HELP, zo vast als een huis!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

HELP, zo vast als een huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 21:52

Vorige week donderdag heb ik les gehad (iedere week). Niets speciaals gedaan, alleen wat stap-galop oefeningen en het wijken weer opgepakt. Vrijdag gelongeerd (toen liep ze erg slecht, vond ik), zaterdag zo stug als wat! Absoluut niet naar links willen inbuigen, sterk worden etc. Zondag had ik wedstrijd en nog steeds was ze niet lekker te rijden (maar ik had toch nog 1 winstpunt!) en wilde ze niet buigen, alleen maar hard. Maandag weer gelongeerd en vandaag er weer op. NOG STEEDS zo stug! Ik krijg haar in draf echt niet fijn los. Hoe kan dit nou?? Zou het van die les nog komen? Of zou ze het misschien koud hebben gehad op de spieren? Wat kan ik doen om haar weer los te krijgen?? Haar tanden zijn gisteren nog nagekeken door een tandarts maar er was bij ody niets te zien.


casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:37

pijn???????

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:58

het kan mischien dat ze haar rug meer wil gaan gebruiken (strekken) en dat is wel goed hoor...en dat kan best dat ze gaat hangen maar als je haar genoeg voorwaart rijd word dit probleem minder, en komt ie losser en leert die om nog meer je handen te volgen
succes
groetjes esther
het kan dus dat hij wat pijn heeft gekregen omdat hij gaat hangen maar jij dat niet wilt...

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:00

Het kan inderdaat zijn dat hij zich net verrekt heeft. Wij hebben dat ook wel is. Zo van dat deed even pijn. Maar daarna merk je er niks meer van. Maar de volgende dag kun je je bijna niet meer bewegen.

Geef hem eerst even rust. En begin dan rustig aan opnieuw.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:57

spierpijn denk ik, net als de andere. Als mijn paard dat heeft laat ik haar altijd aangeven wat wel en wat niet kan. De dagen erna pak ik haar wat minder op. Alleen lekker voorwaarts en de rest vind ik dan niet zo belangrijk, hoe harder ik me tegen haar verzet, hoe harder zij het bij mij doet.

Dat werkt alleen helaas niet als er een wedstrijd tussen zit...


pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:13

Mijn paard heeft daar ook wel problemen mee en zeker nu het kouder wordt is hij van de ene op andere dag een stuk stijver. Wat ik dan doe om hem weer losser te krijgen is veel longeren met een passoa tuigje zodat hij lang en laag moet gaan lopen zodat hij zijn rug meer moet gaan gebruiken en ik activeer zijn achterbennen ook goed, de longeerlijn doe ik door de bitring heen en maakt hem vast aan de longeersingel zodat ik hem wat meer kan laten inbuigen en laten afvloeien.
Als ik ga rijden en hij is stijf dan doe ik schouderbinnenwaarts en dan goed schuin zodat hij zijn achterbenen goed moet overkruisen zodat hij losser wordt het gaat dan niet om de schouderbinnenwaarts als oefening opzich maar echt om het los maken. Ik rijdt veel 8-tjes overgangen, rechts- en links inbuigen op de a-c lijn schouderbinnenwaarts omstellen naar travers en ik rijdt mijn paard eerst met een super lange teugel zodat hij zijn rug goed gaat gebruiken en activeer ook goed zijn achterbenen en na een tijdje als hij steeds losser wordt geeft hij van zelf aan dat ik hem meer bij elkaar kan gaan rijden. Dit werkt voor mijn paard heel goed

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:58

Ik zou niet te veel in een keer doen. Een paard dat vast is. Kun je niet zonder gevolgen in een keer in de schouderbinnenwaarts op 4 hoefslagen laten lopen.

Langzaam aan los maken. En dan zou ik zelf beginnen met grond werk.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.


grace1

Berichten: 7
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:59

eerst goed voorwaarts stappen en goed losrijden met grote voltes en dan voltes kleiner maken als dat goed gaat dan gaan draven lukt het niet blijf dan gewoon lekker stappen en probeer het de volgende keer weer.
wordt het hier ook minder van is er echt een probleem. ga nooit draven als je paard in de stap nog niet goed voelt tenzij je je paard alleen in de draf los kan krijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: abbij, Bielsje, Capriootje, GrapeshotBot, Josien_ en 8 bezoekers