in de ogen kijken tijdens het rijden?(engelse vbl)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

in de ogen kijken tijdens het rijden?(engelse vbl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 19:48

deze titel snapt de doorsnee bokker niet naar m'n veronderstelling dus hier wat uitleg... Lachen

ik rijd nu een engelse volbloed en zoals gekend zijn dit super intelligente dieren. En dit mag ik weten, de trucs die ze vinden zijn niet bij te houden Lachen

maar nu dit... Just having fun kijkt naar me tijdens het rijden. als ze met iets niet akkoord is , ik een hulp geef die ze niet graag heeft, ze wil gaan steigeren of bang is van iets dan stopt ze gewoon en draait ze haar (lange) hals volledig en kijkt echt naar mij (ik kan recht in haar ene oog kijken). het is geen pijn reactie maar ze kijkt echt. ik vind het soms maar angstaanjagend Scheve mond .

heeft iemand ook een paard(je) die dit doet?


kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:35

ow nee ik heb geen paard die dit doet maar het lijkt me wel best wel eng.......raar hoor misschien wil ze je gewoon aankijken als ze tegen je praat Knipoog

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 00:09

is er nu echt niemand die dit ook heeft?
(was eigenlijk een schopje Bloos , wat zakt het snel Knipoog )

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:13

weinig respect voor je volgens mij. concecuent blijven als je haar iest vraagt en niet accepteren dat ze zo naar je kijkt.......

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 00:36

missnynke schreef:
weinig respect voor je volgens mij. concecuent blijven als je haar iest vraagt en niet accepteren dat ze zo naar je kijkt.......


iedereen zei dit :
en geef maar eens een goeie zweepslag. dan begon ze alleen maar dom te doen... overga ze eens met de zweep kreeg ik dan te horen en dan was ze onhandelbaar...

dit zei m'n lesgever ook maar hij heeft z'n mening vlug herzien. nu zegt hij : je moet alletwee wat water bij de wijn doen. ze is gewoon te dominant en te machtig. als een paard van 1m70 kaarsrecht staat jah dan lig ik er van en dan heeft ze helemaal gewonnen. lok ik het niet uit dan respecteer ik haar en zij mij. maar ik kan me niet boven dit paard stellen... daarvoor is zij te machtig en heb ik te weinig in m'n mars

wanneer ze vroeger stopte gaf ik haar een mep met als gevolg dat ik er twee tellen later af lag. nu laat ik haar even kijken naar mij, zeg dat het niets is en dan gaat ze terug door. en nu stopt ze bijna niet meer.

maar m'n vraag was eigenlijk of meer mensen hier ervaring mee hebben?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:37

maar missnynke ze doet het ook als ze bang is.
en vergeet niet hoe slimme en intelligente paardjes het zijn...

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 00:46

missnynke schreef:
weinig respect voor je volgens mij. concecuent blijven als je haar iest vraagt en niet accepteren dat ze zo naar je kijkt.......


ok ze moet rescpect hebben voor mij maar ik zag in je profiel dat je voornamelijk op haflingers, tinkers, fjorden en friezen rijdt. als je een volbloed een goeie trek van de zweep geef sta(of lig) je gegarandeerd aan de andere kant van de piste voor je maar weet wat er gebeurd is

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 01:55

Ik heb wel gehoord dat als je honden in hun ogen kijkt, dat dit een vorm van een dreiging is.
Maar ik ben dan zo'n type dat als ik merk dat een pony bang is, dat ik de pony in de ogen aan kijk, een aai over haar hals geeft en gaat praten dat het niet eng is. En wanneer het zijn hoofd weer weg draait weer door stappen.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 02:10

Ik heb zelf een engelsevolbloed maar deze truukje ken ze nog niet.. *LOL*

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 03:26

nathalieke"]
[quote="missnynke schreef:
weinig respect voor je volgens mij. concecuent blijven als je haar iest vraagt en niet accepteren dat ze zo naar je kijkt.......


ok ze moet rescpect hebben voor mij maar ik zag in je profiel dat je voornamelijk op haflingers, tinkers, fjorden en friezen rijdt. als je een volbloed een goeie trek van de zweep geef sta(of lig) je gegarandeerd aan de andere kant van de piste voor je maar weet wat er gebeurd is
[/quote]

bij mijn fjord, en meerdere die ik ken , daar moet je het zeker niet bij flikken om er eens overheen te gaan met de zweep, of je moet een deathwish hebben Extreme duivel dan ge je er zeker faliekant naast

maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze dat doen
wel andere"volbloed"truukjes(oftewel peerden truukjes)
maar dit is toch wel apart, moet ik eens even over nadenken

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 10:21

ik rijd inderdaad voornamelijk koudbloeden, maar als die iest in hun hoofd hebben dan moet je ook stevig in je schoenen staan.
Heb je het boek van monty roberts gelezen? de leider van een kudde kijkt de andere paarden recht in de ogen, kijk je terug dan ga je de strijd aan, kijk je langs hem heen (bijv. naar zn schouders) dan stel je je onderdanig op.
Je paard stelt zich dus op als leider, en als je wat te zeggen wilt hebben moet je dat niet accepteren.
Ik heb een vreselijk dominante hafmerrie, die werd eerst ook verschrikkelijk boos als ik haar iest vroeg, bijv. te draven. ze heeft wel naar me gebokt en heeft echt dwarsgelegen, ik heb geleerd dat concequent niet te accepteren, en het gaat nu echt goed.
Natuurlijk moet je leren samenwerken, maar om daarmee te beginnen moet je wel wat te zeggen hebben over je paard en als die je al recht in de ogen kijkt, getuigt dat volgens mij weinig respect voor jou als leider.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 10:29

Mijn merrie is ook ongelooflijk dominant, en ik zorg ervoor dat ik altijd het 'laatste woord' heb.
Bv. moet ze achterwaarts en dan staat ze ineens recht op, dat voelt ze dan, en al duurt het 10 min, dan doet ze het super, in het begin duurde het langer, nu hoef ik er meestal maar 1x te waarschuwen.

Je moet niet alleen in het rijden consequent zijn, maar ook daar omheen, want als je dat niet bent dan zal ze je alleen maar vaker voor de gek houden.
Voor een goede samenwerking moet jij de baas zijn, ik wil niet gelijk staan aan mn paard, ik wil er boven staan.En dat moet ook gewoon, anders dan houden ze je gewoon voor de gek.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 10:32

Ctal schreef:
Mijn merrie is ook ongelooflijk dominant, en ik zorg ervoor dat ik altijd het 'laatste woord' heb.
Bv. moet ze achterwaarts en dan staat ze ineens recht op, dat voelt ze dan, en al duurt het 10 min, dan doet ze het super, in het begin duurde het langer, nu hoef ik er meestal maar 1x te waarschuwen.

Je moet niet alleen in het rijden consequent zijn, maar ook daar omheen, want als je dat niet bent dan zal ze je alleen maar vaker voor de gek houden.
Voor een goede samenwerking moet jij de baas zijn, ik wil niet gelijk staan aan mn paard, ik wil er boven staan.En dat moet ook gewoon, anders dan houden ze je gewoon voor de gek.


amen Lachen

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 11:54

missnynke schreef:
ik rijd inderdaad voornamelijk koudbloeden, maar als die iest in hun hoofd hebben dan moet je ook stevig in je schoenen staan.
Heb je het boek van monty roberts gelezen? de leider van een kudde kijkt de andere paarden recht in de ogen, kijk je terug dan ga je de strijd aan, kijk je langs hem heen (bijv. naar zn schouders) dan stel je je onderdanig op.
Je paard stelt zich dus op als leider, en als je wat te zeggen wilt hebben moet je dat niet accepteren.
Ik heb een vreselijk dominante hafmerrie, die werd eerst ook verschrikkelijk boos als ik haar iest vroeg, bijv. te draven. ze heeft wel naar me gebokt en heeft echt dwarsgelegen, ik heb geleerd dat concequent niet te accepteren, en het gaat nu echt goed.
Natuurlijk moet je leren samenwerken, maar om daarmee te beginnen moet je wel wat te zeggen hebben over je paard en als die je al recht in de ogen kijkt, getuigt dat volgens mij weinig respect voor jou als leider.


dank je wel voor de reactie! aan deze reactie heb ik veel meer *LOL*
ik ga dat boek eens lezen! lijkt me heel interessant.

maar moet ik dan haar hoofd wegtrekken wanneer ze naar me kijkt?
maar ik kan niet tegen haar op als ik op haar zit. Nu haalt ze die stoten niet meer uit, maar ik heb een periode gehad dat ik er niet op kon kruipen want ze steigerde voortdurend! en als 2 mensen me erop plaatsten steigerde ze heel de tijd tot ik ervan lag. ze steigerde altijd met haar rug naar de electriciteitsdraad of naar een hindernis. ze wil me echt tegen iets laten vallen. (ze zal nog slimmer zijn dan ik Lachen ) M'n lesgever zegt dat ik vooral in de omgang met haar respect moet vragen. bij een duw met 1 vinger moet ze al opzij gaan. ze mag niet trippelen aan de hand, niet slaan, niet "krabben" met de voorbenen etc... dan sta ik veel sterker en kan ik haar eens een klap geven

wanneer ze nu vertraagd (om te staken) en ik een (lichte) tik geef op haar schouder gaat ze door. maar in het begin strafte ik (als bij de warmbloeden die ik rijd) een bok of steigeren direct af maar dan kwam ik in die periode van steigeren terecht...

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 11:56

missnynke"]
[quote="Ctal schreef:
Mijn merrie is ook ongelooflijk dominant, en ik zorg ervoor dat ik altijd het 'laatste woord' heb.
Bv. moet ze achterwaarts en dan staat ze ineens recht op, dat voelt ze dan, en al duurt het 10 min, dan doet ze het super, in het begin duurde het langer, nu hoef ik er meestal maar 1x te waarschuwen.

Je moet niet alleen in het rijden consequent zijn, maar ook daar omheen, want als je dat niet bent dan zal ze je alleen maar vaker voor de gek houden.
Voor een goede samenwerking moet jij de baas zijn, ik wil niet gelijk staan aan mn paard, ik wil er boven staan.En dat moet ook gewoon, anders dan houden ze je gewoon voor de gek.


amen Lachen
[/quote]

ik zorg ook altijd dat ik niet opgeef en het laatste woord heb.

die periode dat ze onhandelbar was door het steigeren legde ik haar aan de longe nadat ik eraf was gevallen en liet ik ze dan werken tot ze in het zweet stond (lijkt hard maar zij was ook hard voor mij geweest)

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:02

nathalieke"]
[quote="missnynke"][quote="Ctal schreef:
Mijn merrie is ook ongelooflijk dominant, en ik zorg ervoor dat ik altijd het 'laatste woord' heb.
Bv. moet ze achterwaarts en dan staat ze ineens recht op, dat voelt ze dan, en al duurt het 10 min, dan doet ze het super, in het begin duurde het langer, nu hoef ik er meestal maar 1x te waarschuwen.

Je moet niet alleen in het rijden consequent zijn, maar ook daar omheen, want als je dat niet bent dan zal ze je alleen maar vaker voor de gek houden.
Voor een goede samenwerking moet jij de baas zijn, ik wil niet gelijk staan aan mn paard, ik wil er boven staan.En dat moet ook gewoon, anders dan houden ze je gewoon voor de gek.


amen Lachen
[/quote]



ik zorg ook altijd dat ik niet opgeef en het laatste woord heb.

die periode dat ze onhandelbar was door het steigeren legde ik haar aan de longe nadat ik eraf was gevallen en liet ik ze dan werken tot ze in het zweet stond (lijkt hard maar zij was ook hard voor mij geweest)
[/quote]

En toen had je er dus zelf weer op moeten gaan, als je er af valt, en je gaat r niet gelijk meer op, dan is het niet goed voor jezelf, en ook niet voor t dier, das wel mooi handig, als je er af bent gevallen dan ga je er toch niet meer op.T beest weet t dan snel genoeg.
Hup dr weer op, steigeren?Knal kan ze krijgen, ze moet zich wel een keer overgeven.


Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:02

(longeer anders een keer voor t rijden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:23

Ctal"]
[quote="nathalieke"][quote="missnynke"]
[quote="Ctal schreef:
Mijn merrie is ook ongelooflijk dominant, en ik zorg ervoor dat ik altijd het 'laatste woord' heb.
Bv. moet ze achterwaarts en dan staat ze ineens recht op, dat voelt ze dan, en al duurt het 10 min, dan doet ze het super, in het begin duurde het langer, nu hoef ik er meestal maar 1x te waarschuwen.

Je moet niet alleen in het rijden consequent zijn, maar ook daar omheen, want als je dat niet bent dan zal ze je alleen maar vaker voor de gek houden.
Voor een goede samenwerking moet jij de baas zijn, ik wil niet gelijk staan aan mn paard, ik wil er boven staan.En dat moet ook gewoon, anders dan houden ze je gewoon voor de gek.


amen Lachen
[/quote]



ik zorg ook altijd dat ik niet opgeef en het laatste woord heb.

die periode dat ze onhandelbar was door het steigeren legde ik haar aan de longe nadat ik eraf was gevallen en liet ik ze dan werken tot ze in het zweet stond (lijkt hard maar zij was ook hard voor mij geweest)
[/quote]

En toen had je er dus zelf weer op moeten gaan, als je er af valt, en je gaat r niet gelijk meer op, dan is het niet goed voor jezelf, en ook niet voor t dier, das wel mooi handig, als je er af bent gevallen dan ga je er toch niet meer op.T beest weet t dan snel genoeg.
Hup dr weer op, steigeren?Knal kan ze krijgen, ze moet zich wel een keer overgeven.
[/quote]
idd
Dit heeft niks te maken met engels volbloed of niet, maar met een paard wat dominater is als jij.
En daar is maar 1 ding tegen, zelf dominater zijn er er boven staan.
Met uit de wei/stal halen
met peotsen
met rijden.

Jij gepaald de regels niet andersom.
En soms moet je idd water bij de wijn doen, maar dat beslis jij al voor dat je aan een oefening begint, niet Na een verklote oefening, dan ben je te laat en heeft hij zijn zin.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 16:30

nathalieke"]
[quote="missnynke schreef:
ik rijd inderdaad voornamelijk koudbloeden, maar als die iest in hun hoofd hebben dan moet je ook stevig in je schoenen staan.
Heb je het boek van monty roberts gelezen? de leider van een kudde kijkt de andere paarden recht in de ogen, kijk je terug dan ga je de strijd aan, kijk je langs hem heen (bijv. naar zn schouders) dan stel je je onderdanig op.
Je paard stelt zich dus op als leider, en als je wat te zeggen wilt hebben moet je dat niet accepteren.
Ik heb een vreselijk dominante hafmerrie, die werd eerst ook verschrikkelijk boos als ik haar iest vroeg, bijv. te draven. ze heeft wel naar me gebokt en heeft echt dwarsgelegen, ik heb geleerd dat concequent niet te accepteren, en het gaat nu echt goed.
Natuurlijk moet je leren samenwerken, maar om daarmee te beginnen moet je wel wat te zeggen hebben over je paard en als die je al recht in de ogen kijkt, getuigt dat volgens mij weinig respect voor jou als leider.


dank je wel voor de reactie! aan deze reactie heb ik veel meer *LOL*
ik ga dat boek eens lezen! lijkt me heel interessant.

maar moet ik dan haar hoofd wegtrekken wanneer ze naar me kijkt?
maar ik kan niet tegen haar op als ik op haar zit. Nu haalt ze die stoten niet meer uit, maar ik heb een periode gehad dat ik er niet op kon kruipen want ze steigerde voortdurend! en als 2 mensen me erop plaatsten steigerde ze heel de tijd tot ik ervan lag. ze steigerde altijd met haar rug naar de electriciteitsdraad of naar een hindernis. ze wil me echt tegen iets laten vallen. (ze zal nog slimmer zijn dan ik Lachen ) M'n lesgever zegt dat ik vooral in de omgang met haar respect moet vragen. bij een duw met 1 vinger moet ze al opzij gaan. ze mag niet trippelen aan de hand, niet slaan, niet "krabben" met de voorbenen etc... dan sta ik veel sterker en kan ik haar eens een klap geven

wanneer ze nu vertraagd (om te staken) en ik een (lichte) tik geef op haar schouder gaat ze door. maar in het begin strafte ik (als bij de warmbloeden die ik rijd) een bok of steigeren direct af maar dan kwam ik in die periode van steigeren terecht...
[/quote]

ik vidn dat je instructeur het goed uitlegt, inderdaad ze moet je respect geven, je bent al op de goede weg als ze niet meer zo bokt en steigert als eerst, concequent blijven, voorwaarst houden, niet accepteren dat ze stilgaat staan en naar je kijkt, maar aansporen en geen aandacht aan geven, ze moet meteen weten dat dat niet mag.
Goed van je dat je op zo'n moeilijk paard durft te rijden, mijn hafmerrie is ook erg dwars maar zal gelukkig nooit ervandoor vliegen of stijgeren.
Nou ja verder niet laten weten aan het paard dat je bang of onzeker bent, heel zeker zijn in de handelen, rustig ademhalen, en ik denk dat je met de lessen een end op de goede weg zit, verder heeft het tijd nodig.....

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 16:31

oh ja en goed belonen als het goed gaat Knipoog daarmee verdien je ook een hoop respect van je paard Lachen

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 17:20

Ctal"]
[quote="nathalieke"][quote="missnynke"]
[quote="Ctal schreef:
Mijn merrie is ook ongelooflijk dominant, en ik zorg ervoor dat ik altijd het 'laatste woord' heb.
Bv. moet ze achterwaarts en dan staat ze ineens recht op, dat voelt ze dan, en al duurt het 10 min, dan doet ze het super, in het begin duurde het langer, nu hoef ik er meestal maar 1x te waarschuwen.

Je moet niet alleen in het rijden consequent zijn, maar ook daar omheen, want als je dat niet bent dan zal ze je alleen maar vaker voor de gek houden.
Voor een goede samenwerking moet jij de baas zijn, ik wil niet gelijk staan aan mn paard, ik wil er boven staan.En dat moet ook gewoon, anders dan houden ze je gewoon voor de gek.


amen Lachen
[/quote]



ik zorg ook altijd dat ik niet opgeef en het laatste woord heb.

die periode dat ze onhandelbar was door het steigeren legde ik haar aan de longe nadat ik eraf was gevallen en liet ik ze dan werken tot ze in het zweet stond (lijkt hard maar zij was ook hard voor mij geweest)
[/quote]

En toen had je er dus zelf weer op moeten gaan, als je er af valt, en je gaat r niet gelijk meer op, dan is het niet goed voor jezelf, en ook niet voor t dier, das wel mooi handig, als je er af bent gevallen dan ga je er toch niet meer op.T beest weet t dan snel genoeg.
Hup dr weer op, steigeren?Knal kan ze krijgen, ze moet zich wel een keer overgeven.
[/quote]


maar ze gaf zich niet over. zat ik er weer enkele minuten op... lag ik er weer naast. het is me enkele keren gelukt om door te blijven doen maar op het laatste ging het gewoon niet meer en dan heb ik haar gelongeerd en de volgende dagen weer... zodat ze respect voor me kreeg als ik er naast stond. daarna ben ik er onder begeleiding van m'n lesgever opgekropen en ze gaf geen kik meer van heel de les.

Ik durfe er ook niet meer op! dat moet ik toegeven! 1 keer was ik er zijdelings afgevallen en kon ik bij het vallen m'n voet maar juist op tijd met m'n andere hand losmaken (bleef in de beugel zitten). Ik kwam gewoon doodsbang van haar. Nu durf ik al weer meer maar die dagen dat ze zo tekeer ging hebben me veel banger gemaakt. Ik ben iedere keer bang dat ze weer zal steigeren wanneer ik haar te hard aanpak. Ik weet dat het fout is van me maar het is sterker dan mezelf. Ik kan niet plots m'n angst vergeten.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:00

nee als je een keer de angst te pakken hebt kom je er moeilijk weer af!
ik ken het!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:54

heel aparte ervaring lijkt me, maar ook bijzonder.
De tip die ik voor je heb: als het paard dat weer doet, praat dan in gedachten met hem en leg uit wat je van hem wilt. Behandel hem al seen partner, niet als een machine. Leg gewoon uit wat je van hem wilt in gedachten, of als je alleen bent, hardop voor mijn part en kijk eens wat er dan gebeurt. Dus nie t als machtsstrijd, behandel hem met respect en vertel gewoon wat je bedoeling is.

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 20:06

fjordenfan schreef:
heel aparte ervaring lijkt me, maar ook bijzonder.
De tip die ik voor je heb: als het paard dat weer doet, praat dan in gedachten met hem en leg uit wat je van hem wilt. Behandel hem al seen partner, niet als een machine. Leg gewoon uit wat je van hem wilt in gedachten, of als je alleen bent, hardop voor mijn part en kijk eens wat er dan gebeurt. Dus nie t als machtsstrijd, behandel hem met respect en vertel gewoon wat je bedoeling is.


eerst liep het ui op een machtstrijd, nu probeerde ik het gewoon met ze even aan te kijken en zeggen dat het niets is... dit gaat op het moment veel beter dan die machtstrijd maar toch moet ze respect voor me tonen! moest ik een dressuurproef rijden en ze stopt een keer om even te kijken naar mij, ok lief maar dat zal de jury niet denken.

het moeilijke is dat ik van alle kanten wat anders hoor en ik niet meer weet wat ik moet doen.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:16

het is een enorme persoonlijkheid en die win je alleen voor j eals je ze met respect behandelt. Train net zolang tot ze niet stopt met rijden en ga dan weer proeven rijden. Alsdat nu niet goed gaat, dan zijn jullie er samen nog niet aan toe. Mijn dochter heeft een Anglo Arabier (half Engels volbloed ) en dat is ook zo'n enorme persoonlijkheid. Hij kijkt je dan wel niet aan met hetrijden, maar is neit zomaar tot werken te bewegen, dan moet je echt van goede huize komen. Hij respecteert mensen niet zomaar.
Bij die gevoelige types met die enorme ego's bereik je vaak niets met geweld.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, Eleeke en 152 bezoekers