wie heeft info over de Ferro-stam? (i.v.m. bijrijdpaard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-01 18:28

Ik kan waarschijnlijk een zwart/bruine Ferro stermerrie van 1.73 m (!!!!) gaan rijden hier in de omgeving. Ik mag er alles mee.. mee lessen, wedstrijden enz. (buitenritten weet ik niet Lachen )
Het paard kan nog weinig, maar heeft volgens de eigenaar enorm veel talent Lachen (nu ik nog)
Er werd gezegd dat ze echt typische Ferro eigenschappen heeft. Wat ik weet is dat ze goed presteren in de dressuursport, maar wie kan me nog meer over Ferro vertellen qua karakter, kwalen, prestaties enz?

[Edit] hele lange titel ingekort [/edit]

_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Honeybee op 2001-10-20 19:26 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-22 22:16 ]</font>

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 18:31

Ik heb bij die handelsstal een Ferro gereden. Een enorm lomp beest. Hij is erg mooi en heeft hele mooie gangen, maar verzint elke keer weer rare ondeugden. (Tong uit de mond, enorm bokken, je lomp omver beuken als hij de stal uit...stormt)

En het schijnt dat de meeste Ferro's niet zo makkelijk zijn. Maar als je ze eenmaal hebt, heb je er wel superpaarden aan.
Eén van mijn favoriete hengsten (Metall) is ook een Ferro.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-01 19:26

Voor zover ik heb begrepen is deze enorm sterk en heeft echt een eigen wil. Maar ik hoorde ook dat als ze goed gereden word, dit behoorlijk meevalt.
Ik vind het echt wel spannend.. en kijk met smart uit naar Maandag. Ik zal haar dan niet kunnen rijden, maar wel bekijken en even met de eigenaar babbelen

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 19:37

Wij hebben een jonge Ferro hengst op stal gehad om af te richten. Het was echt een lief dier, alleen een beetje bang.
Voor de rest was hij heel braaf te rijden.

Ik heb idd vaker gehoord dat Ferro's lastig zouden zijn, maar heb er zelf geen ervaring mee.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 19:44

Ferro geeft paarden met karakter waar de gemiddelde ruiter niet mee om kan gaan. maar omdat Ferro nu zelf zo popi is wil iedere dressuurmuts een Ferro. Ze kijken dan niet of ze wel goed genoeg kunnen rijden want ze denken dat een Ferro nakomeling net zo loopt als Ferro. En dan gaat het mis, paard is slim en ruiter kan niet goed rijden en verpest het paard. Hierdoor krijgt Ferro een slechte naam. Hij geeft vaak donkere, mooie gelijnde paarden. Soms geeft hij van die diepliggende ogen door wat iets minder mooi is.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 21:07

Ik heb de goedgekeurde Ferro zoon Osmium van de zomer ontmoet. Knuffelbeest gewoon. Volgend jaar krijgen wij een Ferro kleinkind(Dien is drachtig van Osmium).
Meer kan ik er dus gewoon nog niet meer over zeggen.
XXX
Ciska

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 21:24

Ik heb ook wel vaak gehoord dat ze lastig zijn maar die theorie van mytens lijkt me ook behoorlijk logisch.

Lastige paarden zijn vaak slim of bang!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 23:27

Ik heb ook van diverse mensen gehoord dat Ferro´s lastig zijn... Ferro zelf was "vroeger" ook geen schatje heb ik begrepen...
Daarentegen schijnt Osmium weer een heel fijn karakter te hebben...
Tsja.... moeilijk dus.. om er zomaar iets van te zeggen.... denk ik!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 00:45

x
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 11:22

he hallo
de ferro's die ik ken
het zijn allemaal etterbakken een voor een
ik zeg niet dat alle ferro's zo zijn maar wel die ik ken
de een schrikt zels nog als hij zelf een scheet laat bij wijze van spreken
maar ja de meeste lopen wel super
veel succes ermee

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 11:46

I Lovers Ferro haha, ik ben helemaal verliefd op zijn zoon Paddox waarvan mijn merrie drachtig is en ik dus volgend jaar als alles goed mag gaan een eigen paard van heb. Maar over het karakter ed weet ik niet veel. Ik weet dat Paddox best lief is, maar ook een ontiegelijke draak kan zijn. We wachten af....
Gaaf hoor, van je brijdpaard, hoop voor je dat het wat is, je kunt het!!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 12:35

Zekers.. thanx. ik zal zowiezo eens een goed gesprek met de eigenaar aangaan..

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 20:31

Vanavond is het zover en ga ik er kijken. Verder niemand ervaringen met afstammelingen van Ferro?

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:34

Ferro is toch die hele mooie zwarte hengst? (toch?!)
bij mn vorige stal zijn er een tijdje terug ook 2 merries door gedekt, en er worden mooie veulens verwacht, maar het is natuurlijk altijd afwachten.

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:27

Ferro stamt af van Ulft en ik heb een afstammeling van Ulft. Hij heeft me in het begin behoorlijk uitgeprobeerd. Maar als hij eenmaal zijn plaats weet, is hij een vriend voor het leven.Hij loopt me nu als een hondje achteraan.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:30

Ik heb een Junior STV uit een Ulft merrie en dit is een slimpaard wat zijn ruiter uitprobeert maar zo gauw hij doorhad wie de baas was viel het mee.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 11:27

Zoals voornoemd worden de hengsten nu dus als dressuur- of als springpaard geselecteerd. Daarnaast wordt geconstateerd dat er ook hengsten zijn die als all-round aangemerkt kunnen worden. Bijvoorbeeld Ferro, die nu als dressuurhengst wordt aangemerkt, bleek ook niet onverdienstelijk te kunnen springen.

Dit vond ik op internet bij een stuk over fokken.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 11:44

een vrouw bij ons op de club heeft een hengstveulen van Ferro en die is tot nu toe nog errug aanhankelijk en SUPEr lief, Pikzwart met een kol, de moeder is ook zwart

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 09:22

Hoi,

Ik heb een Ferro en ik vind het een heel fijn paard om te rijden. Hij is heel stabiel en "cool" on zijn kop. Het is wel een paard met een eigen karakter en je moet hem b.v. niet dwingen om iets te doen. Ik denk ook dat je wel wat ervaring moet hebben om ze aan te kunnen. Ik heb die van mij vanaf zij 2e jaar en heb ken zelf ingerden en hij heeft eigenllijk nooit debiel gedaan. Ik hoor het wel meer over Ferro's. Zelf heb ik er dus geen problemen mee. ben het overigens wel eens met Mytens.