Brightness

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Brightness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 18:00

Mijn beeldscherm valt af en toe wel eens uit, dus dan wordt hij heel erg donker opeens Verward Nou is mijn vraag: Op hoeveel brigtness hoort een beeldscherm te staan?


DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:27

Bij mij staat ie op 100, maar als ik hem op 0 zet kan ik ook nog alles lezen.
Denk dat je beeldscherm het gewoon gaat begeven (als ie uit flitst, dus zwart wordt, en daarna weer aangaat, zou ik maar alvast opzoek naar een nieuwe gaan Tong uitsteken)

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 18:35

Hij wordt niet zwart, maar dit is de tweede keer, want dat wordt me beeldscherm opeens een stuk donkerder Verward

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 01:10

Op voluit brightness zetten schijnen je oger moeier van te worden.
Mijn staat op 68%.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 01:52

Summertje schreef:
Op voluit brightness zetten schijnen je oger moeier van te worden.
Mijn staat op 68%.


Scheelt per monitor... Als je al een hele lichte monitor hebt kan ik me voorstellen dat je ogen er moe van worden Tong uitsteken

... And we like all the fluffy animals.


Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 21:00

Bij mij is ie idd erg licht op 68%, ik heb hem nu op 80% Maar toch bedankt voor de tips!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 01:20

ikke_89, als hij ineens donkerder wordt en weer terug springt na een tijdje... zal er waarschijnlijk iets fout zitten met de voeding/stroom aansluiting. Wat heel belangrijk is bij monitorvoeding, is dat de kabel niet als een gewicht aan de monitor hangt. Dan trekt de kabel als het ware de voeding in de monitor iets scheef, waardoor het bij veel mensen ook rood/groen/paars/roze beeld kan geven en kan gaan flikkeren. Zorg dus dat je voedingskabel niet te zwaar is en dat je hem ondersteund voordat hij de monitor achter in gaat Lachen.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:53

Heb een tijdje aan een monitor gewerkt waarvan waarschijnlijk een stekkertje wat los zat. Had namelijk steeds blauwe strepen door het beeld. Een tik aan de zijkant van de monitor zorgde ervoor dat het weer even goed ging Clown

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 12:13

Sypheron schreef:
ikke_89, als hij ineens donkerder wordt en weer terug springt na een tijdje... zal er waarschijnlijk iets fout zitten met de voeding/stroom aansluiting. Wat heel belangrijk is bij monitorvoeding, is dat de kabel niet als een gewicht aan de monitor hangt. Dan trekt de kabel als het ware de voeding in de monitor iets scheef, waardoor het bij veel mensen ook rood/groen/paars/roze beeld kan geven en kan gaan flikkeren. Zorg dus dat je voedingskabel niet te zwaar is en dat je hem ondersteund voordat hij de monitor achter in gaat Lachen.

Hij springt niet terug na een tijdje, maar dit is de tweede keer dat ik het meemaak, de ene keer dacht ik gewoon dat er iets mis was met m'n ogen, omdat ik op een site zat, waar allemaal kleuren werden uitgetest (forum) en waar ik dus telkens op vernieuwen klikte om te kijken hoe ik het vond, daarna werd hij automatisch donkerder, maar ik dacht dat het aan m'n ogen lag, maar dat bleef dus zo. Dus later weer goed gezet. En nou zet ik hem pas weer aan, en hij springt automatisch weer naar donker (niet helemaal donker, je kon wel gewoon nog alles lezen).

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:28

Probeer eens een goede monitor.....kabels hebben er echt niets mee te maken, waarom denk je dat er schroefjes aan de pluggen zitten????
Voor de lol???

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:31

Hmm mag jij me vertellen sinds wanneer jij schroefjes aan de plug van de voeding achter in je monitor hebt zitten? Verward

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:35

Waarom? Die plug is van zichzelf zwaar genoeg, daar kan je bijna aan gaan hangen Lachen

Als die problemen geeft valt je monitor uit Schijnheilig

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:43

Ok... als je het niet geloofd nodig ik je bij deze uit hier te komen kijken, plus op mijn stagebedrijf staan nog 2 monitors die dit binnen 10 weken allebei als probleem hadden....

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:46

Welk merk van monitoren zijn dat?
En welke videokaart wordt gebruikt?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:48

Djees! Ik heb een samsung, en de twee op het stagebedrijf zijn IBM's. Met de videokaart heeft het NIETS te maken omdat het bewegen van de powerkabel bij de aansluiting in de monitor voor een hele mooie kleuren animatie over het beeldscherm zorgt... het beeld wordt groen paars blauw etc etc... zodra je die powerkabel bij de monitor wat ondersteund dat hij niet zo zwaar meer in de aansluiting hangt en druk uitvoert, dan is het scherm ineens helemaal ok. Als het goed is heb je alles hiervoor ook gelezen en had je al gezien dat mijn advies niets met de videokaart te maken had.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:52

Raar want ik heb dat nog nooit gezien....op geen enkele monitor.....
Technisch is het zelfs niet mogelijk wat je hier beschrijft.
Het lijkt me eerder dat er een probleem met de printplaat is waardoor dit gebeurd en niet met de kabel zelf.....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:57

Als je leest zie je ook dat het niet de kabel is, maar de kabel die TE veel druk uitoefend op de aansluiting IN de monitor. En waarom zou jij het meegemaakt moeten hebben dan?

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 00:08

Dan is er dus gewoon iets mis met de printplaat....teveel druk is onzin....ze zijn gewoonweg slecht...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 00:17

Ok have it your way, ik weet goed wat er fout zat en gelukkig was mijn stagebegeleider er bij toen ik zei dat ik wist wat het probleem was, en het probleem zelf in 1 minuut opgelost was.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 00:33

Waarom dan er zo'n probleem van maken?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 01:34

Ik heb op het moment een monitor die af en toe ineens erg geel uitslaat (geelzucht? Haha!). Dit heeft zeker puur en alleen met de monitor zelf te maken en helemaal niets met de kabel/printplaat/videokaart/whatever? Verward Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:28

Indien zoiets gebeurd is het meesal zo dat een van de kleuren-kanonnen (zo heten die dingen) of de aansturing daarvan kapot is.
Geef er eens een goede mep op de monitor als het gebeurd:)
Anders beter een nieuwe kopen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:43

Ik maak er geen probleem van, jij bent degene die er een probleem van maakt. Ik stel mijn oplossing alleen voor en jij gooit je erop door te zeggen dat het niet kan. Het kan dus wel en get is een mogelijkheid bij sommige problemen, maar na haar laatste bericht is die mogelijkheid uitgesloten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers

cron