hoe paard stil laten staan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

hoe paard stil laten staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 12:38

heej ik heb volgende week zondag een wedstrijd op spetter een hele lieve leuke manege pony maar nu komt het:

hij wil bij het groeten niet stil staan ik kan alles proberen naar achteren hangen in het zadel,aan de teugels hard trekken enz. weten jullie wat?

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 13:23

Ik vind dat je wel een beetje laat bent met deze topic anders moest je ff onder het zadel er wel op zitten en dan zorg je ervoor dat er iemand bij je is en dan vraga jij aan je pony of die stil wil bliven staan en dan als dat niet wil dan zorg je ervoor dat een ander je dan helpt en zo bouw je het op!

babli

Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 13:28

animals schreef:
Ik vind dat je wel een beetje laat bent met deze topic anders moest je ff onder het zadel er wel op zitten en dan zorg je ervoor dat er iemand bij je is en dan vraga jij aan je pony of die stil wil bliven staan en dan als dat niet wil dan zorg je ervoor dat een ander je dan helpt en zo bouw je het op!


nou het is een manege pony dus dat zou niet kunnen heeft iemand anders nog andere ideen?

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 13:33

Dan kun je toch ook oefenen of je laat iemand weten die vaak op dat paard rijd dan zorg je ervoor dat je die mensen waarschuwt dat ze daar veel mee moeten oefenen

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 13:20

heel zachtjes hoooow zeggen. werkt bij mee wel!
misschien helpt dat.

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:57

heel vaak oefenen met halthouden elke keer als hij het goed doet heel veel belonen, en zeg elke keer hooow als hij stil moet staan. als je dan wedstrijd hebt en hij wil egt niet kan je nog altijd met hoow proberen

ScapaPolo3
Berichten: 792
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 04:28

maar zeker Niet aan de teugel trekken (niet hard) en tijdens de groet zeker je handen en je voeten niet bewegen, een gevoelig paard loopt er al meteen vandoor, of gaat scheef staan, suc6 !!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:12

Enne, ho is ho en niet: ik loop vrolijk verder. Consequent zijn dus