de trailer niet in...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kymida

Berichten: 58
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Elburg (da's een gehucht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-01 20:33

Mijn paard wil dus echt de trailer niet in! Bij haar vorige eigenaar werdt ze altijd vervoerd in een vrachtwagen. Ze gaat gewoon achterwarts en steigeren! Eerst ging ze de klep nog wel op en liep daarna weer achteruit, maar nu gaat ze al stressen al de trailer aan hoort komen. we hebben het al met longeren geprobeerd maar dat werkte alleen de eerste paar x-en. Soms zijn we een half uur bezig en soms loopt ze er zó in! ik hoop dat jullie iets weten. Frusty

<a href=http://esjami.suddenlaunch.com>check ons forum</a>



Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 20:51

Ja dat heeft mijn pony dus ook!!! Boos!
Ik weet niet of je al met een longeer touw achter zijnj komt geprobeert hebt maar dat lukt bij mijn pony dus niet!
ik moet helemaal alleen zijn en dan heel rustig hem de trailer in lokken
Soms duurt het 5 in
en soms een half uur
ECHT ERG Boos! Frusty
maarjah
als je je paard vaak met de trailervervoert,
dan moet je hem elke dag in de trailer zetten en dan in de trailer voer geven!
dan vind hij het leuk om daarin te staan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 21:14


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 11:27

Wij hebben hier ook een pony gehad die de trailer niet in wou.
dan gingen we gewoon met een bakje brokjes, of wat anders lekkers, hem de trailer in lokken. meestal liep hij dan gewoon de trailer in, of in elk geval duurde het niet zo lang meer. en als 'ie er dan eenmaal instond, geef je hem nog wat lekkers en beloon je hem. wie weet helpt het!!

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 21:07

Hai Kymida

Het belangrijkste is RUST, RUST, RUST.
Een stapje in de goede richting, is de hemel in prijzen, een stapje terug, is rustig aan opnieuw beginnen.
Zorg dat het allemaal zonder stress blijft, anders word het steeds moeilijker

Succes, Ton

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 21:18

he hallo
ik heb van iemand gehoord dat je een keer moet proberen als ie er niet in gaat
je moet dan de hele tijd met hem naar de trailer lopen voor de trailer omdraaien en het weer proberen
om het laatst word hij het zo zat dat hij er gewoon in loopt
je kan het altijd proberen
groetjes

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 21:37

Dit probleem heeft mijn pony ook gehad. Je moet het met veel geduld proberen. Zoals je al zegt gaat ie achteruitlopen als ie de trailer al ziet (deed die van mij ook) Probeer hem eerst stil te laten staan en dan steeds een stapje verder. Oja, veel lekkere dingen geven als ie iets goed doet. Heel veel succes ermee, het kan lang duren, maar het komt vast weer goed!

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 22:20

Ik heb mijn paard iedere dag aan de longeerlijn via de voorstang vastgemaakt. Het voer eerst op de eerste plank. Dag 2 op de volgende plank etc. Nu loopt ze zonder problemen in de trailer. Geduld. En veel blijven oefenen ook als ze er wel in gaat! Desnoods zet je de trailer in de bak. Slapen

NIEUW: kalender 2005!
www.westernkalender.nl

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 22:24

Ik heb een keer een pony achteruit geladen! Die was zo obstinaat geworden van al het gestress (van die fijne mensen die zich er mee willen bemoeien) dat ze alleen nog maar achteruit wou. Even slim draaien en ze liep zo achteruit de klep op. Gefopt! Klep dicht, pony omdraaien (was een erg brede trailer) en rijden maar!
Werkt ook goed als ze ergens niet langs willen ofzo en alleen nog maar achteruit rennen, even slim draaien en dan gewoon achteruit erlangs, daar zijn ze vaak zo van overdonderd dat ze niet eens moeilijk doen. Misschien niet echt superpaardvriendelijk, maar soms moet je toch wat!

Nulla tenaci invia est via

Jamie
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 23:02

Wat je ook kan proberen is een handdoek over zijn hoofd te doen dat helpt ook erg goed of een bezem achter zijn billen zachtjes er tegen aan houden zodat hij weet dat er iets achter hem zit!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 23:20

Ik vind eigenlijk dat als hij er binnen een half uur ingaat dat het wel meevalt.

Bij Bolivia duurde het eerst een uur, nu na ongeveer 20 x laden duurt het soms maar 5 minuten, maar vandaag was het toch weer bijna 30 minuten.

Ik denk dat je in ieder geval een punt hebt om te beginnen. Ik zie om me heen een aantal paarden die er gewoon helemaal niet ingaan.

Het wordt vanzelf minder, hoe vaker je m laadt.
Maar goed dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel.

Sterkte ermee

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:15

Een vriendin van mij had een paard die ook niet wilde. Toen deed iemand een jas over zijn hoofd en hij liep zo mee. Beetje gemeen misschien maar zonder zicht zijn paarden op jou aangewezen en lopen dus zo mee.

Ik zou eerst eens proberen of hij niet met een zweepje in te trailer te krijgen is. Soms nemen ze je ook in de zeik, of ze zijn gewoon bang omdat ze iets engs mee hebben gemaakt. Als degene die rijdt niet fijn met een trailer kan rijden, willen paarden ook niet meer goed laden.

Mijn paarden laden gelukkig super. De jongste heb ik dat natuurlijk zelf geleerd, de oudste was drama vroeger maar door dit op een goede manier op te lossen, loopt ze er nu zo in.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:21

Muzefee was eerst een ramp met inladen. Het heeft een jaar geduurd met regelmatig proberen voordat we haar erop hadden.
Met geduld lukte het niet. Als we een zweepje erbij pakten werd ze woedend. Dan sloeg ze voor en achter van zich af, ging op de achterbenen staan en draaide om. Ook het achterwaarts lopen komt mij bekend voor.

Wij hebben het uiteindelijk voor elkaar gekregen door het halstertouw door de mond te doen. Aan de ene kant van het halster vastmaken, door de mond, door het ringetje aan de andere kant van het halster en dan gewoon bij het touw vasthouden.
En dan voorzichtig met een zweepje aanmoedigen. Als ze dan omhoog komt of trekt, trekt ze zichzelf in de mond en dan gaat ze liever toch met je mee.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:25

Soms kan je het niet oplossen door lief te blijven en moet je een beetje 'geweld' gebruiken. Anders nemen ze je gewoon in de zeik.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 17:08

Hoi,
Ik heb het ook gehad met mijn Shetlander toen ze naar de hengst moest Lovers Ze wou ook de trailer niet in met touw en alles geprobeerd toen hebben we haar met een appeltje gelokt en eindelijk ze was er na weet ik niet hoeland eindelijk in. Toen we haar ophaalde ging het al veel beter in 5 min was ze erin dus het helpte bij mijn pony misschien bij jou paardje ook I hope so Haha!

Kymida

Berichten: 58
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Elburg (da's een gehucht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 19:33

Het gaat nu al veel beter. Stapje voor stapje gaat het echt niet, ze wil gewoon niet voruit soms! We parkeren nu gewoon de trailer met de ene kant tegen de muur aan, en aan de andere kant een longeerlijn, dan moet er nog iemand anders haar een tikje met de zweep tegen haar kont aan geven en dat loopt ze er zo in! Bedankt voor jullie reacties! Lachen

<a href=http://esjami.suddenlaunch.com>check ons forum</a>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rocky_1995 en 137 bezoekers