Waarom ik nou weer? Arm paard.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Waarom ik nou weer? Arm paard.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 23:36

Kwam vandaag op stal en ik merkte al paar dagen dat ik niet aan haar staart/kont mocht zitten. Dus ik expres elke dag verder proberen, maarja die van mij is nogal scheiterd.

Vandaag wilde ik echt alles onderzoeken en schoonmaken! Eerst rijden en daarna alles schoonmaken. Had alleen nog maar korstjes gevonden aan de bovenkant van de staart.

Het rijden ging echt zwaar klote, ik kon niet eens stappen, stilstaan of dergelijks en maar sterren kijken....ben ik niet van haar gewend....

Na het rijden grondig onderzoeken, maar ik hoefde niet ver te zoeken. Kreeg de kans om haar staart op te tillen en het stonk!!! En het was echt net een oude wond die ontstoken was.

Meteen DA gebeld en deze schrok. Hij beweerde dat de staart wel een nacht lang klem had gezeten, maar het was maar 3 kwartier!

Naja heb nu pijnstillers, antibiotica en hij komt maandag weer kijken....
Er was wel 1 goed teken, dat het aan het vervellen was en teken van doorbloeding....

Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik voel me best wel poedersuiker....Op mn werk zet ik ook paarde klaar met bandages en die hebben geen last....

Bedankt...Tamara

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl


Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 00:02

QuijoSavan schreef:
Meteen DA gebeld en deze schrok. Hij beweerde dat de staart wel een nacht lang klem had gezeten, maar het was maar 3 kwartier!


Bedoel je hiermee dat ze 3 kwartier een staartbandage om heeft gehad..??
Ik snap het niet helemaal namelijk Verward

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 00:02

Op de heenweg van concours....en de terug weg van concours....een gewone bandage...

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 00:07

hmmm raar..
Wij doen het ook als de paarden in de vrachtwagen gaan. nooit problemen meegehad..
Misschien dat je het bij medisch kan vragen..?

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 00:12

al gedaan

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl


Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 00:13

Wij doen het ook altijd en het is ook verplicht onder het polo spelen wij hebben het ook nog nooit gehad en we doen het zeker al 5 jaar... maja sterkte

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 00:14

Ik ken hier ook drie gevallen van, ik gebruik dus noooooit meer een staartbandage.
Jouw paard zal waarschijnlijk wel weer helemaal herstellen, maar zal er wel wit staarthaar voor terug krijgen en vaak houden ze ook een rare deuk in het weefsel er aan over.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 00:26

Witte staart? Hihi, naja maakt mij niet uit, maar ben zo bang dat het afsterft.....

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 09:10


"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gaby_kremer, Linde_C en 185 bezoekers