Is er iemand die deze pony (her)kent????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Is er iemand die deze pony (her)kent????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 18:12

Kent iemand deze pony? Hij betekent veel voor me, omdat hij de eerste pony was die ik verzorgde, sinds mijn eigen pony is overleden.

Ik heb hem van februari tot ongeveer maart verzorgd.
Voordat ik hem verzorgde, stond hij in Heerlen met een voskleurige mini-shetlander. Hij is hier wegggehaald, en verhuisd naar manege "Ten Eijsden", omdat hij werd verwaarloosd en waarschijnlijk ook mishandeld.

Ik mocht "Turkie" (zo heette hij op de manege) verzorgen, het was de bedoeling dat hij rustiger en betrouwbaarder zou worden, zodat hij in de lessen kon meelopen. Turkie was nl. erg bang, hij trapte, beet en was erg onrustig.
Toen ik hem verzorgde ging hij me steeds meer vertrouwen en was het een schat, die altijd naar me hinnikte. Helaas bleef hij naar andere mensen onbetrouwbaar en omdat de manege-eigenaar dit gevaarlijk vond, met al die kinderen, moest hij verkocht worden.
Ik had hem heel graag zelf willen kopen, maar dit ging niet i.v.m. mijn studie en de stallingskosten. Daarom had ik gevraagd of ik een nieuw adres voor hem mocht zoeken, zodat ik ervoor kon zorgen dat hij goed terecht kwam. Dit mocht, maar helaas kreeg ik hier niet de kans voor Huilen . Ik kwam een dag later op de manege en toen was hij meegenomen door een Belgische handelaar.
Ik zou heel graag willen weten of deze pony nog leeft. Zijn stokmaat was ongeveer 1,40 m. en hij was ongeveer tussen de 8 en 12 jaar oud. Ik zou het ontzettend fijn vinden als iemand me kan vertellen hou het met hem gaat...

Een paar foto`s van hem:
Afbeelding
Lovers

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:36

nee sorry ik ken deze pony niet maar als er een pony is die er veel op lijkt laat ik een sijntje achter

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:00

ja idd ik ken hem ook niet maar iig veel succes ermee!!
hopen voor je dat iemand hem kent!

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:28

vind het een leuke pony maar ken hem niet, sorry
veel suc6 met je zoektocht

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:46

Welk ras is het? Want de handelaar waar ik regelmatig kom had de laatste keer dat ik er was een pony staan die wel op deze pony lijkt. Maar die is volgens mij geen 1.40 m en een hackney, dus niet echt een rijpony. Hij zou ong. 9 jaar moeten zijn. Hoe lang geleden is hij verkocht?

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 22:32

Het ras weet ik niet, maar hij deed me wel aan een Hackney denken, hij had veel "knie-actie". Hij was in april dit jaar verkocht, ik weet niet precies welke datum. De stokmaat is maar een schatting, hij zou best iets groter of kleiner kunnen zijn..

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 23:07

Hij is nog sinds april dit jaar verkocht? Hij lijkt écht heel erg op een Polly die ik ken, maar die staat al ruim 3 á 4 jaar op de manege. Dat is een ruin, ook knie aktie, niet de makkelijkste maar ook niet te moeilijk. Kan voor de kar, beetje hackeyachtig en zou dezelfde leeftijd kunnen hebben. Alleen het karakter komt niet helemaal overeen.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 23:20

Hij lijkt ook wel op een pony van any dale. Ik denk niet dat het hem is. Suc7 met zoeken.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 04:27

Zoek eens in de gouden gids nummers op van maneges en ga daar eens een kijkje nemen. Manege Galop is wel aan te raden, aangezien de eigenaar van die manege heel veel paarden (ver)koopt en ruilt. Succes!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 09:41

neej hij lijkt wel op een pony die ik heb gezien zou niet werten waar dus ik zou ook niets kunnen zeggen
iig SUC6

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 12:42

Bedankt voor jullie reacties!! OK dan!
Ik zou idd een aantal maneges kunnen bellen, hoewel ik denk dat hij niet als manege-pony gebruikt kan worden. Maar ik kan het altijd proberen Lachen . Ik hoop zó dat ik hem vind...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 13:08

Volens mij is Polly dan een broer van 'm. Maar ffe voor de zekerheid:sinds april dit jaar?

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 13:19

Ja, hij is rond april, dit jaar, verkocht Verdrietig . Heb je misschien een foto van Polly? Ben benieuwd hoe hij eruit ziet ..

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:29

Hij staat niet nu op Galop, daar staan meer de echte sportpony typjes voor in de lessen.
Niet zo'n flinke paarden.

Je zou wel aan Eed (de eigenaar van de manege) kunnen vragen of hij deze pony kent of in het verleden op stal heeft gehad...

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:03

Ik zal ook eens kijken of ik hem tegenkom.
Bij ons op de manege staat hij in ieder geval niet.
Aangezien ik in de buurt van je woon zal ik eens rondkijken OK dan!

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:09

Ik denk niet dat hij in Nederland zou staan ofzo als die door een Belgische handelaar is mee genomen?
Ik dacht hem eerst te herkennen, maar die pony heeft aan één van zijn voorbenen een wit voetje

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 11:10

Ik weet niet 100% zeker, dat hij door een Belgische handelaar is meegenomen. Dat is het verhaal, dat ik te horen kreeg, toen ik op de manege kwam en Turkie weg was.
Er komen bij ons wel vaker handelaren uit België, dus ik denk dat hij in België of in Nederland ergens staat..

Allemaal heel erg bedankt voor de hulp en interesse!!!!