Supermoe en ik weet niet hoe

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Supermoe en ik weet niet hoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 15:04

Al weken aan een stuk ben ik supermoe. Kan nog geen stukje lopen of ik moet zitten, word misselijk, duizelig en draaierig en breekt het zweet me uit.
Afgelopen maandag kwam het tot een dieptepunt, toen ik mijn bijrijdpaard aan het longeren was: ik ging van mijn graatje. Toch maar eens tijd voor de HA.

Het bloedonderzoek is binnen, maar echt iets raars kunnen ze niet vinden. Nu maandag maar weer naar de dokter, ik weet echt niet wat het is. Vandaag met rijden ging het ook weer helemaal mis en moest ik zelfs van mijn paard afstappen, omdat ik bijna tegen de vlakte ging.

Na iedere inspanning ben ik zooooo moe.... *zucht* dit is echt niet meer leuk... Verdrietig

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:09

Klinkt als oververmoeidheid... teveel stress misschien? Meer gedaan dan anders? Burn-out?

Iets in die trant... als je bloed gewoon goed is Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:33

Jeetje wat vervelend.
Het is dus geen bloedarmoede, anders hadden ze dat wel aan je bloed kunnen zien. Misschien idd een vorm van stress? Daar kan je erg moe van worden. Sterkte!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:58

Al aan ziekte van Pfeiffer gedacht? Oh nee, stom, dat hadden ze wel in je bloed kunnen zien.. Ik slaap ook echt al weken erg veel. Misschien dat het najaarsmoeheid is in combinatie met stress? Neem druivesuikertabletten mee voor onderweg, misschien schommelt je bloedsuikerspiegel wat.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 16:05

Heb ik ook een hele lange tijd gehad. Heb aantal keren bloed laten prikken maar er was niks te vinden. Ben nu ook als ik me heel erg inspan heel moe. Eerst sliep ik elke dag op de bank als ik van school kwam. De dokter zegt dat het waarschijnlijk gewoon stress is.

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:25

Kimberley77 schreef:
Al aan ziekte van Pfeiffer gedacht? Oh nee, stom, dat hadden ze wel in je bloed kunnen zien.. Ik slaap ook echt al weken erg veel. Misschien dat het najaarsmoeheid is in combinatie met stress? Neem druivesuikertabletten mee voor onderweg, misschien schommelt je bloedsuikerspiegel wat.


da's wel een goeie ! ze kunnen dat alleen maar zien als ze je er daadwerkelijk op testen ! Maar meestal begint dit met een keelontsteking die niet over wil gaan .

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 09:46

Keelontsteking heb ik niet, wel wat opgezette klieren, maar daar houdt het ook bij op. Dadelijk maar weer eens de huisarts bellen...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:17

lijkt misschien een domme vraag, maar hebben ze je bloeddruk gemeten? Zowel als je ligt als wanneer je snel rechtstaat?

wat jij daar vertelt, is namelijk bijna identiek aan wat ik de laatste weken meemaak (heb er ook nog hartkloppingen bij)
Ik heb al een paar jaar last van een vrij lage bloeddruk, maar altijd nog steeds op het randje van "net aanvaardbaar" met dan het advies "leer er maar mee leven"
De laatste weken was het echter niet meer te doen, dus ben door mn vriend naar de dokter gesleept. Toen bleek dus dat mn bloeddruk echt mega beneden peil is, en mn hart kan het moeilijk alleen aan om verschillen op te vangen (zoals liggen-staan, zitten-staan, ...). Daar heb ik nu medicatie voor gekregen, en nu gaan we over twee weken kijken wat het effect daarvan geweest is. Ik moet ook ijzerpillen nemen. Over twee weken wordt ook bloed getrokken om te zien of er nog iets anders fout zit.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 14:13

Update:

Vrijdag had ik dus de assistente aan de lijn en die zei dat ze zo niet zo iets raars kon zien.

Vandaag heb ik huisarts zelf aan de lijn gehad en die had de volgende mededeling: Ja, jij bent vast en zeker al veel langer zo moe? Ja, dat klopt, ik voel me al weken zo slap als een vaatdoek.
Wat blijkt, heb ik gewoon Pfeiffer.... Olé, daar zijn we klaar mee. Mijn baas was er niet gelukkig mee, maar ik kan er ook niets aan doen...

Ik moet nu heel kalm aan doen en heel goed naar mijn lichaam luisteren. Volgende week zal ik weer eens bellen met de Arbo-arts en dan hoor ik wel wat die wil.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:45

Succes ermee meissie... Heb het ook gehad en ben een paar maanden uit de running geweest.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:23

He beh wat vervelend voor je zeg. Maar toch wel (ondanks dat het dit is) toch wel een beetje fijn dat je weet wat het is.
Je moet inderdaad goed naar jezelf luisteren. Ben je moe dan moet je gaan liggen of niks doen.
Je baas heeft gewoon pech... ja het is vervelend dat je niet kan komen werken, maar jij kan er ook niks aan doen en je moet gewoon snel beter worden en dat gaat alleen als je heel rustig aan doet.
Succes er mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:46

Oei, dat is niet leuk!
Daar ben je wel een tijdje zoet mee.
Sterkte! Ach gut

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:19

Hè bah... Een vriendin van mij zit nu ook al ruim een week thuis met Pfeiffer en dat wil nog niet erg vlotten... Hou je rustig, hè?! Sterkte!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:23

Sterkte! Goed uitzieken dan maar, hoe vervelend dat ook kkan zijn...

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:44

Jeetje das wel balen voor je. Maar nu weet je wel wat je hebt, dat is wel fijn. De artsen schuiven tegenwoordig veel af op stress, vaak is dit zo maar nu zoals in jouw geval dus niet.
Veel beterschap, doe het rustig aan!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 18:41

Toen ik vandaag de telefoon pakte, was ik ook al bang voor zoiets. Dat ze niets konden vinden en dat ik het maar een beetje rustiger aan moest doen. De HA zei al dat ik opgezette klieren had, en mijn bloeddruk laag was, en daardoor had ik het vermoeden dat mijn ijzer (weer een keer) te laag was.

Ik stond echt met mijn mond vol tanden toen hij zei dat het Pfeiffer was. Vaag hoor, maar je kan het van vanalles krijgen, dus achterhalen hoe het nou precies opgelopen is, kun je niet zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:45

Pfeiffer krijg je door het overbrengen van speeksel.
Dus vieze glazen in een cafe, zoenen of als iemand hoest zonder goed de hand voor de mond te doen.
Maar het kan ook zijn dat je het al een tijdje bij je draagt, maar dat het nu pas tot uiting komt.

Ziek AUB!!!!!!!! goed uit en luister naar je lichaam.
Moe is moe, ook al heb je nog veel te doen of heb je voor je idee die dag nog niks gedaan.

Ik heb dat niet gedaan en nu is het chronisch. Verdrietig

beterschap en rust ze.