Trailers ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 17:48

Wat voor merk trailer hebben jullie ?. Ik heb zelf een tweepaards Ifor Williams met vooruitlader en ben er helemaal verlieft op. Echt een geweldige trailer !


Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 18:23

een 2-paards Sluis Mondriaan. Echt een beauty met zadelkamer en voerbakken.
En 's winters zou hij als kerstboom kunnen dienen in de voortuin, hij is namelijk zwart met gekleurde glittertjes Haha! .

Echt belachelijk groot voor mijn Lipi, hij kan niet eens bij de voerbak komen *LOL*

Eigenlijk wordt het weer tijd voor een anderhalfpaardstrailer nu ik nog maar 1 paard heb. Maar hij is zo mooi...

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Dainese

Berichten: 91
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 18:48

Wij hebben een 2-paards Branderup, ik vind het een super trailer, loopt mooi achter de auto, lage instap voor de paarden en heel erg licht van binnen (trailer is wit), heb ook nog geen paard meegemaakt die er niet zo inliep en, uiteraard een heerlijke ruime zadel kamer! Zou me geen betere trailer kunnen wensen.

eveline

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:11

Ik heb een Atec Olympialine (1,5 paards) De luxe uitvoering( trapbescherming en stootkussens). Hij bevalt zeer goed. Hij is lekker ruim voor mijn paard, kan er een voerbak en/of drinkbak in ophangen wanneer mijn paard een tijdje in de trailer moet staan.

Groetjes eveline

MAKEPEACE.... mijn trouwe vriend!!!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:23

Hey, zo'n Ifor Williams met voorlader (maar dan 1.5-paards) heeft Ameretto ook! Overigens gebruiken we die voorlader nooit, we liepen toevallig tegen deze trailer aan en toen hebben we 'm maar gekocht. Fijn ding hoor, zelfs mijn oude schimmeltje liep er op een gegeven moment probleemloos in en uit, terwijl die toch echt een trailerfobie leek te hebben.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:23

Ik heb een anderhalf paard Weyer. Hij was groen maar we hebben hem deze zomer geschilderd, dus heb ik eindelijk een bruine trailer Haha! Hij is heel mooi geworden.

Navragen is beter dan afvragen.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:25

Wij hebben een witte anderhalfpaards van Meto! Heel mooi en ook heel fijn!! Party!! Party!! Party!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:30

Wij hebben een anderhalfpaards Heja 5 sterren in het wit. Ik heb niet echt ervaring met andere trailers, maar ik vind deze heel fijn. Hij 'danst' niet achter de auto en Sevin wil er gelukkig weer in! (lag trouwens niet aan de trailer) Jammergenoeg zit er geen zadelkamer in, maar dat kan geloof ik niet in een 1.5

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:53

Ik heb een 1,5 paards Ifor Williams, ook met voorlader.
Jaren geleden hadden we een tuiger van 1.75m die absoluut niet achteruit de trailer uit wilde. We konden van iemand deze trailer kopen en dat was ideaal.
Ik vind het zelf de fijnste trailer die we ooit gehad/gebruikt hebben.
Lekker ruim voor de paarden, ligt perfect op de weg en zo'n voorlader is heerlijk met warm weer. Klep open en het paardje kan heerlijk naar buiten kijken.

Nu wil ik eigenlijk een 2 paards trailer (makkelijker met merrie + veulen) maar zeker weer een Ifor Williams!
Maar ja, moet maar even wachten tot het voorjaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 18:06

Ik heb een 1-3/4 Westfalia.
Echt ideaal hoor. Er is genoeg ruimte om in de trailer rustig op en af te zadelen en het weggedrag is super.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 19:09

Oakey nu we het over trailers hebben wil ik wel eens weten wat een goede 1,5 paards trailer is.
Niet te duur in aanschaf en niet te zwaar.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 14:03

Citaat:
Op 2001-10-18 20:09, schreef Cowgirl:
Oakey nu we het over trailers hebben wil ik wel eens weten wat een goede 1,5 paards trailer is.
Niet te duur in aanschaf en niet te zwaar.



Ik vind Atec dan persoonlijk het beste, omdat ze licht zijn en mooi Kwijl , en vooral de aanschaf prijs vind ik meevallen. Vb: Atec Royal Class( lijkt heel veel op de Olympialine) 2 paards, met zadelkamer, voor 11000 gulden.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 15:22

Heb je ook 1,5 paards met zadelkamer?
En is die dan breed genoeg voor een westernzadel.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 16:04

Hm, kweenie, iemand had hier een tijdje terug zo'n Atec gekocht, maar in de 1.3/4 uitvoering. Volgens mij was het Lonneke, maar ik weet het niet zeker.

Belker

Berichten: 15249
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 19:11

Hoi, ik heb ook een 11/2 Ifor, met aluminiumvloer. Echt een trailer voor het leven. Veel ruimte, super handig, zeker vanwege de voorlader en bijna geen onderhoud. Nooit meer een ander merk. Zelfs Ifors van 20 jaar kosten 2de hands nog veel geld.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 22:11

Onze Ifor is net zo oud als ik: bouwjaar '74, dus reken maar uit. Wij hebben 'm nu bijna 8 jaar, er is inmiddels het nodige aan opgeknapt, maar de vloer is al die jaren perfect gebleven en dat is toch wel heel belangrijk voor een trailer!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 08:36

Ik ben van plan ooit tweedehands (goedkoop!) een trailer te kopen, 1,5 of 2-paards, zo eenvoudig mogelijk, luxe of zadelkamer hoeft allemaal niet, zolang mijn paard maar redelijk veilig vervoerd kan worden tegen die tijd...
Wat zouden jullie dan kopen als je mij was? Met een portemonnee die altijd zo lekker dun aanvoelt.. Frusty *LOL*
Voorlopig eerst maar eens een paard kopen over een half jaar, en Peter z'n E-rijbewijs laten halen, dan verder sparen... lijkt me wel handig als we ooit een simpele trailer hebben.
Tips over goedkopere merken?

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 10:48

Wij hebben ook een Ifor Williams 2-paardstrailer. Ook vanwege een paard dat er niet achteruit af wilde. Ik vind het ook een supertrailer. Zeer degelijk afgewerkt van binnen. Niet superluxueus of glitterig maar correct en doordacht. Ze hebben bovendien ook een speciale vering waardoor elk wiel afzonderlijk veert. Wat ik ook fijn vind is dat je het complete binnenwerk er kan uithalen zonder al te veel moeite. Wij hebben heel onze verhuis met die trailer gedaan !
Ben blij te horen dat er mensen zijn die een trailer uit 74 hebben ! Staat die trailer ook altijd buiten ? De onze is nu een jaar of 6 maar ik hoop dat ie even lang meegaat als de jouwe !

groetjes

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 10:49

De weyer van mij is een van de goedkopere, maar wel goede merken. Het is een hele stevige trailer, maar zonder poespas. Ik ken ook wel andere trailers die nog iets goedkoper zijn, maar zijn toch veel minder stevig.
Anderhalf paards zijn tweedehands bijna niet te krijgen, dus is het prijsverschil tussen een nieuwe en een tweedehands zo gering dat je gek bent als je een gebruikte neemt. Dat was zo toen ik hem 9 jaar geleden kocht en volgens mij nog steeds. Tweepaards zijn er wel volop gebruikt, dus dan kan het wel voordelig zijn, maar let goed op wat je dan koopt, want er zitten ontzettend veel rotte tussen!

Navragen is beter dan afvragen.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 10:52

wij hebben sinds een paar maanden een Bockmann 2 paards, model duo esprit. Echt super die trailer. is mega groot, nl. 165cm breed, 300cm lang en 233cm hoog!!! Het is de hoogste trailer die er volgens mij bestaat, omdat ik zo'n groot paard heb (1.74m) is dat best belangrijk. Hij ligt zeer goed op de weg, en heeft een lage instap. IK ben mega tevreden over bockmann!!

Fitzroy

Berichten: 25041
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 13:45

Ik heb net als Jasmijn een anderhalf paards Weyer trailer.
Ik ben er heel tevreden over. De wegligging van deze trailers is echt geweldig, en voor de paarden een hele lage instap.
Ik heb bij aanschaf een aantal trailers met elkaar vergeleken, en de Weyer trailer heeft idd de beste prijs-kwaliteit verhouding.
De service is trouwens ook goed, alleen de levertijd was toen wat lang. Maar je krijgt hem dan ook helemaal naar eigen wens.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 15:08

Ik heb een 2,5 paards (jaja... XXXXL, niet dat het nodig is, maar stel je voor dat ik ooit grote paarden krijg) trailer van Bockman.

Echt een top ding! Ligt mooi op de weg, is stabiel en stevig.

Wij hebben er speciaal een bodem in laten maken met nopjes, ik weet niet precies wat maar dat is helemaal geweldig! Glijpartijen kunnen niet voorkomen, en urine e.d. kunnen niet de bodem aantasten.


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 16:14

Toen wij die Ifor kochten, zat er ook zo'n nopjesvloer in, maar die was aan alle kanten versleten. Gelukkig was de bodem daar onder niet aangetast door urine en ander vocht, en dat was voor ons al een teken dat het met die bodem wel goed zat (gelukkig heeft mijn vader verstand van aanhangers).

Teigetje: wij hebben die trailer overgenomen van mensen op de club die op dat moment geen paarden meer hadden en hun trailer goedkoop kwijt wilden. Zij wonen in het bos en hij stond bij hen altijd onder de bomen. Wat ook wel te zien was, want hij was oorspronkelijk wit maar bij hen was-ie een soort van mosgroen geworden. Wij hebben de hogedruk erop gezet en daarna geverfd, nu is-ie donkerblauw met een grijze kap. Het enige wat toen echt vervangen moest worden was het hout aan de buitenkant van de loopplank, dat was flink verweerd (jaja, wij hebben een echt antieke Ifor met hout aan de achterkant! Lachen ). Maar hij is met glans door de keuring gekomen en hij gedraagt zich nog steeds uitstekend op de weg. En bij ons staat-ie ook in weer en wind buiten, maar dat aluminium houdt zich prima. Overigens ben ik er ook eens mee verhuisd - er gaat echt veel in zo'n ding! Lachen

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden? </FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-20 17:18 ]</font>

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 19:21

Dank je wel Karin.
Als onze stallen af zijn (ooit) en ons huis af is (nog verder ooit) dan hoop ik toch eens een afdak te maken voor de trailer, kwestie van ook dat beestje zo goed mogelijk te verzorgen maar misschien ben ik tegen dan zelf oud en versleten en niet meer in staat om paard te rijden.

doei *LOL* Knipoog

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Belker

Berichten: 15249
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 20:07

Over super hoge trailers gesproken. De Ifor 11/2 is dus 2.60 hoog. Echt heel hoog. Zo hoog dat wij de hoogte verkerd inschatte en ons dak dus vervangen kon worden, gelukki stond Gaija er niet op Mijn instructrice heeft een paard van boven de 1.80, moeilijk te laden en die ging er zo in en pastte er goed in qua hoogte.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lazy, masyo, Patriesje, Syzygy en 6 bezoekers