Wat ging er dan mis?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Wat ging er dan mis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 21:01

Ik volg alle topics hierover met plezier. Maar vraag me toch af wat we dan hebben geconstateerd m.b.t. het "misgaan"?

Alle wat minder goed verlopende zaken in de western wereld die in de topics van GoedVetMan aan de orde komen herken ik wel.

Maar of het in de andere takken van (paarden)sport nou zoveel beter toegaat?

Ik blijf erbij dat ik nog nooit zo ben geschrokken als bij onze plaatselijke jaarlijkse springwedstrijd. Zoveel ellende zie je bij alle westernwedstrijden in 5 jaar nog niet bij elkaar.

En ik volg wel eens wat topics op Bokt bij bij Wedstrijden, Rijtechnisch en Fokkerij. Nou, daar wordt je toch ook niet vrolijk van.

Verder ik ken ook diverse zeer tevreden western ruiters die er nog steeds van overtuigd zijn dat zij de leukste vorm van paardensport beoefenen.

Het enige dat ik echt jammer vind is dat je als beginnende of niet ambitieuze westernruiter qua les vrijwel nergens aan de bak kan (zeker niet als je geen eigen paard hebt).

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 21:06

Ik ben bijna altijd blij en heb eigenlijk nooit ruzie met wie dan ook Lachen

Ik kom op wedstrijden ook eigenlijk alleen maar mensen tegen bij wie dat ook zo is. Het afgeven op elkaar ken ik alleen van bokt eigenlijk Bloos

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:18

Marianne schreef:
Ik volg alle topics hierover met plezier. Maar vraag me toch af wat we dan hebben geconstateerd m.b.t. het "misgaan"?

Marianne schreef:
En ze steekt veel tijd in dit forum waardoor het hier nog nooit zo'n puinhoop is geworden als op horses. Vergeet niet dat daar vooral het western forum altijd uit de klauw liep. SM heeft hier in feite dus het lastigste forum te modereren.

Hee wel wakker blijven hoor, hihi

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 08:58

Ja, nu verbind je 2 zaken ten onrechte met elkaar.

Jouw topics schrijven de "geschiedenis" van wat er "mis" ging in de western wereld.

Dat is niet hetzelfde als wat er mis zou kunnen gaan op dit forum als er geen moderator was.

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 09:33

Marianne schreef:
Het enige dat ik echt jammer vind is dat je als beginnende of niet ambitieuze westernruiter qua les vrijwel nergens aan de bak kan (zeker niet als je geen eigen paard hebt).


Ik denk dat het allemaal te maken heeft met het financiele plaatje dat er steeds meer westernruiters/westernmaneges de brui aan geven.
Sponsors zijn moeilijk te vinden, Rabobank talentenplan wordt meestal alleen aan Dressuur en Springruiters uitgereikt (en het is al een wonder als er een SGW ruiter tussen staat) en de accomodatie voor westernruiters stelt bepaalde eisen. Op een gemengde stal word je al snel weggekeken, of worden er eisen gesteld zodat je niet op de normale manier kunt trainen/werken/lesgeven. Voor western komt er toch kennis bij kijken die de doorsnee dressuurruiter niet bezit, en als je als buitenstaander op een "normale" stal als met een westernhoekje begint, zit je toch ook in andermans vijver te vissen?

Helaas is het in Nederland zo dat je heel veel geld moet meenemen om alleen al een accomodatie te krijgen om een stal te mogen beginnen. DAt geld voor iedere discipline van de sport. Daar komt dan ook nog bij dat Western met meer kosten is verbonden. Wil je alleen al in de sport beginnen, is het paard misschien niet zo duur (als je niet aan Quarters wilt beginnen), maar als je als Manege kunt zeggen dat je les geeft op Quarters i.p.v. een ander ras, heb je al een stap op voor. En goede kwaliteit harnachement kost nu eenmaal meer dan voor een "engelse" ruiter.

Je suis Charlie.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 13:41

Marianne schreef:
Verder ik ken ook diverse zeer tevreden western ruiters die er nog steeds van overtuigd zijn dat zij de leukste vorm van paardensport beoefenen.

Volgens mij vinden we dat allemaal Haha!
Citaat:
Het enige dat ik echt jammer vind is dat je als beginnende of niet ambitieuze westernruiter qua les vrijwel nergens aan de bak kan (zeker niet als je geen eigen paard hebt

Helemaal met je eens! En als je dan toevallig wel een mogelijkheid in de buurt hebt, moet de trainingsmentaliteit ook nog bij je passen Scheve mond

Maar als ik alle topics over het verleden, heden en de toekomst m.b.t. het forum, de sport, de sportiviteit en verenigingen lees, dan zijn we het eigenlijk allemaal met elkaar eens:

* we willen van elkaar leren
* we willen onze mening kunnen blijven geven
* we houden allemaal niet van fete's hier op Bokt en daarbuiten
* we willen een gezellige wedstrijd waarin we elkaar positief benaderen
* we willen elkaar op wedstrijden (en daarbuiten) ondersteunen
* we willen een klassificatie systeem voor shows

en zo zijn er nog meer punten te bedenken. Dit kunnen we allemaal realiseren als we het zelf gaan uitdragen........simple as that!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 15:40

Goed voorbeeld waar het al mis gaat? (niet de westernruiters onderling, maar het feit dat je met de nek aangekeken wordt als je western rijdt) Zie het nieuwste artikel in de Bit die vandaag in de brievenbus lag. Het hele artikel bulkt van de vooroordelen. Ik heb het voor de volledigheid even overgetikt, en er staan scans.

[WN] Bit, Jan Trel contra Wim Back

Je suis Charlie.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 16:41

Cassidy schreef:
Goed voorbeeld waar het al mis gaat? (niet de westernruiters onderling, maar het feit dat je met de nek aangekeken wordt als je western rijdt) Zie het nieuwste artikel in de Bit die vandaag in de brievenbus lag. Het hele artikel bulkt van de vooroordelen. Ik heb het voor de volledigheid even overgetikt, en er staan scans.

[WN] Bit, Jan Trel contra Wim Back

Cas, jij kan vast blind typen, zo snel als je dat hebt getypt! OK dan!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:08

Romkabouter schreef:
Ik kom op wedstrijden ook eigenlijk alleen maar mensen tegen bij wie dat ook zo is. Het afgeven op elkaar ken ik alleen van bokt eigenlijk Bloos

Hihi, dat komt omdat je behoorlijk "veilig" kan zeggen wat je wil. Typisch Nederlands. Op een wedstrijd het naar je zin hebben en thuis denken;"goh, dat ging er toch wel hard aan toe." Knipoog En het er dan uitgooien op Bokt. Schijnheilig

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:29

Marianne schreef:
Ja, nu verbind je 2 zaken ten onrechte met elkaar.

Jouw topics schrijven de "geschiedenis" van wat er "mis" ging in de western wereld.

Dat is niet hetzelfde als wat er mis zou kunnen gaan op dit forum als er geen moderator was.


Nee hoor lees maar in de topic, Waarom is western een lastig forum.
Hierdoor is het echt ontstaan.

Peter


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 10 bezoekers