linkerhand/rechterhand passeren help!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-01 11:01

Ik snap het niet helemaal meer,ja ja ben ook blond. Als je in rijbak elkaar passeert moet je elkaar dan de linker- of de rechterhand kunnen geven. Ik had geleerd de linkerhand. SVP info hierover. O ja het rijden ging gisteren super met Barbje zo stijf als het maar kan maar wel relaxed. Liefs Lisette


Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-01 11:21

Altijd elkaar de linkerhand geven. Zo heb ik het geleerd maar volgens mij is het ook een regel.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-01 11:27

Hoi Iris, heb je enig idee waar Bob nu staat. Op de manege waar ik nu sta staat er precies zo'n ponietje. Groetjes Lisette

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-01 12:01

Nee, ik weet niet waar hij naar toe is. Op dat moment hoefde ik het al helemaal niet meer te weten. Hij was op een gegeven moment zo onhandelbaar. Instructice die em longeerde door de bak sleuren en mensen heel hard bijten. Was zo blij toen hij eindelijk weg was.
Maar er is wel veel kans dat hij in de buurt staat maar ja dat weet ik ook niet zeker.
Maar ik ben wel benieuwd hoor dat wel.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-01 12:24

Linkerhand kunnen geven bij passeren, stap heeft geen voorrang op draf en galop, zijgangen hebben voorrang en lessen hebben voorrang. Zoiets staat in het regelement maar dan iets duidelijker...alleen willen ze het nu gaan veranderen omdat het niet overeen komt met verkeersregels ofzo.

Gewoon hard schreeuwen 'kijk uit stuurloos paard' of 'liever niet te dicht bij komen hij kan weleens gaan trappen'....werkt overigens ook heel goed om ruimte te creeeren *lol* Knipoog

Degene die met een hengst rijd kan meestal rekenen op vrij veel ruimte....

Groetjes,

Manon

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-01 12:58

Het is gewoon net als met autorijden; rechts houden! En dan kan je elkaar inderdaad de linkerhand geven. Linksom heeft dus altijd voorrang.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-01 15:53

Rijbaan regels

Loop niet zomaar met je paard aan de hand de manege in. Kijk eerst of dat kan en geef dan een signaal. "Deur vrij!!"

Let op! Er kunnen mensen aan het rijden zijn die nog niet helemaal op de hoogte zijn van onze gebruiken

Het is verboden om een paard onder de man de rijbaan in en uit te rijden

De snelste gang gaat voor dus galop gaat voor draf, draf gaat voor stap en stap gaat voor op stilstaan. Als je stapt, ga dan op de tweede hoefslag.

Bijzondere gangen worden altijd voorrang verleed

Elkaar altijd de linkerhand kunnen geven bij het passeren. De ruiters op de linkerhand mogen dus op de hoefslag geven terwijl ruiters op de rechterhand plaats moeten maken.

Als je springmateriaal gebruikt dan moet je het ook zelf opruimen. tenzij iemand na jou hetzelfde materiaal gebruikt

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-01 15:59

dit weigeren ze dus te accepteren of toete passen bij mij op stal Boos!
is zo iritant, ik heb het al een paar keer gezegd maar ze doen gewoon als of ze het vergeten.. vooral 1 meisje.. die denk dat zij altijdvoorang heeft, niet omdat ze zich nou zo goed voelt, maar zij heeft vrij erg mnderwaardigheids complex.. ze heeft een klein pony;tje, een kruising A welsh X ???. en het rijden gaat nietecht goed, en zij kan dta zelf niet hebben.. bij ons ziet iedereen elkaar als gelijke, en ook haar. maar zij heeft denkik het gevoel van niet.. dat wij denken dat we boven haar staan terwijl dat dus echt nietzo is.. maargoed ik kan de regel moeilijk in mijn eentje gaan toepassen.. als de rest niet mee werkt heeft hetweinig zin


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Blue_flower, Galeo, laura22, micksage, NorwayFjord, Sanet, schumiegirl, tjee en 147 bezoekers