Oeps, de ambulance kan niet passeren.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Oeps, de ambulance kan niet passeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 14:21

Vanochtend was ik met Imker even op de club geweest, en op de terugweg (natuurlijk voor een bocht naar rechts én met een middenberm) wilde een ambulance mij passeren.

Hij voerde wel feestverlichting, maar geen sirene, ik zag hem dus pas vrij laat. Ergens was ik wel blij dat hij geen sirene voerde, dan zou Imker wel tegen het dak van de trailer hebben gezeten.

Maar goed, die ambulance moest dus wachten tot ik die bocht door was en fatsoenlijk aan de kant kon gaan. Toen kwam er ook nog een tegenligger aan en moest hij nóg langer wachten.
Eindelijk kon hij passeren, en KWAAD dat die broeder was.... Verward Ik kan toch niet eerder aan de kant? Ik kon moeilijk vóór die bocht op de rem en de stoep op vliegen?

Naja, hopelijk was het geen hartaanval ofzo, waar ze naartoe moesten, en heeft de patient niet extra problemen gekregen door mijn actie.

Wat moet je anders in zo'n situatie? Ik heb zelf met de politieauto met toeters en bellen moeten rijden in mijn stage, en niets is zo erg als mensen dan ineens in de ankers gaan als ze je zien. En aan de kant gaan ging in mijn geval niet...

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:31

Als je niet aan de kant kan gaan, dan zal de ambulance toch moeten wachten. Ze kunnen immers niet door je heen rijden. Even snel met een trailer aan de kant gaat nou eenmaal niet. En als ze de sirene niet aan hadden, zullen ze geen super haast gehad hebben. Er zullen dus waarschijnlijk geen complicaties opgetreden zijn bij de patient.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 14:41

Je had die blik van die broeder moeten zien. Hij zat echt te vloeken op mij... Wat moest ik idd anders? Even omhoog vliegen of door de weg zakken?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:51

pfff maak je maar niet druk, jij kon er idd niets meer aan doen als wat je deed!
zeker in een bocht,daar kunnen ze niet eens inhalen, en mag het dus ook niet, ze mogen geen gevaarlijke situaties veroorzaken
ik zit elke dag in het verkeer en kom ze ook nogaleens tegen, maar met een wagen vol varkens ga ik ook niet de berm in hoor! en dat snappen ze ook wel,alleen sja, een vrouw met een paardetrailer, daar hebben veel mensen hun vooroordelen over! want helaas staan wij vrouwen nou niet echt bekend als topchauffeurs Scheve mond
maar dat komt wel.......over een tijdje blijven de mannen thuis om het huishouden te doen en de vrouwen gaan aan het werk Tong uitsteken
tenmisnte, bij mij wel Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:16

Ik heb het een keer gehad dat een politiewagen met sirene me inhaalde in een bocht.
Het was omdat hij zijn sirene aan had anders had ik hem nog niet opgemerkt zo snel was hij aan komen rijden.
En tja als ze er bij willen, moet er wel gelegeheid voor zijn. Kijk als je voor de bocht nog makkelijk had kunnen stoppen, had je dat wel gedaan neem ik aan Knipoog

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 16:31

naja....kan iedereen gebeuren !

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 16:38

Ik denk dat je in dit geval niet anders had kunnen reageren. Als je niet direct plaats kunt maken, dan rijdt je imo door tot dat wel (veilig!) kan.

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:44

hmm als ik jou was zou ik me er niet te druk over maken hoor ik bedoel anders had je zelf misschien wel een ongeluk gehad en had de ambu weer terug moeten komen Knipoog
en dat hadden ze vast niet gewild?

nee maar kan iedereen gebeuren hoor!

Groetjes joyce en sparky OK dan!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:04

Jij zult er idd niets aan kunnen doen Dus zou me hier idd niet zo druk om maken....
Maar kan me ergens wel voorstellen dat die broeder zich ergert, wie weet was je al de derde die rit waar ze even achter moeten blijven. Dan zal ie wel even vloeken, maar is vast niet gericht tegen jou bedoeld.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:09

Je hebt gedaan wat je kon doen, daar zou ik me zeker niet schuldig over voelen.
Ik denk ook niet dat het getier tegen jou persoonlijk is geweest, althans: niet zo bedoeld.
'k Kan me voorstellen dat er de nodige adrenaline door hun aderen pompt op het moment dat ze opgeroepen worden voor een spoedgeval, zelfs "profs" reageren dan blijkbaar nogal gefrusreerd als het even niet gaat zoals ze zouden willen.
Niet leuk voor jou, maar aan de andere kant: ze zijn blijkbaar nogal gemotiveerd om snel terplekke te zijn en dat kan voor iedereen eens gunstig zijn.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:22

Als hij zijn sirene niet aan heeft, heeft hij nog niet eens op je te vloeken...

Hier zijn de verkeersregels zo
- prioritair voertuig (ambulance, politiewagen,...) met lichten, zonder sirene/zonder sirene zonder lichten: je weg gewoon verderzetten en niets speciaals doen
- prioritair voertuig met lichten en sirene aan: zo snel je kan aan de kant gaan

Dus al had hij z'n sirene aangehad was je nog goed... je moet immers zo snel je kan aan de kant dan...

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:47

Zo heeft vorige week een ambulance onze buitenspiegel geschampt. We stonden voor het verkeerslicht, met nog drie auto's voor ons.
Ineens verscheen achter ons een ambulance. Eerst leek het net alsof hij dwars door ons heen wilde, maar op het laatste moment ging hij naar links en nam daarbij onze buitenspiegel mee.

En het suffe is, dat deze ambulance linksaf sloeg, terwijl wij op de baan voor rechtdoor stonden.
Ben benieuwd of de verzekering wil betalen... Wij konden geen kant op, stonden achter een rij auto's.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:55

stom dat die broeder zo boos was. Als je niet aan de kant kunt dan kun je niet en moeten ze maar wachten *LOL*

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:01

Je moet maar zo denken, wat zou hij liever hebben gehad:

1. Jij stuurt meteen de trailer naar rechts, raakt de stoeprand, je verliest de macht over het stuur en de trailer slaat om. Kan die ambulance er helemaal niet meer langs, zullen we maar zeggen, om over de conditie van jou en je paard nog maar te zwijgen. (Overdrijven is een kunst, maar in het ergste geval......)
2. Hij wacht 30 sec. tot jij veilig aan de kant kunt gaan en kan dan passeren. Als de persoon waar ze naar toe moesten echt heel ernstig gewond/ ziek was, dan moeten ze zwaailicht EN sirene voeren. Dat deden ze niet, dus hoef jij je ook niet schuldig te voelen.

(Kan iemand zich dat ongeluk met die ambulance in Maastricht nog herinneren? Ongeveer een jaar geleden? Nou dat heb ik gezien, en dat was echt niet zo prettig)
Dus ik vraag me soms wel eens iets af, maar goed wie ben ik.