[NH] Paard en Koets

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

[NH] Paard en Koets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 13:17

Op 14, 15 en 16 november is Paard & Koets weer! In de Brabanthallen. Nu zijn wij op zoek naar paarden met trailerlaadproblemen en paarden die zadelmak gemaakt moeten worden voor onze clinics tijdens dit evenement!! Heb je interesse? www.dreamstables.nl

Hou van je paard, dan houdt ie ook van jou!
Paard aan huis, wat een luxe!!!
As finishing touch, God created the Dutch! :D


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:20

ik heb er eentje die eigenlijk naar P&K moet, maar de trailer never nooit op wil.....dat schiet dus niet op!

Er komen nu andere Norikers voor in de plaats die wel per trailer te vervoeren zijn.....(we zitten met de show overigens na jouw clinic op zaterdagavond)

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:52

Ik heb een 4,5 jarige ruin met laad problemen. Het is naar mijn geloof niet zo dat hij niet durft, maar hij wil niet. We hebben een grote, lichte Humbauer Trio en daar is hij met veel pijn en moeite op te krijgen voor bv. een wedstrijd, en laatst hebben we aldaar met 7 man hem erop geduwd. Is geen werken zo.
We zitten in Veghel, ca 30 minuten rijden vanaf de brabanthallen. We staan ook zelf alle dagen op P&K met onze rijtuigen op stand 66. Wil hier dolgraag aan meewerken.


pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:22

Kom tijdens Paard en Koets de stand van de lusitano vrienden bezichtigen!

Waneer zijn jullie Clinics?

Vooruitgang is dat alle eskimo's centrale verwarming krijgen. En zich vervolgens kapot moeten werken om een koelkast te kopen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:27

Even op jullie site gekeken, wat ik nu jammer vind is dat er staat: "wij noemen dit intelligent horsemanship"

Wie zijn wij? Intelligent Horsemanship komt naar mijn weten o.a. van Kelly Marks af (listing post)

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:32

Ik heb er ook een met op het moment door een nare ervaring een trailerlaadprobleem maar dat impliceert dus ook dat ik haar never nooit niet in de brabanthallen krijg.

Helaas.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:35

Saar4 waar woon je, ik kreeg per pb de gouden tip van iemand: opzadelen en naar de Brabanthallen gaan, dan kan ie na de clinic in de trailer terug....

Als ik nu opzadel, ben ik er volgende week vrijdag wel, mijn Noriker is niet zo vlot ...... Clown

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:42

Tja, ik rij wel endurance maar zo goed zijn we ook weer niet! Ik woon boven Utrecht in Maarssen. Wordt flink doorrijden. Ik zie dat je in het gooi woont. Kan je me ophalen en kunnen we samen gaan

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:32

oke, maar die bolle van mij haalt de 5 km p/u niet eens....we hebben ook enduranceplannen, maar dan moet eerst het tempo omhoog

*lekker offtopic* hoewel, ze willen de trailer niet in...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:12

Ik moest nogal lachen om de oproep. Een paard dat ze daar kunnen krijgen is er dus automatisch eentje waarbij de laadproblemen wel meevallen Haha!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:40

Citaat:
Een paard dat ze daar kunnen krijgen is er dus automatisch eentje waarbij de laadproblemen wel meevallen


ja precies, als ik toezeg dat mijn paard voor de clinic gebruikt mag worden, moet daar wel een cursusje aan vooraf gaan om hem daar te krijgen.....
Alleen paarden uit den Bosch of directe omgeving die er onder het zadel of voor de kar kunnen komen, komen dus in aanmerking voor deze clinic

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:07

Ja, ik wou me ook wel aanmelden, maar krijg Norita waarschijnlijk nooit richting Brabanthallen... Ik woon zelf boven in Friesland, dat is een heel eind wandelen met haar, dan moet ik volgens mij nu wel beginnen met wandelen en dag en nacht door gaan.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:43

Idd, lijkt me een heel leuk iets. Heb ook wel een geschikte pony. Gaat er alleen heen in, terug niet meer. Maar die ga ik niet meenemen erheen.
Maar de meeste paarden en pony's met trailerproblemen kun je er dus niet heenkrijgen, en anders zijn de problemen niet zo groot.
Of je moet idd in de buurt wonen. Komen jullie niet aan huis voor zulke dingen? Lijkt me handiger.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:05

ArwenLune schreef:
Ik moest nogal lachen om de oproep. Een paard dat ze daar kunnen krijgen is er dus automatisch eentje waarbij de laadproblemen wel meevallen Haha!


ja daar zat ik ook aan te denken Schijnheilig
Maar als jullie mijn fjord kunnen ophalen en van trailerprobleem kunnen afhelpen kom maar langs Lachen

Dag lieve mama...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:15

Ik heb er wel eentje die super de trailer opgaat, maar er niet meer vanaf wil Haha!
Ofja, draaien, maar niet achteruit
Ik wil haar gerust meenemen, ga er zowiezo al heen.

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:32

Ze gaan hem waarschijnlijk een beetje drogeren om hem de trailer op te krijgen. Wow!


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:39

Citaat:
Ze gaan hem waarschijnlijk een beetje drogeren om hem de trailer op te krijgen.


in dat geval zou ik zeker geen ruin nemen Haha! Knipoog Clown dan valt het met al die paardenmensen in de buurt wel erg op......

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 23:42

Om nog maar even te reageren: we gebruiken geen kalmeringsmiddelen! Enne, je kunt je paard natuurlijk altijd in training doen, dan komen wij ´m halen. Elke donderdagavond geven we een clinic aan huis, voor de mensen die er niet in de geloven!
Anyway, na een week training kun je je paard in je eentje laden en je kunt er om lachen, maar trailerlaadproblemen zijn er genoeg en ze zijn echt niet leuk. Zeker niet voor je paard!!! Als je echt geinteresseerd bent, moet je maar even bellen, misschien kunnen we het paard voor je halen. Dat weet ik niet zeker...

Hou van je paard, dan houdt ie ook van jou!
Paard aan huis, wat een luxe!!!
As finishing touch, God created the Dutch! :D

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:03

Mijn shet heeft trouwens wel een trailerprobleem (gaat er wel in, maar niet zonder lijn) maar dat ligt volledig aan mij Haha! (lichaamstaal waarsch. omdat ik erop reken dat ze er niet in gaat) Met een vreemde loopt ze zo mee, dus dat schiet ook niet op...

Heb je hier nog een reactie op?
Citaat:
Even op jullie site gekeken, wat ik nu jammer vind is dat er staat: "wij noemen dit intelligent horsemanship"

Wie zijn wij? Intelligent Horsemanship komt naar mijn weten o.a. van Kelly Marks af (listing post)

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 20:43

Hoi Stef, Dat klopt, als je bij voorbaat al denkt dat ie niet gaat, zal je shet het zeker niet doen. probeer dus je instelling te veranderen en op die manier het paardje vertrouwen te geven!!!

Oja en Kelly Marks komt van Monty Roberts, dus het is niet zo raar dat het herkend wordt! Want wij krijgen bijscholing van Kelly Marks!

Hou van je paard, dan houdt ie ook van jou!
Paard aan huis, wat een luxe!!!
As finishing touch, God created the Dutch! :D


makker

Berichten: 24
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:51

oohw leuk... OK dan! OK dan! OK dan! Lovers

haalllllo ik ben ouwe makker dennis...

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:49

Voor iedereen met laadproblemen:
Ga niet lopen klooien als je persé ergens naar toe moet, dan begin je al fout.
Als je gewoon tijd hebt laden; en er weer uit; en er weer in enzovoort.
Het is zo simpel daar heeft niemand les voor nodig.
Tip:
met drie man oefenen, een houdt het paard vast en de andere twee rijden de trailer naar achter Tong uitsteken

serieus:
nooit achteruit lopend je paard de trailer in trekken.
twee longeerlijnen gekruist achter de billen, dus wel met drie man.
rustig de tijd nemen, niet schreeuwen, niet slaan, geen stress.
niet in het donker gaan oefenen.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:50

Mijn paard wil dus echt absoluut no way de trailer op. Bij de vorige eigenaar ging hij wel op een tweepaards witte trailer maar hoe dat ging weet ik ook niet. Toen ik hem kocht ben ik hem gaan halen met de trailer maar die trailer is een 1 paards houten trailer met stijl loopplankje en daar wil hij echt niet op. Uiteindelijk hebben ze hem er toen op gekregen maar vraag niet hoe Boos! . Nu moest hij laatst naar de kliniek maar hij gaat er echt niet op hoor! Ik heb de behandeling die hij nodig had moeten afzeggen.
Ik ben bij paard en koets geweest en heb de clinic bekeken. Ik zou het zo best kunnen oefenen met mijn paard en dan zou het vast goed komen. Maar laat ik nou geen auto hebben met trekhaak. De trailer die ik leen heeft een kapot wieltje dus daar kan ik hem niet op laden zonder dat er een auto voor staat. En ik kan moeilijk iemand vragen om zijn of haar auto met trekhaak er een week neer te zetten omdat ik zonodig mijn paard op de trailer wil hebben Boos!
Nou ja.. wie weet... ooit...
Dreamstables, nou vraag ik me af he, wat kost zoiets nou bij jullie, trailermak maken? Of is dat een onbeschofte vraag.

In het land der blinden is eenoog koning!

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 12:50

Dreamstables ik ben wel ff nieuwsgierig: wat zouden jullie doen bij een paard die de trailer niet meer UIT wil?? (misschien een btje ot maar t gaat wel over trailers toch?) Verward

Mijn paard de workaholic Haha!

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:23

smurf schreef:
Citaat:
Ze gaan hem waarschijnlijk een beetje drogeren om hem de trailer op te krijgen.


in dat geval zou ik zeker geen ruin nemen Haha! Knipoog Clown dan valt het met al die paardenmensen in de buurt wel erg op......


Bedoelde natuurlijk bij het ophalen om hem naar de plaats te brengen waar de clinic de dag erop gegeven werdt. Dat was op een manege en daar zijn geen paardenmensen in de buurt.
Maar het gaat nu iig een stuk beter met laden.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 60 bezoekers