Shetland ruin bij Kwpn-hengst????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Shetland ruin bij Kwpn-hengst????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 22:36

Hallo,

Ik heb een 5-jarige k.w.p.n.-hengst die altijd in zijn uppie in het land staat.
Nu vroeg ik me af of het leuk zou zijn voor hem als ik er een shetland ruintje bij zou zetten, als vriendje...
Heeft iemand hier ervaring mee???
Ik vraag me af of hij dat beestje wel rustig zou behandelen en met rust zou laten????
Wat zal ik doen, dom idee of misschien wel goed? :?

Graag hoor ik reacties en ervaringen!!!!!

Groetjes Anita :?


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:42

Crosspost Knipoog

Live,LOve,'ndLaugh

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 23:24

Waarom reageerd er niemand???????

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 07:37

Omdat het crosspost is. Je hebt twee berichtjes met hetzelfde onderwerp geplaatst.

Maar ik kan je wel helpen. Wij hebben hetzelfde probleem met een 3-jarige hengst. Hij staat ook alleen. In de wei dan, niet op stal, daar staan nog 3 andere paarden.
We zetten er bewust niets bij. We hebben het 1x geprobeerd met de 17-jarige Friese ruin. Je zou dan toch denken dat dat wel zou gaan. Ze staan al 3 jaar naast elkaar op stal. Maar nee. De hengst ontpopte tot een echte hengst en ging lopen vechten.
Daarna is hij nog een keer ontsnapt en een wei ingesprongen met 2 ruinen. En ook dat werd een vechtpartij.

Nou is dit natuurlijk per hengst verschillend, maar kijk er wel mee uit. En probeer het eerst met een ander paardje uit de buurt, zodat je zeker weet dat het goed gaat voor je een shet koopt.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 08:31

inderdaad wat Amanda zegt, goed uitkijken, bij mij op stal hebben wel eens een ruin en hengst samen gestaan, dit ging wel goed, maar ze waren dan ook al aan elkaar gewend toen de hengst nog maar een half jaartje was.

alweer een jaar samen Lachen

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:47

mijntjuh schreef:
inderdaad wat Amanda zegt, goed uitkijken, bij mij op stal hebben wel eens een ruin en hengst samen gestaan, dit ging wel goed, maar ze waren dan ook al aan elkaar gewend toen de hengst nog maar een half jaartje was.


Dit was bij ons ook, maar het maakte dus niet echt uit. Ik zeg niet dat het niet kan, maar kijk idd erg goed uit.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:50

het ligt er ook natuurlijk aan hoe het karakter van je hengst is tegenover het ruintje...

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:53

We hebben er ook een shet bij ook al staan er twee paarden. De set was er als eerste en die gaat dus ook nooit meer weg. Als vriendje dienen ze prima want als ik met mijn paard naar buiten ben en ons andere paard staat in de wei dan kan het kleine vriendje mooi gezelfschap houden. Die paardjes kunnen ook zo lekker pesten dus die houden elkaar dan maar mooi bezig Knipoog

!Update profiel!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:00

ik heb een tuiger hengst van 4 en een shetland hengst van 3
en die lopen ook altijd samen
in het begin was de shet de boos doener en hadden ze vaak mot
nou heb ik in het begin steeds als ik ze buiten gooide allebei een
plukkie kuilgras gegeven (op aparte hoopjes)
en nu gaat het perfect
maar ja ieder paard is anders en het is altijd oppassen geblazen natuurlijk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle, Kyno en 39 bezoekers