nog wat vraagjes over eigen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-01 19:00

als het irritant is wat ik steeds doe zeg het maar hoor.

ten eerste zoek ik een aantal stallen om te vergelijken zie eenmaal andermaal.
ten tweede zou ik graag een 'prijslijstje' willen maken of heb ik nodig en vraag ik dan om jullie ervaringen, van bandages tot en met zadel, en dan nog dingen zoals hoefsmid, veearts wormenkeur etc.

ehm.. en dan nog ff jullie mening: mijn zusje wilt ook rijden, en mijn vader gaat op les dus als die ook gaat rijden op mijn paardje, is het fair dat ik zeg dan moeten mn ouders mee betalen?

Haha!

[Edit] titel iets duidelijker gemaakt [/edit]
_________________
<FONT COLOR="deepseablue">Zondag ga ik naar Shiraz kijken!! mét digicam !!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-20 19:04 ]</font>

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 19:51

Voor bandages zadels enz. kan je kijken op divoza ( http://www.divoza.nl )
Wij hebben ook voordat we Ling kochten zo'n lijstje gemaakt, ik zal eens kijken of we dat nog hebben.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 20:04

Het zou wel zo eerlijk zijn als ze mee zouden betalen, ze maken er toch ook gebruik van? Hoeven dus geen manegepaard te huren of zelf een paard te kopen. Zo helpen ze jou ook nog!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 21:41

Ik zou ook vragen aan de mensen van Shiraz of je hem met zadel en hoofdstel gaat kopen, of zonder?
Dat scheelt natuurlijk wel in prijs, maar het is reuze makkelijk dat je ook meteen een zadel hebt (dat Shiraz oude eigenaar dus aan jou verkoopt), die goed op Shiraz past.
Zo ook wat betreft een tweedehands winterdeken, zomerdeken en uitrijdeken, als je die kunt overnemen is het heel handig, en minder duur dan nieuw.
Een nieuwe winterdeken is al gauw meer dan 250,- en de andere twee dekens zijn bij elkaar ook al 200,- (nieuw)...
Dus alles wat je kunt overnemen voor een goedkoop prijsje is meegenomen. Kijk regelmatig bij http://www.marktplaats.nl, bij 'dieren' en dan klikken op paarden benodigdheden, en ook bij zadels/hoofdstellen kijken.
Dan krijg je een idee van de prijzen tweedehands, want een tweedehands goed veelzijdigheidszadel voor Shiraz is al gauw 400 tot 600 gulden...
Vraag ook veel dingen voor je verjaardag, zoals peesbeschermers maat full, een longeerlijn bijv., een paar goede borstels, een zweetmes, maar nog geen hoofdstel voordat je weet of Shiraz maat Cob of maat Full heeft.
Hij is een klein paardje (nu nog niet eens) en de maat is dus nog ff afwachten denk ik?
Katja een vriendin van mij heeft een paard die ook maat Cob heeft, en die is zelfs 1.64 hoog dus.
Verder zou ik aan jouw instructrice vragen of ze je kan vertellen wat de hoefsmidkosten bij haar hoefsmid per paard ongeveer zijn, voor bekappen, maar ook voor bekappen en beslaan.
Ook kan ze je vertellen waar je op moet letten met spullen kopen voor je paard. Als je dure dingen koopt, altijd iemand meenemen die verstand van zaken heeft... je kunt niet alles ruilen namelijk.

Over je ouders: als je vader of je zusje ook uiteindelijk op Shiraz gaan rijden in de toekomst, zullen ze ook mee moeten betalen ja. Ook bij de aanschaf, maar dat betaalden je ouders toch al geloof ik?
Ik zou het trouwens niet zo geweldig vinden om mijn paard ineens te moeten delen met de rest van het gezin, dan is het handiger dat je vader zijn eigen paard koopt omdat hij nog erg onervaren is, en dan op zo'n jonge Shiraz die nog maar net de hulpen kent...
Dan krijg je al gauw dat Shiraz afstompt, en net zo sloom wordt als dat manegepaard van laatst.
Maar goed, als hij graag wil... *LOL*
Hij zal gauw genoeg merken dat Shiraz niet een eenvoudig manegepaard is, sneller ineens opzij of vooruit schiet als er iets onverwachts gebeurt.
Maar als hij van zand houdt... Vingers aflikken ?
Veel succes verder met het op een rijtje zetten van de kosten!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 21:52

idd handig als je het zadel en hoofdstel mee krijgt.
schilt wel weer en is ook meteen soepel. ik vind dat als je vader erop gaat rijden dat het wel logisch is dat ze meebetalen. mijnes betalen al mee terwijl ze er nix mee doen. oke me vader gaat er nog een keer op.
ik zou ff een lijstje wat ik toen heb gemaakt geven (niet veel want heb veel van heeltje (helen) gekregen Lachen )

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 22:15

Nou,
ik vind het niet helemaal eerlijk hoor..
je krijgt t paard toch van je ouders??
(of heb k t nu mis?)
dan hebben ze al n boel betaalt voor je.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 22:32

voor spullen kun je ook op marktplaats kijken, en divoza, en bij verschillende ruiterzaken kijken! (gewoon papaier mee, en noteren maar!)
Groetjes Haha!
p.s. succes!