Wanneer ben jij uitgekeken op je zadel/dekje?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Wanneer ben jij uitgekeken op je zadel/dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 18:26

Ik las een stukje in de P&S, over lederonderhoud. Daarin staat:
'Vroeger moest een zadel een leven lang mee gaan. Nu ruilt een ruiter zijn zadel na 5 jaar in omdat hij een ander model heeft gevonden wat hem beter aanstaat'.

Wie denkt er ook zo over?
Ik heb mij zadel nieuw gekocht om er lang mee te doen, en hoop dat de huidige stubbens ook nog gewoon 30 jaar meegaan.


Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:29

ik heb mn zadel (2dehands) nu een jaar, maar ik ga heb volgende week inleveren, want ik vind hem niet lekker meer zitten, is te groot voor mn kont Schijnheilig Dus bij mij is het meer uit noodzaak dan dat een ander model me meer aanstaat, want verder vind ik het een prima zadel!

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:37

ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit dat zadels nu veel eerder worden ingeruild...

meestal houd ik min zadels tot ze stuk zijn en iet meer gemaakt kunen worden en als hij niet meer geschikt is voor de tact waar ik hem voor wil gebruiken dan probeer ik hem te verkopen

ONDERSCHRIFTLOOS

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:37

Ik heb nu een zadel uit het jaar nul(gekocht voor zadelmak te maken en eventuele groeistuipjes af te wachten).
En ga dit voorjaar een nieuw zadel kopen en daar ga ik heeeel erg lang mee doen.
Als het mijn paard goed past en mijn gat zit er goed in....30 jaar schat ik

Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:38

Als ik het perfecte zadel gevonden heb, gaat het niet meer weg tenzij m'n paard het niet meer past. Helaas is mijn nieuwe zadel dus niet perfect passende bij mijn gebruik, en moet ik het helaas weer verkopen.

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:45

nee, een zadel gaat er bij mij alleen uit als het niet meer past (mijn paard en/of mij). En tot nu toe zijn er alleen nog maar zadels bijgekomen ipv weg gegaan Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:05

Als je zadel goed is, en je heb geen chronische kramp in je portemonee, waarom zou uk dan een ander kopen alsik er toch al weer snel op uitgekeken raak!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:38

Ik vind mijn zadel prima! di hebt ik nu 2,5 jaar. Heb er een jaar geleden een veelzijdigheids zadel bjgekocht omdat ik daar wat beter mee kon springen!
Helaas spring ik nu niet zo veel meer dus ligt het zadel voor de sier op mn kamer.. k ga hem volgene week maarweer gebruiken wan dan ga k crossen Haha!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:46

Ik heb nu sinds een jaartje een 2dehandse ( versta onder 2dehands:3 maanden gebruikt) Daaleman.
Super lekker zadel!
En natuurlijk zie ik soms modellen en zadels waar ik van ga kwijlen,maarja mijn daaleman is ook goed.
Alhoewel ik die euroriding diamond toch altijd heel mooi zal blijven vinden.... Haha!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:37

Even off-topic: Jady, wat heb jij een verschrikkelijk schreeuwerig en enorm onderschrift, kan dat niet wat kleiner?

En on-topic: Bij mijn vorige paard had ik een veelzijdigheidszadel van Stubben, maar dat paste niet op Imker. Daarom heb ik toen (2 jaar terug) een nieuw dressuurzadel gekocht, wat ook op andere paarden super ligt. Toen nog voor belachelijk weinig geld een springzadel gekocht, die gaat dus ook niet meer weg.

Zo lang een zadel goed ligt en kwalitatief nog goed is, gaat het er niet uit.

Op dekjes ben ik binnen notime uitgekeken, zeker eens per 2 maanden moet er toch een nieuwe komen. Bloos!

Toos paardloos

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:40

Ja dat vind ik dus ook,heb alleen geen id hoe het kleiner moet.
Ik heb het al geprobeerd met [size ] maar dat lukt niet,tips??

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:44

Zolang mijn zadel op mijn paard pas en niet volledig kapot is gaat hij niet weg, anders hadden mijn ouders me wel een goedkope gegeven.
Dekjes ben ik ook snel op uitgekeken, maar tot nu toe kan ik me aardig beheersen.

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:52

als het zadel op mijn paard past en het aan mijn eisen voldoet houd ik het gewoon. ik ben nu een beetje aan het kijken naar een zadel met meer kniewrong omdat mijn huidige zadel dat niet genoeg heeft volgens mijn zin

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:50

Ik heb net een ander zadel gekocht voor mijnpaard, omdat de vorige niet meer goed lag. Dat is voor mij de enige reden, tenzij een zadel onherstelbaar kapot is.
Voor mij is een zadel verder geen mode-artikel. Dit zadel ligt super op mijn paard, en ik kan er erg goed in zitten, beter zelfs als in mijn vorige zadel, waarop ik me erg makkelijk doorreed.
Zolandg deze goed ligt op mijn paard, gaat hij absoluut niet weg

Goedgekeurd onderschrift :)

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:12

Ik denk wel dat er eerder ingeruild wordt maar dat komt omdat men tegenwoordig veel bewuster is geworden van het belang van goed passende zadels.
En als je paard in de loop van de jaren qua bespiering erg verandert en je zadel past niet meer moet je toch aan een ander.
Mensen hebben nu ook meer te besteden dan vroeger.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 01:30

Ik koop wel een nieuw zadel als de oude duidelijke slijtageplekken vertoond,
ook al kan dat zadel nog wel tig jaar mee.
Ik mag mijn spullen er graag spik en span bij hebben staan, en als ik een nieuw zadel kan betalen wat er knapper uitziet dan de ander zal ik het zeker niet laten.
Ik heb zo al een Ainsley ingeruild die ik er te oud vond uitzien, en een Kieffer waarvan de kwaliteit me achteraf toch niet aanstond en ik er toch ook niet lekker inzat.

boemel

Berichten: 8269
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 09:58

Ik heb mijn nieuwe zadel niet voor 5 jaar gekocht, ik hoop er echt langer mee te doen. Ik ben erg zuinig op mijn spullen dus verwacht wel dat redelijk mooi blijft als het oud is. Als het er echt slecht uit ziet, dan zou ik wel naar wat anders uit gaan kijken, want het oog wil tenslotte ook wat.

Op kleuren van dekjes ben ik niet zo snel uitgekeken. Als ze echt vaal of versleten zijn, dan laat ik ze wel liggen.

M1+10

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 10:45

Ik koop een zadel dat goed moet passen en lekker zitten. Als ik die gevonden heb, dan ga ik ervan uit dat zo'n zadel een hele tijd meegaat! Ik koop geen nieuw zadel omdat ik ben uitgekeken op mijn oude.
Dekjes gaan voor mij mee tot ze versleten zijn. Ik heb geen stapels in mijn kast liggen. Ik heb een reserve voor als mijn dagelijkse in de was zit of kapot is, dat is alles.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:00

Een zadel moet mij en mijn paard passen. Dat het er dan oud uit gaat zien na een jaartje of 5 kan mij echt niet boeien. Ik heb mijn zadel nu 4 jaar en na 2 jaar wordt het leer pas lekker soepel en zacht, dat merk ik en mijn paard vast ook.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:23

Ik WOU dat ik een heel leven met een zadel kon doen, dan wist ik wel.

Maar helaas de praktijk verteld ons dat paarden veranderen en dan ook vaak een ander zadel nodig hebben.

Mijn fjord was bv al na 3 maanden uit de kieffer aachen gegroeid Boos!

Ook de technologie staat niet stil, de zadels worden kwa pasvorm en kwaliteit steeds beter.

Ook worden een lekkere recreatie zadels uit andere landen aangeboden, terwijl we vroeger alleen maar engelse zadels hadden.

Ik denk ook dat het wel eens scheelt als je je zadel wat eerder inlevert dan dat je hem helemaal oprijd.
Dus financieel aantrekkelijk om dat toch het nieuwste model te kopen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:25

Ik ruil het in als het versleten is, of niet meer goed past.
Anders niet zo vlug.
Kost klauwen met geld en dat heb ik er niet voor over om met de mode mee te doen.


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:53

ik ruil alleen een zadel in als het niet meer past, zolang het buddy goed past begin ik er niet aan om een ander te zoeken!
dat zadel wat ik nu heb ben ik veels te blij mee

Dag lieve mama...

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:10

een zadel is niet iets wat ik om de paar jaar omruil dat is iets te duur voor mij Scheve mond Haha!

dekjes koop ik wel regelmatig nieuwe

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:19

Ik heb net een nieuw dressuurzadel gekocht. Het oude zadeltje paste niet goed meer en zat ook vreselijk.
De enige reden waarom ik een zadel inruil is als het niet meer past of kapot is, anders echt niet, veel te dure bezigheid!
Dekjes daar heb ik er wel flink wat van Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:43

Zadels gaan eruit als ze stuk zijn (onherstelbaar) of niet meer passen. Dekjes eigenlijk hetzelfde. Mode boeit me totaal niet wat dat betreft. Koop hooguit 1x per jaar een nieuwe erbij. Als het maar functioneert waarvoor het gemaakt is vind ik het best. Ach, train toch meestal alleen dus wat zal mij het boeien....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, Amazonbot, Fenders, Jet, Kimmie25501, Lanoca, MirjamRobin en 47 bezoekers