Eerste keer Z2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Eerste keer Z2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 16:13

Vandaag heb ik met max voor de eerste keer z2 gestart. De laatste keer dat ik gestart heb was in maart, toen zes maanden zwanger. Hoewel de wissels nog vaker niet dan wel goed gaan wilde ik toch wel weer eens een keer de ring in en deze maand hebben de proeven maar 2 wissels in plaats van 4 dus het was nu of nooit. Max was zoals vaak met wedstrijd erg braaf. Echter in de keertwendingen liet hij een been staan omdat ik ze te klein wilde rijden. Vervolgens ging de slangevolte in galop de mist in omdat hij bij de eenvoudige wissel van contra naar contra verkeerd aansprong. Deze 2 onderdelen mislukt dus (een 2 en een 3) want ik kreeg hem vervolgens niet meer zo snel in de goede galop. Gelukkig zaten de wissels aan het einde van de proef op een makkelijke plek. Die leverden een 5 en een 4 op waar ik toch wel erg blij mee ben.

In de tweede proef had ik het zelf eigenlijk wel een beetje gehad. Er had vrij veel tijd tussen gezeten. Toch liep hij het eerste gedeelte niet verkeerd. Helaas in de 2e middengalop over de diagonaal gaf hij een paar flinke bokken Boos! . Vervolgens in de galop bij het wenden naar contragalop sprong hij over en moest ik hem snel terug zetten naar de goede galop omdat vlak daarop de wissel volgde. Daarna datzelfde naar de andere kant, daar bleef hij wel in de contragalop maar toen ik hem klaar maakte voor de wissel begon hij zich al groot te maken, vervolgens sprong als een raket omhoog waarbij hij mij bijna lanceerde, ik zat echt op zijn nek Haha! . Dat leverde dus terecht een 2 op. Die eerste wissel was beloond met een 7. Al met al was ik ondanks de storingen wel tevreden voor een eerste keer. Ik heb het merendeel van de oefeningen lekker kunnen rijden. Het resultaat van de eerste proef was 175, de tweede proef 177. Net niet genoeg voor een winstpunt maar dat was het ook niet waard. Het waren protocollen met een 2, 3, 4en maar ook 7ens en een 8.

Ik heb Maartje/Jura nog zien rijden met Razinda. Ze reed netjes maar Razinda had er geloof ik niet zo erg veel zin in. Ik ben benieuwd hoe haar punten waren.



Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 16:58

Dat zijn toch hele nette punten! Zeker voor na zo'n tijd OK dan!
Volgende keer weer winstpunten Knipoog

ScapaPolo3
Berichten: 792
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:02

Dat heb je zeker netjes gedaan OK dan!, Z2 is niet nix hoor !!

KRAAKPIEP

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132001
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:35

De kop is er af !
Voor de eerste keer Z2 zijn het toch behoorlijk goede punten hoor, zeker omdat je ook al een half jaar geen wedstrijden meer gereden hebt.
Jammer dat er nog wat foutjes in de proef zaten, maar daar wordt vast hard aan gewerkt.
Misschien denkt Max zo af en toe dat hij de Apollo 7 is (zie: lancering) *LOL*
Hij heeft in elk geval wel humor Haha!

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:08

Hier mag je best tevreden over zijn voor een eerste keer Z2 Ga zo door en op naar het eerste wp zou ik zeggen!

puntje puntje puntje

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:34

Jammer dat ik jouw proeven niet heb gezien!

Razin had er wel zin in hoor, ze deed haar best ook wel maar het gaat allemaal wat snel voor haar denk ik. Ik start voorlopig ook maar even niet meer. We waren nog tweede geworden ook, en Or ging echt super, maar daar ga ik nu even een verslagje over schrijven! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:46

Ik ga het verslagje van Jura zo even zoeken Knipoog

Netjes voor de eerste keer Z2 astrid

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 21:07

[WD] Wedstrijd Spijkerboor met Razin en Or Haha!

De volgende wedstrijd is al over 2 weken en ik ben bang dat ik hem voor die tijd niet goed genoeg heb om een wp te rijden. Maar je weet het nooit. Ik ben in ieder geval blij dat ik gestart ben maar ik moet wel wat aan mijn conditie doen. Die diagonaal in een 20x60 baan is wel erg lang hoor (uitstrekken Bloos! )

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:20

ik doe het je niet na (ben even wezen eten en ga nu maartjes verslag lezen )
Vind een diagonaal van een 20x40 bak al lang zat als ik een middendraf moet doorzitten Bloos Maar ik zit ook wel erg rot op mijn paard, die nieuwe zit veel fijner Knipoog
(en ik spring tegenwoordig alleen nog op concours, dus zit ook zelden meer door Clown )

Waar moet je over 2 weken rijden Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:10

Keurig!!

Goed gedaan hoor, een goed begin om al zo dicht bij winst te rijden, zeker als je er een paar flinke onvoldoendes in hebt zitten!!

Navragen is beter dan afvragen.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 19:14

Ja ik was er ook wel erg blij mee. En over 2 weken is het weer in spijkerboor. Het is bijna onmogelijk om nog ergenst in te schrijven, gelukkig sta ik bij de vereniging voor alle wedstrijden op de lijst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:18

Goed hoor! En die onvoldoendes zijn helemaal niet erg daar kun je op trainen. En je paard heeft de capaciteiten om 8-en te scoren, dat is super!

Ideaal
Berichten: 86
Geregistreerd: 13-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:54

Hoi Astrid, heel goed gedaan hoor, voor de eerste keer zijn het heel goede punten, ik had helaas geen tijd om te blijven kijken. Maar 30 november ga ik bij de M schrijven, dus dan kan ik gelijk naar je kijken en zien hoe het moet!!!!
Laatst bijgewerkt door Ideaal op 17-11-03 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:55

Super gedaan, Astrid, mooie punten voor de eerste keer en zolang uit het wedstrijdritme geweest OK dan!

Maar ga je nu alleen starten als er maar 2 wissels in een proef zitten, nee toch zeker Knipoog , je laat je toch niet kennen door CGJ12 *LOL*

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:58

Dat is toch een heel netjes resultaat voor de eerste keer na zo'n lange tijd weer starten.? OK dan!


Daar kan ik alleen nog maar van dromen....... .....ik hoop ook ooit mijn Z2 debuut te maken! Lachen

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 07:29

Fitzroy schreef:
Maar ga je nu alleen starten als er maar 2 wissels in een proef zitten, nee toch zeker Knipoog , je laat je toch niet kennen door CGJ12 *LOL*


Ach een 7 Schijnheilig , 5, 4 en een 2 voor de wissels geeft toch geen slecht gemiddelde en die 2 kan zeker verbeteren. De jury had bij de 5 staan te weinig impuls en bij de 4 te weinig impuls en scheef weggesprongen, beide wissels waren in 2en, ik neem aan dat hij dat bedoeld met te weinig impuls Verward

Ik start in ieder geval over 2 weken nog maar daarna gaat simone weer een paar keer in december starten, zij rijdt nog Z1 omdat zij er nu zo lang uit is geweest, ze zit er nu weer af en toe op maar haar knie werkt nog niet helemaal zoals het hoort. Ze gaat in ieder geval de selectiewedstrijd starten maar die is pas in februari heb ik begrepen. In januari hebben we dan geen wedstrijden meer waar we tussen kunnen komen , alleen de selectie voor de z2 dus dan gebruik ik die maar om een beetje in het wedstrijdritme te komen. Hopelijk heb ik voor die tijd de ergste puntjes eruit zodat ik niet helemaal een modderfiguur sla Bloos!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 07:33

Picasso schreef:
Daar kan ik alleen nog maar van dromen....... .....ik hoop ook ooit mijn Z2 debuut te maken! Lachen


gewoon lekker doortrainen en dat doel voor ogen houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 12:20

astridh"]
[quote="Picasso schreef:
Daar kan ik alleen nog maar van dromen....... .....ik hoop ook ooit mijn Z2 debuut te maken! Lachen


gewoon lekker doortrainen en dat doel voor ogen houden
[/quote]

Doe ik!!!
Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:16

astridh schreef:
Ach een 7 Schijnheilig , 5, 4 en een 2 voor de wissels geeft toch geen slecht gemiddelde en die 2 kan zeker verbeteren. De jury had bij de 5 staan te weinig impuls en bij de 4 te weinig impuls en scheef weggesprongen, beide wissels waren in 2en, ik neem aan dat hij dat bedoeld met te weinig impuls Verward



Eerlijk gezegd denk ik dan dat het jurylid niet gezien heeft dat hij in 2-en is, want dan staat dat er echt wel bij en is het cijfer op zijn hoogst een 4, maar zeker geen 5.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:33

je zat er dicht bij Knipoog heb ik ook heel vaak ( alleen dan Z1) zit k er echt net naast 178 ofzo.
Maar ik vind dat er in dee Z niet zo super streng wordt gejureerd...... Ik had altijd fet veel 7ens......... en voor onder delen die fet slecht gingen een 5 of een 4 terwijl ik er in de M2 een 3 voor zou krijgen ofzo Verward

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:59

astridh schreef:
Ach een 7 Schijnheilig , 5, 4 en een 2 voor de wissels geeft toch geen slecht gemiddelde en die 2 kan zeker verbeteren.
De jury had bij de 5 staan te weinig impuls en bij de 4 te weinig impuls en scheef weggesprongen, beide wissels waren in 2en,
ik neem aan dat hij dat bedoeld met te weinig impuls Verward


Wellicht een fossiel die het weer niet goed zag in het half-donker aan de A-zijde, en die zijn bril niet bij zich had en een schrijfster die hem niet kon assisteren bij de observatie omdat die nog druk bezig was met vragen welke cijfers hij/zij van plan was te geven op de vóórgaande 11 punten die hij nog niet had doorgegeven..............?

Iets van herkenning? Haha!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:02

haha! k vind het wel een goede! zulke dingen heb gebeuren vaak....
Moest een keer rijden bij zo'n oude vent. het was niet eens donker maar hij zag volgens mij niet dat Falcon recht overeind kwam want k heb er later nix meer van terug gevonden op mn protocol Tong uitsteken

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 21:21

of je krijgt een 6 voor wijken voor het been terwijl je dat straal vergeten bent en gewoon de hoefslag bleef volgen Haha!

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:12

o knap zeg..ik wens je verder ook super veel succes in de toekomst..knapknap hoor
groetjes esther

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:35

Hey wat een goede scores voor de eerste keer weer! Als ik het zo hoor zullen de winstpunten nog wel komen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers