Wat voeren jullie je tinker

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Wat voeren jullie je tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 19:40

Hoi Ik ga waarschijnlijk een tinker kopen heb er al een op het oog.
Nou was ik benieuwd wat jullie je tinker te eten geven en hoeveel.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:12


lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:18

Toch even reageren nadat ik het topic 'wat voeren jullie je tinker'heb gelezen..Rovetr krijgt lang niet zoveel als dat ik daar allemaal lees! Staat heel de dag op de wei (die overigens schraal is) en krijgt heel de dag hooi, verder een halve kilo brok per dag! Ik vraag me af of jullie tinkers dan geen aanleg hebben om snel dik te worden als ik lees wat ze allemaal te eten krijgen! Rover heeft dat namelijk wel *LOL*

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:21

sienna ook hooi of kuil en regelmatig 1/2 kilo brok (voor de smaak)

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:21

Dat verschilt echt ZO erg bij paarden. Mikado heeft niet de aanleg om dik te worden, alleen wel voor een grasbuik (dus naar onder uitzakkend Knipoog) Maar verder zal hij niet snel dik worden. Ligt er natuurlijk ook aan wat je allemaal met je Tinker doet. Mikado wordt gewoon erg intensief gereden, dus die heeft die energie flink nodig!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:23

Killian krijgt ook alleen maar hooi en 2x per dag brok. Daar doet hij het goed op vindt ik zelf. En ik ben vrij intensief met hem bezig. Wel neem ik vaak oud brood mee en veel wortels.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:33

Spetter krijgt overdag onbeperkt hooi en 's morgens en 's avonds wortels en wat brood. Verder nog een half schepje musli met gebroken mais. Dan meer mais als musli. SPetter reageert nl. nogal op krachtvoer. Hij zit dan niet lekker in zijn vel. Dus eigenlijk vrij sober voer ik hem.
Cindy

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:15

Jordy krijgt de hele dag door hooi, 1x per dag kuilgras, en 2x brok.
Brok krijgt hij 2 kilo per keer (1kilo normale brok, 1kilo sportbrok), 4 in totaal dus. Na het rijden krijgt hij vaak nog een slobbertje ofzo. En hij heeft het echt nodig.
Aanleg om dik te worden heeft hij totaal niet, hij wordt juist heel snel schraal. Grasbuik krijgt hij ook niet, hij heeft altijd een beetje een opgetrokken buik. Als hij al wat dikker wordt gaat dat vooral op zijn kont en hals zitten.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:15

Gam heeft van gras een.... juist ...buik. nu hij kuilgras krijgt en havens muesli voor recreapaarden wordt ie weer wat gestroomlijnder. Lachen

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 12:47

schop

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:08

Spix, anderhalfjarige hengst staat nu nog op een vrijwel kaal weiland. Ik geef 'm hooi bij, dagelijks z'n (suiker)biet, oud brood en wortelen. Hij krijgt ook ander groenvoer (sla, witlof, ...) en de buurt gaat ook regelmatig de mannen even verwennen. Ik zal wel één van de twee mannen naar huis brengen, want ze zijn het weiland aan het omploegen. Als het gaat vriezen mogen ze terug saampjes spelen Knipoog Als hij thuis is krijgt ie ook een mengsel van geplette gerste en maïs bij met wat kruidenmengsel en basiskorrel.

Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 19:30

sogno krijgt alleen maar hooi, en daar doet ie het prima op!
hij is nu 2 en een half , en staat overdag lekker op de weide(schraal)
als ik hem in het voorjaar ga rijden krijgt hij misschien wat bij, muesli en bij lange tochten wat krachtvoer, maar zolang hij het op hooi, brood en wat mais goed doet krijgt ie geen krachtvoer. wat niet weet..........
ik kan hem door mijn werk straks niet dagelijks rijden dus wil ik geen energiebonk van hem maken , hem vol stoppen met krachtvoer en dat ie zijn energie niet eens kwijt kan.