Mag een jurylid..........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Mag een jurylid..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 09:42

..............z'n eigen paard beoordelen, wat wordt gereden door haar bijrijdster ?>>> Officiële wedstrijd....

Lijkt mij nogal vreemd dat dat kan. En het vreemde is dat ik bijna zeker weet dat het wedstrijdsecretariaat weet dat dat haar paard is........

Verward


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:43

NEE

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 09:46

okee.........maar wat doe je eraan ? Niets mee doen? (ik rijd de wedstrijd nog geen eens....) of het melden bij het secreariaat ?
Laatst bijgewerkt door IngridM op 14-11-03 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:52

Het beste:

Er boven verheven staan.
Dusnoods even flink rondbazuinen op het concoursterrein, zodat de desbetreffende mensen het via-via zelf ook horen.

Je kunt het melden bij de overkoepelende instantie, maar hoe wil je aantonen wie juridisch eigenaar is van het paard.
Ik houd trouwens niet zo van klikken..........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:13

nee, ik zou ook niej gaan verraden hoor, laat het gewoon gaan, ze hebben zich er zelf mee hoor!!!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:25

Nee dat mag, deze mensen zouden zelf ook beter moeten weten. Kijk is er sprake van overmacht en moet iemand plotseling invallen als jury dan kun je er nog vrede mee hebben, immers al het voorwerk is al gedaan en vaak is dan de betreffende combinatie al aan het losrijden. Ik heb het zelf al zeker 4x aan de hand gehad. Niet dat ik mijn eigen paard moest beoordelen maar wel een aantal hele goede bekenden, die op dezelfde manege staan.
Dit is voor mij op dat moment als jury niet leuk en ook voor de combinaties niet, maar het is kiezen of de wedstrijd door laten gaan of afblazen. Nou als er dan 30 combinaties de dupe moeten worden omdat ik er 2 of 3 goed ken, dan maar alles op het voordeel van de ruiters zetten..... .

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:29

beppies schreef:
Nee dat mag, deze mensen zouden zelf ook beter moeten weten. Kijk is er sprake van overmacht en moet iemand plotseling invallen als jury dan kun je er nog vrede mee hebben



Overmacht.....Dat is in dit geval niet aan de orde... ze doen dit met voorbedachte rade.
(ik ben dus de pechvogel die het tegen het paard van het jurylid mag opnemen met nog 8 anderen).

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:15

Is dit de eerste keer dat het voorkomt ?
Als dat zo is, dan zou ik het gewoon even aankijken.
Het verdient niet bepaald de schoonheidsprijs, maar als de combinatie op een eerlijke manier beoordeelt wordt, dan zou ik er verder niets mee doen.
Als je de mogelijkheid hebt om de proef te bekijken (en een neutraal oordeel te vellen), dan zou ik het zeker doen.
Mocht het zo zijn dat deze combinatie met een baggerproef bovenaan geplaatst wordt, dan zou ik er eens over nadenken om wat stappen te ondernemen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:17

daar zat ik ook al aan te denken... eerst maar eens kijken hoe de punten telling zal verlopen... dan kan ik achteraf altijd nog klagen toch?!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:22

Precies, want misschien wordt ze wel superstreng beoordeeld omdat de jury geen argwaan wil wekken (of omdat ze gewoon niet goed rijdt Knipoog ).
Als ze echt absurd hoog beoordeelt wordt voor een baggerproef, dan kun je altijd nog actie ondernemen.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:07

er gaat altijd aan het eind van een wedstrijddag een verslag naar de federatie, de juryleden moeten daar vaak hun nummer op invullen en aangeven als er iets is voorgevallen, je zou kunnen proberen of er in dit verslag wordt opgenomen dat de combinatie met nummer... door jurylid met nummer... is beoordeeld terwijl het zijn eigen paard is of iets dergelijks, wie weet doen ze er dan wat mee bij de KNHS, in elk geval kan alleen iemand die in dezelfde rubriek start een officiele klacht indienen (tot (ik meen) een half uur na de betreffende rubriek)

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 16:12

rhijnauwen schreef:
er gaat altijd aan het eind van een wedstrijddag een verslag naar de federatie, de juryleden moeten daar vaak hun nummer op invullen en aangeven als er iets is voorgevallen, je zou kunnen proberen of er in dit verslag wordt opgenomen dat de combinatie met nummer... door jurylid met nummer... is beoordeeld terwijl het zijn eigen paard is of iets dergelijks, wie weet doen ze er dan wat mee bij de KNHS, in elk geval kan alleen iemand die in dezelfde rubriek start een officiele klacht indienen (tot (ik meen) een half uur na de betreffende rubriek)



ja mariët, maar dat formulier vult ze altijd zelf in weet ik en envelop wordt dan gelijk gesloten, heb het al 10000 keer zien gebeuren..............

maar ik zal de proef inderdaad even bekijken ook maar feit is dat ik dat jurylid een daagej langer ken en m'n twijfels heb.............. Cool

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:07

Ja mag tot een half uur na afloop van de rubriek een officiele klacht indienen, daar moet je dan wel een x bedrag voor betalen. In geloof 25 euro, dit is een borg betaling zodat je klacht in behandeling genomen gaat worden. De afgevaardigde (meestal een jury) is dan ook verplicht om je klacht op het formulier te vermelden.
Dus wil je dit in de toekomst voorkomen, gewoon doen.....

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 01:05

als het de eerste x is zou ik het nog even aankijken.
anders zou ik er zeker iets van zeggen, echt heel flauw zoiets!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 13:44

naja tis ook niet eerlijk als een jurylid een goede kennis van je is....

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 15:45

Nee maar ja dat houd je misschien tot wel altijd!! Als je een jury hebt van dezelfde vereniging waar jij ook rijd zal je meestal hogere punten hebben dan iemand van een andere vereniging

Live,LOve,'ndLaugh


DDupont

Berichten: 73
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:43

Jan Peeters heeft eens voorgesteld aan de KNHS (toen nog KNF. NVBR etc), om in zulke (maar ook andere) gevallen de proef op te nemen en samen met het protocol naar een jury-commissie te sturen. Hier moest wel wat voor betaald worden, maar daarnaast kreeg je een lijst met adviezen, en een onafhankelijke beoordeling. Zoals bijna alles is dit voorstel ook weer in de prullemand verdwenen.

DDupont


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers