De Engelse volbloed Man in the Moon.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

De Engelse volbloed Man in the Moon.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 20:07

Hier zitten nogal wat personen tussen die een archief hebben over vroegere hengsten.
Wie kan mij info geven over zijn kinderen binnen de warmbloed fokkerij.
w.o. zijn afst. rapport.en eventuele prestaties van zijn kinderen van meen ik 1 of 2 dekjaren .
Wat hij als volbloed heeft gedaan in de volbloed wereld weet ik inmiddels via Google.

zoals:

Citaat:
Foaled in USA, at 2 sent to England, 2nd: Seaton Delaval S.-G3 (ENG), unplaced in 5 starts in France, stakes-placed in Germany, 2nd: Preis Der Dresdner Bank (GER), 3rd: Grosser Preis Badischen Wirtschaft-G2 (GER). At 13 Sent To Belgium. At 16 Sent To Holland. Sire of 14 crops of racing age, 49 foals, 17 starters. Stood only in the Netherlands, a very minor breeding and racing country with one racetrack, very small purses and only about 3 to 5 stallions at stud. Stallion was only promoted in the Netherlands so did not get the best of mares. Died in 2000 in The Netherlands, age 26

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:33

Stuur MissHis maar even een PB Hans.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 21:38

greetje schreef:
Stuur MissHis maar even een PB Hans.


Die leest het straks wel. Grietje

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:20

Inderdaad, MissHIS heeft het al weer gelezen. Lachen Hier is de informatie over Man in the Moon xx. Foto kan per mail.

Man in the Moon xx BB 3138
Engels Volbloed
Geboren: 27-02-1974
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.60 m

Vlakkebaan 34 starts
Winnaar 4 keer
Geplaatst 6 keer
Winsom 11.423 Eng. Ponden + DM 33.760 + FF 20.000

Fokker: P. Mellon, USA

Buckpasser xx x (Clear and Cold xx v. Nearctic xx) x (Vase xx v. Native Dancer xx) x (Vashti xx v. Sans Souci II xx) x (Vaya xx v. Beppo xx)

Rencarrière op zesjarige leeftijd beëindigd wegens verwonding.

1980 (november) voor het eerst goedgekeurd voor de NDR.

1984 (december) bij herkeuring voor het eerst erkend door het WPN.

Gedragsonderzoek Ermelo, december 1984 (21 dagen)
Zeer attente, intelligente hengst met een goed humeur. Gehoorzaam, vriendelijk en tamelijk speels. Aan het begin van het onderzoek heeft hij al een rencarrière achter zich. Tijdens lichte werkzaamheden gedraagt hij zich als een echte Volbloed. Aan het begin van het dagelijks werk maakt hij zich tamelijk druk. Na enige tijd is die drukte niet meer aanwezig en valt vooraln het attente van de hengst op. Looplustig, werkt met plezier. Veel bereidheid tot werken. Bij aankomst rijke voedingstoestand, die tijdens het onderzoek niet is veranderd. Rustig stalgedrag. Eet normaal.
Karakter: 9
Stalgedrag: 9

Afkeuring 1986 (veulens)
Van Man in the Moon xx werd een collectie goed ontwikkelde langgelijnde rijtypische veulens getoond, die ras en hardheid uitstraling. De veulens hebben mooie sprekende hoofden met eveneens sprekende heldere ogen. De halzen zijn soms wat aangestoken en komen iets diep uit de borst. De nek zou in meerdere gevallen langer mogen zijn. Schoft en schouderpartij zijn best, lange goed ontwikkelde schoften en goed gelegen lange schouders. Rug en lendenen zijn goed gespierd met sterke verbindingen. De rijtypische croupen zijn best bespierd. De voorstand is meestal frans en het voorbeen is fijn in de pijp. Van het achterbeen zijn de pijpen lang terwijl de insteek in het spronggewricht te scherp is. Daarnaast zijn de spronggewrichten klein en moesten zowel aan de binnen- als de buitenkant correcter afgewerkt zijn. De stap is kort. De draf heeft een kort zweefmoment. De veulens gaan wel uit de schouder doch ontwikkelen te weinig stuwkracht en treden niet voldoende onder. De veulens waren zeer uniform zowel in de positieve als in de negatieve punten en waren doorgaans gesproten uit zeer goede moeders. De presentatie leed zwaar onder de zware regenval. De bouw van het achterbeen wordt niet acceptabel geacht in de WPN-fokkerij.

Kort samengevat: Rijtypische, veel ras uitstralende veulens met licht fundament. Bouw en stand van het achterbeen niet acceptabel geacht voor de WPN-fokkerij. De beweging is eenvoudig.
Getoond: 13 veulens uit 30 dekkingen.

Dekstations
1985 G. v.d. Heyden, Vorstenbosch
1986 J. Pubben, Sevenum

Fokregistratie WPN
Totaal ... (minimaal 20) veulens uit 85 dekkingen.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 09:59

Man in the moon voert het Man O'war bloed!

Verder tekent hij voor het vaderschap van het grand-prix paard Moonman, van Anouk Honselaar. Ontzettend leuk dier, heb ik nog een tijdje verzorgt, echt een heel fijn karakter en hij was mooi!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 11:10

Dank je Miss Hiss.

nl. We wisten het echt niet.
Nu de volgende zijn zoon Anthony 's Dream.
Weet je daar ook wat van. behalve dat hij goed gekeurd was is?
,voor Holstein.

Afbeelding

Waarom dit alles: Er komt een Grosso Z ( KWPN-hengst) x Cor de La briere x Anthony's dream xx aan de keuring in Westfalen.
Deze liet zich op de voorkeuring van Rheinland voor de sel. NRW-keuring
zeer goed zien op de sprong en beweging.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 16-11-03 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 11:34

Afbeelding

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:06

Hai
Als je wat wilt weten over engelse volbloeden kun je eens een kijkje nemen op www.volbloeds.nl
Hier vind je in elk geval wat deze paarden in de volbloedfokkerij gedaan hebben. Anthony's dream staat bij de volbloedhengsten, pedigree staat daar ook bij.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 19:43

Daar had ik al gekeken.

Citaat:
Anthony's Dream werd eind 1986 goedgekeurd voor de Volbloedfokkerij. Hij koerste zes jaren en won veertien rennen over verschillende afstanden tussen 1800 en 3600 meter. In de klassiekers werd hij telkens tweede, maar hij won in de Grote Prijs der Nederlanden. Hij won tweemaal de St. Leger evenals het Kampioenschap Nederlandse Volbloeds. Ook de Cesarewitch schreef hij op z'n naam.

Vader Man In The Moon heeft een groot stempel op de Nederlandse Volbloedfokkerij gedrukt. De eerste jaargang nakomelingen maakten dat hij leidend Vaderpaard bij de tweejarigen werd en vanaf 1985 tot 1989 kreeg hij elk jaar de titel Best Vaderpaard.

Moeder Lucienne werd uit drie starts eenmaal vierde. Zij bracht na Anthony's Dream nog Cry For The Moon, maar overleed daarna. De klasse die Anthony's Dream in zich herbergt vinden we terug bij Que Sera winnares van de Merriesproduktenren, Dianaprijs en St. Leger, zelf halfzuster van Lucky, die eveneens de Merriesproduktenren won en van Lucky Boy, winnaar van de St. Leger en de Grote Prijs van Den Haag.


Maar zo wil ik zijn maat weten . Maar vooral wat heeft hij in de warmbloedfokkerij gedaan. Hij was toch uitgeleend naar Holstein?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:51

Misschien moet je MissHis nog eens lief aankijken?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 20:14

greetje schreef:
Misschien moet je MissHis nog eens lief aankijken?


De enige die het kan weten is speurneus Adriana,helemaal zot van Holstein Vingers aflikken

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:21

Ahum...

Anthony´s Dream xx heeft inderdaad in Holstein gedekt. Holsteiner Verband was eigenaar. 1.65 m, bruin, 1991 Neumünster. Mede door zijn prestaties goedgekeurd.

Man in the Moon xx x Royal Issue xx x Yoggi xx x Ksarinor. Mmm bracht ook Lucky Boy xx (Sejane xx v. Ksarinor xx).

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:22

Hahahaha nou weet ik het zeker, maar zoals je waarschijnlijk ook weet hou ik me niet bezig met volbloeden!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 20:30

MissHIS schreef:
Ahum...

Anthony´s Dream xx heeft inderdaad in Holstein gedekt. Holsteiner Verband was eigenaar. 1.65 m, bruin, 1991 Neumünster. Mede door zijn prestaties goedgekeurd.

Man in the Moon xx x Royal Issue xx x Yoggi xx x Ksarinor. Mmm bracht ook Lucky Boy xx (Sejane xx v. Ksarinor xx).

Dank je.

Nu moet ik nog weten of hij het juiste skelet had????????
Dus dat is wachten.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:36

ceasario"]
[quote="MissHIS schreef:
Ahum...

Anthony´s Dream xx heeft inderdaad in Holstein gedekt. Holsteiner Verband was eigenaar. 1.65 m, bruin, 1991 Neumünster. Mede door zijn prestaties goedgekeurd.

Man in the Moon xx x Royal Issue xx x Yoggi xx x Ksarinor. Mmm bracht ook Lucky Boy xx (Sejane xx v. Ksarinor xx).

Dank je.

Nu moet ik nog weten of hij het juiste skelet had????????
Dus dat is wachten.
[/quote]

Jeetje, een Engels volbloed met een juist skelet? Is dat mogelijk? Schijnheilig

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 20:40

MissHIS"]
[quote="ceasario"][quote="MissHIS schreef:
Ahum...

Anthony´s Dream xx heeft inderdaad in Holstein gedekt. Holsteiner Verband was eigenaar. 1.65 m, bruin, 1991 Neumünster. Mede door zijn prestaties goedgekeurd.

Man in the Moon xx x Royal Issue xx x Yoggi xx x Ksarinor. Mmm bracht ook Lucky Boy xx (Sejane xx v. Ksarinor xx).

Dank je.

Nu moet ik nog weten of hij het juiste skelet had????????
Dus dat is wachten.
[/quote]

Jeetje, een Engels volbloed met een juist skelet? Is dat mogelijk? Schijnheilig
[/quote]

Dat weet ik niet.
Wij hebben altijd gedaan met Abgar en Der Lowe xx

Afbeelding

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:36

Laatst bijgewerkt door Himyar op 17-11-03 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:38

ceasario"]
[quote="MissHIS schreef:
Ahum...

Anthony´s Dream xx heeft inderdaad in Holstein gedekt. Holsteiner Verband was eigenaar. 1.65 m, bruin, 1991 Neumünster. Mede door zijn prestaties goedgekeurd.

Man in the Moon xx x Royal Issue xx x Yoggi xx x Ksarinor. Mmm bracht ook Lucky Boy xx (Sejane xx v. Ksarinor xx).

Dank je.

Nu moet ik nog weten of hij het juiste skelet had????????
Dus dat is wachten.
[/quote]

Wat denk je?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 10:43

Dat is een vraag met een vraag beantwoorden.

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:34

Bij onderzoek naar de moederlijn van mijn eigen merrie ben ik een goedgekeurde zweedse hengst van Man in the moon tegengekomen. Website: www.forever862.com. Via his kwam ik nog een zoon tegen uit een Ramiro moeder. Misschien dat miss hiss daar de bijzonderheden van heeft?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:48

ceasario schreef:
Afbeelding


>kwijl<
Doe mij tien van zulke!!

Haha!

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:40

De eigenaar van Forever schreef me laatst dit:
Forever and his offsprings have certainly inherited a wonderful mind and
character. I just broke in a three year old (Forever-Roderick-Irco Marco) ).
It was the most pleasant and thrilling experience. He has a lovely
temperament and took only five rides to walk trot and canter on both
leads.Absolutely amazing!

For your information, Forever was actually imported from Holland, and he
has a full sister "Kamille". I think that she is a dressage horse according
to the "Nakomelingenoverzicht".

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:04


thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:52

Anna42"]
[quote="ceasario"][quote="MissHIS schreef:
Ahum...

Anthony´s Dream xx heeft inderdaad in Holstein gedekt. Holsteiner Verband was eigenaar. 1.65 m, bruin, 1991 Neumünster. Mede door zijn prestaties goedgekeurd.

Man in the Moon xx x Royal Issue xx x Yoggi xx x Ksarinor. Mmm bracht ook Lucky Boy xx (Sejane xx v. Ksarinor xx).

Dank je.

Nu moet ik nog weten of hij het juiste skelet had????????
Dus dat is wachten.
[/quote]

Wat denk je?
[/quote]

Zucht...er kan geen topic geopend worden over volbloeden jij komt weer met je negatieve commentaar.....Wat is je drijfveer? "Ban de volbloed uit de warmbloedfokkerij!"?? overduidelijk.
Begint aardig een soort van sekte vormend tintje te krijgen. Misselijk Misselijk
We weten allemaal wel hoe jij erover denkt,blijf dat niet overal herhalen,begint erg vermoeiend te worden.

* sorry voor t offtopic*

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:48