Mijn persoonlijke modelpaarden collectie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Mijn persoonlijke modelpaarden collectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 12:18

Hier wat huidige foto's van mijn collectie modelpaarden.
Afbeelding
Het veulen is een Resin gemaakt door Candi Libby genaamd Darfendi. Ik heb het veulen zelf gespoten zoals onze kleine pride er uit zag toen hij nog heel klein was.
De fries ernaast is een resin van Stacey Tumlinson genaamd TAS Pyt die ik ook zef heb gespoten. Dit is de eerste uitgave van deze resin.

Afbeelding
Hier nog een keer de resin van Stacey Tumlinson genaamd TAS Pyt die ik ook zef heb gespoten. Dit is de tweede uitgave van deze resin en deze uitgave heeft een ander voorbeen en een geheel nieuw achterbeen.
Het veulentje zie je ook weer staan:-)

Afbeelding
Dan hier als eerste een Peter Stone clydesdale in Woody (houtkleur) daarnast een Peter Stone arabier die ik zelf heb gespoten en daarnaast een Peter Stone Shire in grijs.
Afbeelding
Dan weer de Peter Stone Shire in grijs en een Peter Stone clydesdale in grulla

Afbeelding
Hier even een moeilijke foto.
Het zijn allemaal resins.
De witte achteraan is een Animal Artistry Welsh pony merrie in bone china. Daarvoor staat een North Light Fjorden veulen en Daarvoor een Animal Artistry Arabische merrie die ik zelf heb gespoten.
De bruine warmbloed aan de zijkant is ook van Animal Artistry en in bone china.
Afbeelding
De middelste modellen zijn allemaal resins. De achterste is een Highlander hengst gemaakt door Kimberley Harvey, ik weet niet wie hem heeft geschilderd.
Daarvoor staat een Meridian resin van Tina Lamport die ikzelf heb gespoten.
daarvoor weer staat de Animal Artistry warmbloed in bone china die ik ook zelf heb gespoten.
Afbeelding
Weer twee resins, de voorste is een Animal Artistry hackney merrie die ikzelf heb gespoten en de achterste is een Hackney pony weanling First Class van Chris Nandell en ook door haar geschilderd
Afbeelding
Hier vanachter zien jullie een resin model van ? ben even de naam van de maker kwijt. Hij is als fries gemaakt maar Gina Anderson heeft hem een geheel andere kleur gegeven wat ik eigenlijk beter bij hem vind passen.
Afbeelding
Nou de witte fries is Jack Frost, het kerstmodel van Breyer alleen mag hij bij mij zonder tuig op stal haha daarvoor staan 3 breyer stablemate andalusische modellen
Afbeelding
De arabier is Breyers Huckleberry bey, de morgan ernaast is van Peter Stone en daarvoor 3 breyer saddlebred stablemate modellen.

Dan heb ik ook nog 3 dozenbovenstaan met body's en reject modellen dus ik kom de winter wel door haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:35

Leuk! Ik verzamelde eerder ook paardjes (maar dan Grand-Champions), en daar had ik hele mooie stallen enzo voor gebouwd (met hulp van mijn vader dan he Knipoog ). Ieder paard had zijn eigen box met zaagsel op de vloer, een etensbak met bix en een ruif met hooi.
Bij mooi weer mochten ze op de wei (dan gingen ze naar buiten, en mochten ze op het gras staan waar ik met houten paaltjes en touwtjes afrasteringen had gemaakt Haha! .
Zo zie je maar weer, ik was een echte die-hard Haha!

Ik vind die witte fries erg mooi!

Het lijkt me trouwens ook supergaaf om zelf eens zo'n paardje te beschilderen ofzo.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:08

gaaf man !!
en sammm ik spaarde ook van die grand champions paarden..maakte ook allemaal van die stallen enzo...echt penny meisje was ik toen Haha!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:50

Dat is een waardevolle verzameling, als ik even op de sites gekeken heb wat die paardjes allemaal kosten!

Hoe spuit je ze? Is daar speciale verf, gereedschap en techniek voor?

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 15:54

ja ze zijn erg prijzig helaas. een zo'n fries is geheel kaal 200 dollar dus reken maar uit haha

Ik spuit alles met een airbrush, gallery verf and thats all.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:32

Prachtige paarden. Leuke verzameling!!
Ik zit er toch wel over te denken om er ooit eens eentje of een paar te kopen. Dan wel Welsh Cobs hoor.

Leo

Berichten: 50128
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:36

Ik spaarde vroeger My Beautifull Horses Bloos Haha!

Van alles voor ze gemaakt, ik heb er 29. Ze staan nu netjes in een kast te pronk Lachen

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:59

Oooohhh, wat verschrikkelijk gaaf zeg krijg nu wel helemaal de kriebels Haha!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 21:10

nou wat let je joh haha

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 21:16

Leuk hoor!
Maar iets te prijzig voor mij helaas Haha!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 21:19

ja dat snap ik, maar je hoeft natuurlijk niet gelijk met van die dure resins te beginnen, heb ik ook niet gedaan hoor haha
Ik heb een stel breyer modellen bij eenmaal andermaal staan, helemaal niet duur hoor.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 21:23

er zitten echt mooie bij!
Zou wel leuk staan bij mij in mijn kamer op mijn plankje Haha!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 22:03

Ik heb ze ook niet voor niets mooi in een vitrine kast haha Ok Ok er staan er door heel het huis her en der wel wat versprijdt

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 23:41

Mooie verzameling zeg!!
Die 2 grote van de laatste foto zijn mooi!!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 00:11

Hp, hoeveel heb je er precies in getallen? tel op de foto 25 paarden.

ik heb ook nog een stel GC staan, ik moet alleen nog een mooie vitrine aanschaffen.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 01:05

wauw, echt leuk zo'n verzamelen.
waar heb je ze staan? en hoeveel heb je er?

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 09:43

oh ik heb er niet zo veel hoor, althans niet zoveel die ik hou. Ik zal ze eens gaan tellen, maar dan tel ik alles wat ik in huis heb haha
Ze staan bij mij voornamelijk in de huiskamer in de vitrine, de veiligste plek zeker met die katten in huis:-)

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 10:50

hoelang spaar je ze al ?

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 11:05

eh ik denk een jaar of 5 ofzo?
Toen ben ik begonnen met OF breyer modellen, nu heb ik mezelf wat meer op verschillende rassen gelegt en in de afgelopen jaren heb ik een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeleboel van mijn modellen opgeruimt dus wat dat betreft heb ik er niet zo heel erg veel meer.
Maar zoals je straks wel zal zien heb ik er genoeg klaarstaan die de toekomstige toppertjes kunnen worden haha

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 12:10

Zoals beloofd hier de foto's van mijn andere modellen. Hier zie je eerst nog modellen die in mijn persoonlijke collectie horen maar niet in de vitrine kast staan.
Afbeelding
Breyer Peruviano Paso, Breyer Dune en een Breyer Morits in porcelijn, dat is een van mijn pronkstukken en hij staat dan ook veilig in zijn doos in mijn kast haha
Afbeelding
Hier allemaal reject (kapotte modellen) resins van Animal Artistry.
achterkant de classic arabier, traditionele hackney hengst.
voorgrond highland pony, arabier in bone china en gewoon in resin, Hadrian (geen Animal Artistry trouwens), welsh a merrie, hackney merrie, arabische merrie en de flying friesian.
Afbeelding
Hier een kapotte North Light appaloosa, achtergrond een breyer black beauty, clasic andalusische hengst en de witte was hetzelfde model maar die ben ik aan het ombouwen als fries.
Afbeelding
allemaal repaint modellen van breyer
Afbeelding
nog meer opknappers
Afbeelding
een silky sullivan om op te knappen, dan breyer Cigar en twee peter stone thoroughbred modellen, die 3 zijn van mijn eigen collectie
Afbeelding
repaint modellen
Afbeelding
repaint modellen
Afbeelding
repaint modellen
Afbeelding
repaint modellen
Afbeelding
repaint modellen
Afbeelding
repaint modellen
Afbeelding
repaint modellen
Afbeelding
modellen in de doos en silky sullivan ervoor zijn trouwens ook nog te koop
Afbeelding
repaint modellen
Afbeelding
repaint modellen
Afbeelding
repaint modellen

zoals jullie misschien gezien hebben staan de modellen die ik op eenmaal andermaal te koop heb staan er gewoon tussen. Worden ze namelijk niet verkocht dan worden het ook repaint modellen.
dus jullie snappen het al ik kom de winter wel door haha

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 12:12

mooi Haha!:D:D:D

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 19:19

wat een zootje he haha

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:30

Wow, wat een enorme collectie heb jij daar staan, en wat een ontzettend gave zitten er tussen zeg! Als ik dat zie wil ik ook, maja, de kosten he....

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 19:36

ja, je moet gewoon rustig beginnen haha heb ik ook gedaan maar zie hoe het nu is.
die oude repaint modellen ga ik allemaal opknappen tot hopelijk leuke live show modellen:-)

loveSandy

Berichten: 74
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:50

mooi hoor