

Ik heb de clinic met veel plezier (en gestress) georganiseerd (nachtmerries dat er uiteindelijk niemand op kwam dagen e.d. Haha!)! Fijn te horen in dit verslag dat het goed bevallen is, nu maar eens kijken in de andere geopende topics met foto's? Ik heb mijn film even terug gezien op tv en het zag er leuk uit. Helaas niet digitaal, dus ik kan er geen foto's van trekken. Mara ik gok dat er op het filmpje van Saluut wel een paar mooie plaatjes zullen staan van Saar en mij Haha!?

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:40

mijn foto's zijn helaas mislukt, ook veel te donker. Ik vond dat het heel leuk en leerzaam was. De meeste paarden waren nog vrij jong en groen en ik denk dat het een heel goede ervaring is geweest.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:47

Leuk verslag Richtje! En leuke foto's.
Was een geslaagde dag en ook ik vond Judith heel goed en duidelijk lesgeven. Alles werd heel duidelijk uitgelegd. Zeer geslaagd!!
Richtje ik vond het heel gezellig, en graag gedaan hoor!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 bezoekers