zou er iets zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hellgirl
Berichten: 162
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: brugge

zou er iets zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 20:51

Normaal is mn paardje jessie altijd super actief als ik met haar rij , maar vandaag was ze zelf niet erg actief bij het longeren waar ze me normaal meetrekt in haar galop, en vandaag totaal niet. Ze was niet fit en actief. Kmoest haar zelf enorm aandrijven bij het rijden en dan nog ging ze niet vlug, en normaal bij kleinste beenaanleg schiet ze vooruit Verward

kheb haar temperatuur nagekeken, in orde, geen pijn aan benen of rug niets gevonden.Elke dag al genoeg krachtvoer en hooi gekregen, zelf in overvloed hooi gekregen.

Maar ze is sinds een dag verhuist van haar stal naar een grote open stal waar er geen tralie aan de bovenkant is want er is een nieuwe ezel in haar stal voor enkele dagen.

Hebben jullie een idee van waar ze zo opeens zo onlevendig kan van geworden zijn? Het is nu wel leuk dat ze traag is, maar dit is mn jessie niet meer Verward

Sevilla

Berichten: 52
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:54

Zou gewoon kunnen zijn doordat ze is verhuisd en nog erg moet wennen... Omgevingsfactoren kunnen een grote rol spelen! Merk ik bij mijn paard ook altijd!

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 21:10

of misschien niet genoeg vitamientjes gehad ofzo ?!...
als het aan houd zou je eens een vitamine stoot kunnen proberen...

maar idd zoals Sevilla zegt het kan ook komen doordat ze verhuist is en dit druk aan het verwerken is dat ze daar misschien wat te veel energie in heeft gestopt ...

gewoon eventjes afwachten denk ik maar...

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 21:13

ik als ezeleigenares al 15 jaar,denk dat het ook door het ezeltje kan komen.
ezel hebben longwormen die voor paarden zeer gevaarlijk kunnen zijn.
9 vd 10 keer gaat het goed samen ezels en paarden maar soms dus ook niet..

ikzelf heb mijn ezel al 15 jaar in stal en in de wei samen,maar mijn ezel wordt wel supergoed ontwormd!(speciale ontworming voor longwormen)
hoe is dat bij dat ezeltje??
paarden kunnen niet tegen longwormen en omdat ze er eigenlijk ook niet voor ontwormd worden speciaal kunnen de wormen lekker hun gang gaan.(het kan dodelijk zijn voor paarden maar ezels zijn daar resistend voor)

misschien is je paardje ook alleen moe van het rondlopen/ontwijken e.d in de stal als ze samen staan.

of je paardje heeft even kou gevat door de buitenstal.

het kan zijn dat je paardje morgen weer even fit en ondeugend kan zijn..